/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / AutoCAD / Spørgsmål
10  fame 280
Danske tegn i autocad
Fra : boje1904
Vist : 1617 gange
100 point
Dato : 28-10-08 12:08

JEg er ny i Autocad verden!
Jeg skal lave nogle skilte med en klubs navne. Disse skilte skal fræses ud i messing, da mange af navne er danske navne indeholder de ÆØÅ. Hvordan får jeg Autocad til at skrive ÆØÅ, med 1 enkelt streg. Jeg har forsøgt men den skriver grader ved ø og fed æ, hvor skal man fortælle systemet at den sakl skrive æøå som resten er formateret???????

Håber I kan hjælpe mig!

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 28-10-08 12:47

Skal tegningen indlæses direkte af fræseren?
Hvilken version af AutoCad bruger du?

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 28-10-08 13:32

Hej !
Jeg har et lille setup til autokat 2000 der klare det problem.
Men det ligger på en 144 disk så den kan jeg ikke sådan lige jogge ind i denne her maskine.
Men jeg følger lige med her,så hvis du ikke får et andet hint, kan jeg tage på familiebesøg og få det over på min USB stick. Og så tar vi den der fra.
Højris.

Kommentar
Fra : boje1904

Dato : 31-10-08 10:19

JEg bruger Autocad version 2008, men hvis Højris' program virker på Acad 2008 vil det selvfølgelig være en mulighed!!!
Jeg vil meget gerne have en kopi Højris, på forhånd TAK!!! Du kan evt sende den som Privat mail!! Ellers kan jeg sende dig min Mail adresse!!!

Accepteret svar
Fra : Højris

Modtaget 100 point
Dato : 31-10-08 12:01

Ja nu har jeg så fundet skiven, så det bliver familie besøg sådan "omkring spisetid"

Men ja send lige din mailadr. Privat mail jeg kan jo ikke sende den gennem kandu.
Højris.

Gad vist hvad menuen står på

Godkendelse af svar
Fra : boje1904

Dato : 10-12-08 19:19

Tak for svaret Højris.Jeg venter jo stadig med længsel at se programmet!!

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 13-12-08 20:40

Jeg er just kommet hjem, men med uforrettet sag.
Det gamle regnedyr var ikke i stand til at læse mine disketter så !
Jeg ved ikke lige hvem der har en der virker. Det var nu ærgeligt.
Men jeg tror egentlig at du har fået løst dit problem, håber jeg da.