/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Mobil bredbånd til stadsonær
Fra : nissumvej
Vist : 585 gange
100 point
Dato : 29-10-08 13:07

Er der nogen der har erfaring med at køre bredbånd med den lille modem til bærebar og koble den til router.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-10-08 13:14

Vil du have mobil modem før router så du kan bruge forbindelsen med flere computere samtidig ? Jeg tror at 3 har en router som kan det, en almindelig router kan ikke: http://www.3webshop.dk/hi3g/broadbandSetup.dt?product=HuaweiE970black&website=dk_hi3g

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 29-10-08 13:15

Jeg har ikke nogen erfaring med mobil bredbånd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-10-08 13:37

Du vil "kun" nå en MEGET utilfredsstillende hastighed.....

Men bevares - det er da muligt....

Du skal IKKE forvente de hastigheder de reklamerer med....

Kommentar
Fra : severino

Dato : 29-10-08 16:22

Jeg har mobilt bredbånd, men har ikke prøvet at dele det med andre maskiner.
Men jeg kunne tænke mig, at der skal bruges en USB-router, hvis sådan en findes.
Måske er o.v.n. dagens mand i skysovs, så jeg følger lidt med. Der vil altid være noget at lære her på KANDU !!!

HURRA FOR KANDU

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-10-08 16:36

Citat
Men jeg kunne tænke mig, at der skal bruges en USB-router, hvis sådan en findes.

Den o.v.n. linker til er da en mobil bredbåndsrouter

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 29-10-08 17:14

Ja, det er en bredbåndsrouter. der er lidt flere detaljer på denne side.

http://broadband.autopage.co.za/default.asp?p=2&s=46#vod4

Der er klart at hastigheden vil falde, da man skal dele båndbredden.

Kommentar
Fra : nissumvej

Dato : 29-10-08 18:30

Jeg mener at have set tdc køre med det. Fordi jeg er intreseret i det er fordi tdc kabler her i området er så gamle og dårlige at de sidste 3 år har vi måttet undvære både telefon og internet i ca 1 mdr og det er jeg ved at være træt af.

Accepteret svar
Fra : severino

Modtaget 100 point
Dato : 01-11-08 17:26

Mit mobile bredbånd er fra TDC, men jeg har valgt en lav hastighed på 1 Mbit, da jeg kun skal bruge det, når jeg ikke har mulighed for anden forbindelse; og mest til mails.
Easy2go kan også få´s med en højere hastighed. I tilgift med dette abonnement hos TDC, får du også adgang til deres HotSpot's.
Hvis blot der er en fornuftig mobildækning hos dig, så vil det også virke.

Men at det gamle kabelnet ikke virker tilfredsstillende, kunne nemt gå hend og lede tankerne over på, at man vil få brugerne over på mobilnettet, fordi her er flere penge at tjene, end der er på det gamle kobber!

Godkendelse af svar
Fra : nissumvej

Dato : 02-11-08 07:02

Tak for svaret severino.
Jeg tror du har ret ,men jeg tror også det bliver fremtidens internet kober og fibernet bliver simpelhen for dyre at vedligeholde.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 02-11-08 08:38

Her er jeg ikke enig med dig.
For alt mobilsignal går kun fra den mobile enhed til den nærmeste mobilmast. Herefter går signalet via det eksisterende kabelnet, over centralen og evt. ud til en mobilmast i det område hvor modtageren befinder sig. Sådan virker det. - Om så disse forbindelser i kabelnettet er kobber eller fiber, er så spørgsmålet om opgradering af kabelnettet.