/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Hvad er lige sket ?
Fra : refi
Vist : 793 gange
100 point
Dato : 06-11-08 14:45

I kender sikkert alle det lille icon nede ved uret der viser om der er netforbindelse - begrænset forbindelse eller INGEN forbindelse....

Det viser nu et rødt kryds (altså INGEN forbindelse)....

Men det ER der - den fungerer upåklageligt....

Så hvordan kan det lade sig gøre ??????

Forslag med at stille komputeren tilbage løser nok problemet men ikke spørgsmålet - så vent lige med det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-08 14:47

Det er den med de 2 (af og til blinkende) komputerskærme vi taler om...

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-11-08 14:52

Har du tjekket i netværksforbindelser, at der ikke er 2 netkort i maskinen, så det kun er ikonen, der skal aktiveres under egenskaber for netkort.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-08 14:55

Yep...

Højreklikker jeg (på iconet med RØDT kryds) og beder den diagnostigsere forbindelsen - fortæller den mig også...

Ingen fejl - alt OK - hvad det sådan set også er - bortset fra det røde kryds

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 06-11-08 14:59

Jeg tror den er træt af dig refi

Undskyld smutter igen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-08 14:59

Der er heller ikke fejl i enhedshåndtering (falske netkort eller andet)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-08 15:00

Citat
Jeg tror den er træt af dig refi

Hvem hvad....

ICONET

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-11-08 15:09

Slet kortet i enhedshåndtering, genstart osv., sæt ikonet til processlinjen igen, se om ikke det hjælper.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-08 15:16

Det var lige forsøgt samtidig med dit indlæg....

Ligeledes en rep. af netforbindelse (selvom den ikke fandt fejl).....

Lidt besynderligt problem der ikke var der for 2 timer siden

Ganske vist betydningsløst (tilsyneladende) - men man er vel nysgerrig

Og der er IKKE foretaget ændringer på comp. (installeret programmer eller andet)

Kommentar
Fra : daler2

Dato : 06-11-08 15:31

Det er ved at være et stykke tid siden jeg oplevede det samme

Men da jeg ikke har problemer med netforbindelser har jeg ikke tænkt over det

daler2

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-11-08 15:34

Det kan være, det løser sig selv, når den skal sove i nat.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 06-11-08 15:40

Så længe behøvede jeg IKKE at vente....

En SIMPEL genstart løste det....

Spørgsmålet er så stadig - HVAD der lige skete

PS...

I øvrigt "sover" den sjældent om natten - Kun med det ENE øje

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 06-11-08 17:16

Dit netkort er blevet træt, for jeg kan da se at du er på det meste af dagen

Nej det ved jeg sørme ikke, jeg har prøvet det en gang uden at jeg fandt ud af hvad der var galt. Måske regedit har skabt sig efter en opdatering.
Mit gik iorden igen ved at klikke på Vis Ikon ved forbindelse ...... et par gange frem og tilbage, så var den ok igen

Accepteret svar
Fra : peet49

Modtaget 100 point
Dato : 06-11-08 17:22

Det har sikkert været en dll. fil, der har holdt pause.

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 06-11-08 17:33

Tak for svaret peet49.

JA...

Den får nok for meget i løn....

NÅ, men alt er tilbage ved det gamle - så må vi jo fremover

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 06-11-08 17:38

Selv tak - jeg plejer gerne, at sige: En computer er lige som en kvinde, de gør somme tider lige, hvad der passer dem.