/ Forside/ Teknologi / Udvikling / ASP / Spørgsmål
10  Random 410
hvordan forhindres fejl??
Fra : NinaBina
Vist : 352 gange
50 point
Dato : 20-03-03 13:39

Hej,
Jeg har en webside under udvikling... med forskellige funktioner som fil upload, et forum, medlems oversigt og et chat rum...
Der opstår fejl som "siden kan ikke vises" enkelte steder når der testes med et forkert input.
Er der nogen der ved hvordan man på en smart måde kan forhindre disse i at opstå...
måske med noget transaktionsstyring???
programmet er udviklet i ASP med en MS SQL server...

OG et andet spørgsmål...
Hvordan udvikles et administrationssytem til mit website som har samme muligheder som web sitet. Udover dette skal administratoren kunne slette data (indlæg/filer/medlemmer) ???
Hilsen
NinaBina

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 21-03-03 11:53

Du kan bruge "on error resume next" i din kode, som får scriptet til at fortsætte selvom der opstår fejl.
Hvis du så, hver gang der kan opstå en fejl, sørger for at checke err objektet for fejl, så kan du sørge for at vise en ordentlig fejlmeddelelse.

Du kan læse mere om err objektet på microsofts hjemmeside: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/script56/html/vsobjerr.asp
err.description viser den samme fejlmeddelelse som ASP normalt viser ved fejl.

Kommentar
Fra : Harlekin

Dato : 21-03-03 11:57

Et andet tip er, at validere al input før du begynder at gemme det eller behandle det på anden måde.
Hvis en parameter kun må være et tal, så check om det er det, inden du fortsætter til en funktion, der går ud fra at alle input parametre er som de skal være.