/ Forside/ Interesser / Helbred / Misbrug / Spørgsmål
10  25 300
Politiken søndag
Fra : tadeo
Vist : 1023 gange
10 point
Dato : 02-11-08 15:28

http://politiken.dk/indland/article591828.ece

Hvad mener alle brugere af kandu om denne artikel?

Og hvad gør man for at gøre unge forståeligt, at dette ødelægger dem i bund og grund?

Der er skrevet meget om dette emne, men iflg. min opfattelse for lidt man undgået, at fortælle hvorfor at oplyse hvorfor Kokain er så populært i alle samfundslag uanset alder,
det refererer artiklen ikke til, den glemmer at tilføje, at nævnte stof gør misbrugeren til,
en meget selvcentreret person, med andre ord, man kan undvære andre kontakter.

Det er rigtigt at man bare kan alt som artiklen også skriver, og meget mere.

Hører gerne alle velmente seriøse kommentarer, derfor har jeg sat point lavt, så det svaret kan købes billigt.

Mvh
tadeo

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-11-08 15:43

Der mangler overhovedet ikke oplysning, men i denne sag som så mange andre såsom vild kørsel med dødsfald til følge tænker de hjernelamme unge overhovedet ikke på at de ting de gør er vanvittigt.

Mange lever også i en skal uden at læse eller se nyheder om dødsfald og tragedier, de glor kun på deres IPod og læser SMS, alt andet går totalt hen over hovedet på dem.

Lad dem ligge som de selv reder.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 02-11-08 15:49

Citat
Lad dem ligge som de selv reder.

Det er for nemt LuffeA, du accepterer der med, at det er så samfundets opgave?
det bliver det jo i sidste ende ikk?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-08 15:49

Citat
derfor har jeg sat point lavt, så det svaret kan købes billigt.

Der findes INTET svar...

Gjorde der det kunne det sælges for milliarder...

Mennesket er et selvtænkende individ (påståes det )- derfor veksler tankerne fra generation til generation - da VERDEN ændrer sig.

For 200 år siden DØDE du af sult hvis du ikke arbejdede....

Nu dør du af at arbejde

For 200 år blev du simpelthen deporteret eller slået ihjel hvis du ikke passede i "samfundet....

Nu bliver du hjulpet i hoved og røv uden SELV at tage ansvar

Befolkningen på jorden bestemmer jo selv fremtiden...

Og er det den "lallende" fremtid de unge vil have er der INTET vi kan gøre.....

OPLYSNING er vejen frem - men vil de ikke høre må de jo SELV danne deres fremtid.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-08 15:51

Citat
du accepterer der med, at det er så samfundets opgave?
det bliver det jo i sidste ende ikk?

JO....

De glemmer bare det er DEM der er samfundet til den tid

Så kan de passe hinanden på dertil indrette øer.....

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-11-08 16:03

For 200 år siden døde folk også af arbejde, levetid 30-50 år, faldt der en ned fra et stillads var det bare ærgeligt.

Det kræver et holdningsskift hos den samlede ungdom hvor de ydermere holder øje med hinanden, hvad der nok ville ville være nemmere end hvis "vi gamle idioter" løfter pegefingre.

Og så skal vi altså¨også lukke vores grænser med bilgennemsyn og kropsvisitering hvor det er påkrævet så alle de stoffer ikke flyder ind, ikke al den sukkersøde frihed som de bestemmer i Bruxells.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 02-11-08 16:14

Citat
Så kan de passe hinanden på dertil indrette øer.....

Og hvor findes de øer refi?

Citat
"vi gamle idioter" løfter pegefingre.

Jeg løfter ikke nogen fingre, ellers enig. dog ikke lukkede grænser.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-08 16:22

Citat
Og hvor findes de øer refi?

Dem indretter resten af samfundet.....

Der findes stadig store ubeboede områder på kloden.....

Det er muligt de der kun kan dyrke deres "stoffer" - men de ønsker vel heller ikke andet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-08 16:29

Alternativet kunne jo være at indføre "dødsstraf" for besiddelse af disse stoffer......

Det vil sætte gang i en ny profession....

Men alt andet lige er det jo skruen UDEN ende....

En ting er at fjerne mulighederne for dyrkning osv. men alt det "syntetiske" der kan fremstilles derhjemme kan ALDRIG fjernes....

Og der kommer hele tiden nye ideer (stoffer) til

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 02-11-08 16:39

Kunne godt tænke mig at høre fra nogen der har prøvet stoffet,
og deres oplevelser, det ville give et indblik hvorfor det er så udbredt?

Salig "Simon Spies", sagde på et tidspunkt, at man skulle prøve alt i livet,
det ved vi han gjorde!

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-11-08 16:49

I Saudiarabien har de jo en "hovedløs" politik for den slags.

Gad vide om det også kan ramme en dansk turist ??

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-08 16:58

Citat
Kunne godt tænke mig at høre fra nogen der har prøvet stoffet,
og deres oplevelser, det ville give et indblik hvorfor det er så udbredt?

Sidder du og opfordrer folk til at tage stoffer

Bare for at prøve det

Det er MANGE år siden det blev forbudt at bruge mennesker som forsøgsdyr med mindre det kunne godtgøres at forsøget var uskadeligt....

Det kan man vist IKKE sige her

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 02-11-08 17:12

Citat
Sidder du og opfordrer folk til at tage stoffer

Nej, absolut ikke, men for at kunne forstå hvorfor de gør det!,
derfor mit spørgsmål.

De indkomne kommentarer viser, at I ikke ved en dyt om det.

Kun moralprædiken!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-08 17:14

Citat
Gad vide om det også kan ramme en dansk turist ??

Det kan du forhøre dig om i Thailand

Der er vist flere der har prøvet, men så træder "vores" blødsødenhed jo i kraft.

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 02-11-08 17:21

Citat
Der er vist flere der har prøvet, men så træder "vores" blødsødenhed jo i kraft.

Fornuftigt, kunne tilføje tegnedrengen!

Kommentar
Fra : tadeo

Dato : 02-11-08 17:24

Skal se Charlie nu, vender tilbage

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-11-08 17:25

Så vi ikke ved noget om det ??????

Fordi at de unge er ligeglade med advarslerne, fat det dog.

"Det sker aldrig for mig"

"Jeg skal altså lige prøve den nye pille med det sjove bogstav"

"Det var nederen på skolen i dag, læreren ville kun snakke stoffer, stik mig lige en pille"

"Modetøj er ikke nok, stik mig lige en pille for at jeg kan blive accepteret"

"Guud, bliver man liderlig, det må jeg prøve"

"Jeg skal kun prøve een" (og det samme hveraften)

"Næh, er den pille gratis "

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 02-11-08 17:32

Thailænderne er nok mere forhandlingsvenlige, i Saudi er processen uden advokat og tolk, det gælder ihvertfald de sager hvor pakistanske smuglere er blevet halshugget.

Jeg har nu ikke læst om tilfælde med etniske vesterlændinge hvor der var en henrettelse i vente, men det kommer nok en dag.

Accepteret svar
Fra : alimak

Modtaget 10 point
Dato : 02-11-08 20:53

Det at tage stoffer de første gange er bedre en orgasme.Så er det ikke mærkelig at folk vil prøve det. Stoffer har folk taget i tusiner af år, så det er en utopi at tro på et rus frit samfund. Det er ikke mærkelig at ungdom vil teste ud grenser. Heldig vis kommer de fleste ud af det uden problemer, bare de bliver lidt mere voksne.
alimak

Kommentar
Fra : refi

Dato : 02-11-08 21:17

Citat
Heldig vis kommer de fleste ud af det uden problemer

Du skulle prøve at opholde dig på et sygehus/skadestue en fredag nat

Flere af dem er HELDIGE at overleve

Godkendelse af svar
Fra : tadeo

Dato : 03-11-08 15:21

Tak for svaret alimak.

Så fik man da vendt og drejet problemet, men stoppes kan det ikke som mange mener.

Det var nævnte artikkel der fik mig til at oprette tråden, tak til alle medvirkende.

Mvh
tadeo

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 03-11-08 19:23

Tak selv
alimak