/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Naboens kat skider i vor have
Fra : ferik
Vist : 2617 gange
100 point
Dato : 29-10-08 13:41

Naboen`s kat har fået den ide, at den skal besøge i vores have, vi har et stort udhæng på vores hus, hvor jorden næsten altid er meget tør, hvad kan vi gøre for at blive fri for det svineri
vi kan ikke fordrage dette møgdyr

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-10-08 13:44

Citat
hvad kan vi gøre for at blive fri for det svineri vi kan ikke fordrage dette møgdyr

Første gang siger du det pænt til naboen....

Anden gang pander du den en med spaden...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-10-08 13:45

Citat
Anden gang pander du den en med spaden

Altså naboen - det er hans/hendes ansvar....

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-10-08 13:46

3. gang skyder du katten
ikke naboen

Kommentar
Fra : Dahab

Dato : 29-10-08 13:48

Du kan i Matas købe et produkt der hedder " Gå væk kat ", skulle efter sigende være ganske godt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 29-10-08 13:50

Vi har prøvet det der "gå væk noget"
Kattene her var ligeglade

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-10-08 13:57

Citat
Du kan i Matas købe

BETALE for NABOENS kat

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 29-10-08 14:08

hvis det er bar jord så læg flis over det kan de i hvertfald ikke fordrage

Kommentar
Fra : FrejaFlop

Dato : 29-10-08 14:10

Hej - du kan også overraske katten på fersk gerning og smide en spand vand på den...hvis det lykkedes dig at gøre det et par gange vil den også holde sig væk. Hav evt. en havevandslange klar. Katter HADER virkelig vand. Sådan har vi selv skræmt en kat væk fra vores grund.

Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 29-10-08 14:23

Jeg beder altid mine naboer om at lade en haveslange med sprøjtepistol liggende parat og liste sig ind på mine katte hvis de besørger et uheldigt sted. Katte er lidt dumme engang ind imellem, men de glemmer sent denne behandling ...og hvis/når de gør, kan den jo gentages uden de store psykiske traumer

Ziggy99

Kommentar
Fra : ockendon

Dato : 29-10-08 14:45

søg efter kattel* i haven, så finder du ca. 600 spørgsmål - og svar på dette

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-10-08 14:46

Jeg brugte 3 dobbelt salmiakspititus inden vi fik lagt fliser på vores overdækkede terrasse.... det virker fint, specielt når der er overdækket, ellers skal du på den hver gang det har været regnvejr

Kommentar
Fra : vvdriver

Dato : 29-10-08 14:51

En mørk aften sætter du dig over på naboens trappe,sæt dig ned og skid,ring på og spørg om de hat noget toiletpapir du må låne??.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-10-08 15:06

Citat
Jeg brugte 3 dobbelt salmiakspititus

Ja - det virker hvis du kan ramme - den kommer ALDRIG mere

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 29-10-08 15:09

Du kan da bare sætte dig ind og skide i din nabos have så kan det være du forstår pointen.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-10-08 16:07

Det er naboens ansvar at sørge for, at hans kat ikke er til gene.

Derfor fortæller du naboen, at såfremt katten igen kommer og skider i din have, så vil du indfange og bortskaffe katten.

Du må selvfølgelig ikke være ond ved katten, men indfangning og aflivning foretaget af en person der har "mandat" til den slags er i overensstemmelse med loven, når blot du har advaret kattens ejer i forvejen.....og sådan en advarsel gælder i et år fra den dato den forkyndes for kattens ejer

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 29-10-08 16:32

Jeg har lige set en opskrift i avisen som skulle holde dyr væk.

I 5 liter vand kommes fed fra 5 hvidløg og det hele koger i 3 timer. Når det er færdigt vandes der med det. Efter sigende så holder det hunde og katte væk.

Jeg garanterer ikke for lugten, jeg har ikke prøvet det selv.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-10-08 16:42

du skal bruge en sensor en magnetventil og en haveslange. så kobler du det sammen så når sensoren registrterer bevægelse eller varme, lukkes der op for magnetventilen og dermed for vandet. så får katten en gang vand hver gang den kommer for tæt på. har selv vænnet en kat af med at springe op på bilens motorhjelm. det tager kun et par dage. så er du ovre problemet.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 29-10-08 16:44

i øvrigt står der i loven, at katte skal holdes på egen grund. gør din nabo opmærksom på det. og hvis du sætter en notits i avisen, hvoraf det fremgår at den bliver skudt næste gang den kommer, er du faktisk i din gode ret til at skyde den. men tænk lige over afstand til nabo osv. før du skyder.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-10-08 16:49

Citat
øvrigt står der i loven, at katte skal holdes på egen grund

NEJ

Kommentar
Fra : prio

Dato : 29-10-08 22:13

Man kan vælge at bruge en masse energi og penge på at holde nabokattene ude af haven, og samtidig risikere uvenskab med naboerne.
Man kan også vælge det gode naboskab, og risikere en kattelort, som man "risikerer" pindsvinelorte, rævelorte og hundelorte.
Til irritation, men ikke verdens undergang.
Efter vores hund er død, hygger 4-5 nabokatte sig i vores have, og de er såmænd meget hyggelige at have på besøg.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 29-10-08 23:51

Citat
Du kan i be et produkt der hedder " Gå væk kat ", skulle efter sigende være ganske godt.

Jeg har en sprayflaske stående endnu, den må du få gratis! - for det virker ikke for en "ski". -
MVH Akle

Kommentar
Fra : mulle-mor

Dato : 30-10-08 13:42

Altså - jeg bliver helt dårlig, af at læse alt hvad I foreslår. En kat gør, som den vil. Det har den altid gjort, derfor citatet: en kat er sin egen.
Jeg har to katte, så jeg er måske ikke den rette til at svare. Min ene hankat går næsten altid lige over på den anden side af hækken for at besørge i naboens have. Hvorfor han ikke bliver på vores egen grund, har jeg aldrig forstået. Naboen siger ikke noget, i hvert fald ikke til mig. Nu har hans børn fået en lille kat, og gæt hvor den skider. Ja, lige på den anden side af hækken i MIN have. Så, hvem forstår, hvad der foregår i en kats hjerne?
Nu er det da sådant, at naturen nedbryder en kattelort. Det er da meget værre, alle de steder jeg støder på smidte cigaretskod, når jeg går med min hund. Jeg samler hans efterladenskaber op i en pose og tager med hjem i skraldespanden. Rygerne derimod - undskyld - de fleste rygere, smider bare cigaretten et eller andet sted i naturen, og det tager med garanti længere tid at nedbryde et cigaretskod end en katte- eller hundelort.
Så er det sagt - og nu får jeg nok både katte/hunde-hadere og rygerne på nakken!!!!!
Mulle.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 30-10-08 13:51

Villakvartererne er sgu da snart zoologiske haver....

Flyt på landet hvis du vil have dyr - eller hold dem på egen grund...

Der ER en årsag til naboen IKKE selv holder såkaldte husdyr - respekter det.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 30-10-08 23:58

Jeg holder meget af katte, men de skal ikke komme i min have. Hvis jeg ville have kat i haven, så købte jeg en.

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 13-11-08 11:16

Tak for svaret refi.
jeg ved ikke om nogle af svarene hjælper
jeg har holdt lodtrækning om point

Kommentar
Fra : Kleopetra

Dato : 23-01-09 10:17

Man har faktisk som katte ejer pligt til at sørge for dyret ikke genere andre, altså må du først sige pænt til din nabo at du ikke vil have katten i din have, hvis det ikke hjælper må du fortælle ham at næste gang du ser den kat på din grund bliver den indfanget og afleveret på et internat eller hos en dyrlæge. Du kan også bede din nabo om at komme over og gøre rent efter sin kat. Men som sagt det er naboens pligt at den ikke genere dig, jeg har selv 2 katte som er inde katte, nettop fordi de ikke må genere mine naboer

Kommentar
Fra : peter1215

Dato : 19-03-09 16:49

Hej kik her Katte lort.
af peter1215 i Lav-Have 122 7983 af optimisten
23-02-2009 21:47 i lav det selv