/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
Udlæg i anparter
Fra : HenrikBo
Vist : 2352 gange
50 point
Dato : 07-11-08 08:16

Kan skat tage udlæg i ens firma anparter ?

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-11-08 08:18

Det kan de, så længe der er pant i dem, kan de ikke sælges/handles uden aftale emd skat. De kan endda tage pant i evt. indskud i lejet bolig.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 07-11-08 08:33

HenrikBo

som skrevet det kan de, men hva fan skal de bruge det til, vil de være partner med dig, der er simpelthen intet de kan bruge dem til, andet end at chikanere dig, tilbyd dem at overtage hele firmaet, og hør så deres svar. Eller stå som garant på for esempel en kassekredit, eller andre garantiforpligtelser, de er jo nu anpartshaver i dit firma så må de jo også deltage i den daglige drift og udgifter.

per

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-11-08 08:37

Der er en stor forskel i en pant, og en overtagelse, skal overtager ikke noget af en hvilken som helst drift, de vil blot have garanti for nogle kroner, hvis anparterne handles.

Kommentar
Fra : azkp91

Dato : 07-11-08 11:54

ja de kan udfærdige et pant i dit firma via anparter så du er låst indtil du udligner gælden. Skat er IKKE ANPART I DIT FIRMA, men få dog en kassekredit hvis du kan det.
Lad være med at slås med skatten, de vinder næsten hver gang, slut fred med dem.
hilsen azkp91

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-08 12:56

Citat
Kan skat tage udlæg i ens firma anparter ?

De kan tage pant i næsten ALT der har værdi....

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 07-11-08 13:31

refi

hvad tror du anparter er værd ??? nul og niks

per

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-11-08 13:32

Min kone vil de desværre ikke tage i pant.

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 07-11-08 13:35

Nåå det er jo ikke så slemt, det var mere hvis de kunne tvinge en til at sælge anparterne.

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-11-08 13:53

Hvis du ikke indgår en aftale med dem, og overholder den, kan de i sidste instans forlange dem omsat til kontanter.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-08 13:57

Citat
refi

hvad tror du anparter er værd ??? nul og niks

Jamen så forær dem da væk....

Så er der ikke noget at panti i

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 07-11-08 18:06

peet49

hvad er grunden til at gøre spørgeren nervøs, det er aldrig sket at man har omsat anparter fra et privat aps, jo hvis det for eksempel er børsnoteret, men det tvivler jeg det er, forær dem de resterende anparter og køb et nyt selskab, i et andet navn,

det koster 128.ooo.- kroner men du får jo de 125 retur

per

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 07-11-08 18:17

En anpart har en givet værdi, ligesom en aktie har.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 07-11-08 18:25

JA for den der ejer selskabet, ingen andre, hvad tror du man kan gøre med anparterne ??? ud over at praktisere chikane

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 07-11-08 18:27

HenrikBo

er det et ApS eller A/S du har

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-11-08 19:14

Citat
er det et ApS eller A/S du har

Hvis det var et A/S har man da ikke Anparter

Hvis det var et A/S gider skat da ikke pante (i hvad i øvrigt ? ) - så er firmaet jo konkurs....

Kommentar
Fra : HenrikBo

Dato : 08-11-08 00:11

Hej jeg har pt et personligt firma, men ville gerne lave et APS, så jeg kunne slippe for dem, men måske er det bedre at skaffe kronerne og få en der skat ud af verdenen.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 08-11-08 07:06

refi

så klart har et A/S anparter til at starte med normalt 100 stk

HenrikBo

hvis det drives som personligt, kører du lidt rundt i begreberne så er der ingen anparter at tage pant i

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 08-11-08 08:34

Det er enten et enkeltmandsfirma , et ApS:IS eller A/S, som enkeltmandsfirma hæfter du for alt personligt, i et ApS hæfter du ikke for noget personligt, medmidre du gør noget ulovligt.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 08-11-08 09:14

Citat
men måske er det bedre at skaffe kronerne og få en der skat ud af verdenen.

Helt klart den rigtige løsning....

Godkendelse af svar
Fra : HenrikBo

Dato : 12-11-08 10:42

Tak for svaret refi. Hilsen Henrik