/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
skift af PC og udbyder
Fra : Avant85
Vist : 508 gange
500 point
Dato : 05-11-08 23:49

Jeg skal arbejde med "klubbens" bærbare pc og skal sende data over nettet - hvad gør jeg

Kan jeg bare plugge netkablet i den bærbare ? - det er for at undgå bøvl og rod med klubbens data

Hvad så hvis jeg skifter netudbyder

Kan jeg så igen bare koble min egen PC eller "klubbens" bærbare til nettet ?

Eller skal jeg ud i en større opsætning af henholdsvis den ene og den anden computer

Venligst Avant85

Accepteret svar
Fra : granner01

Modtaget 510 point
Dato : 06-11-08 00:46

Hvis du skifter udbyder og du bruger klubbens bærbare hjemme så skal der selvfølgelig ændres i opsætningen både på din pc og på klubbens. Hvis du beholder din nuværende udbyder og klubbens bærbare har været koblet til en anden udbyder, så skal du ændre opsætning på klubbens pc.

Kommentar
Fra : jepser30

Dato : 06-11-08 08:53

Hvis du har en FAST forbindelse til klubbens computer i klubben, og du har en FAST forbindelse der hvor du skal arbejde med den, så burde der ikke være problemer med at bruge den begge steder uden at lave noget om.

Hvis du skifter udbyder burde der ligeledes ikke være problemer med opsætning da computeren burde være indstillet til selv at finde IP og DNS servere.

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 06-11-08 13:47

forudsat at den ikke har været koblet til diverse routere og APs i klubben, så kan det godt være du skal ind og rode lidt med ip.

Kommentar
Fra : Avant85

Dato : 08-11-08 02:04

Kan jeg finde noget (og hvor) om, hvordan jeg sætter pc'en op til en anden udbyder mht bredbånd

Avant85

Godkendelse af svar
Fra : Avant85

Dato : 10-11-08 16:20

Tak for svaret granner01.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 10-11-08 17:51

selv tak.