/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Samliv / Spørgsmål
10  Trille7 350
Hvordan skal jeg takle dette?
Fra : ganga
Vist : 722 gange
67 point
Dato : 28-10-08 10:48

Hej
Det drejer sig om min kone, som af og til taber ting på gulvet. Jeg bliver efterhånden en smule irriteret på hende(andre gange meget irriteret), og har svært ved, at skjule det. Hun siger, at det kan hun ikke gøre for, og går i forsvars position. Alle kan tabe ting, det er jeg klar over, men jeg synes ikke at jeg har oplevet dette ekstreme før.
Hun har bla. ødelagt 2 elektriske tandbørster(ikke mere end 2 år gamle), efter at de er tabt på gulvet. På vores køkken gulv, er der flere dybe hakker, efter at hun har tabt tallerkner og bestik.
Er det mig der er hysterisk, og bare må lære at leve med det?
På forhånd tak.

Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-10-08 10:50

Hvordan ville det være at tage en anden indgangsvinkel og så prøve at finde ud af om hun har en eller anden lidelse der gør, at hun taber ting oftere end andre

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 28-10-08 10:57

Ja, jeg synes du er lidt småhysterisk

Jeg tænker, at dette er et irritationsmoment, som udspringer af noget HELT andet.

Hvordan kan det være, at to elektriske tandbørster og nogle hakker i gulvet har så stor betydning, at du bliver nødt til at søge råd om det?

Personligt ville jeg mere overveje konens helbred.

Vaxen

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 28-10-08 11:04

Tak for jeres svar..!- måske skulle jeg stille dette spørgsmål, i en anden overskrift- nogen forslag.??
ganga

Accepteret svar
Fra : marc43

Modtaget 77 point
Dato : 28-10-08 11:07

Jeg kender det godt fra min kone Det er ikke så meget tallerkener og den slags. Det er mere digitalkamera, trådløse telefoner og mobiltelefoner. Det er noget med elektronik og kvinder

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 28-10-08 11:08

Jeg kommer til at tænke på det selvforstærkende i sådan noget.

At hun simpelthen er smånervøs og derfor taber ting. Og at din irritation forstærker nervøsiteten - hvilket bestemt ikke gør, at hun taber mindre.

Det er et gæt - en forklaring ud af mange.
Hvis hun selv opfatter det som et problem, synes jeg hun skal søge læge. Men mener ikke hun skal gøre det for din skyld. Din egen irritation må du arbejde med

Vaxen

Godkendelse af svar
Fra : ganga

Dato : 28-10-08 11:13

Tak for svaret marc43.
Så er jeg ikke alene om dette fænomen..
Hvordan takler du det, bliver du irriteret?, hvordan reagere hun?, bliver hun sur?
Kan du give mig et par gode råd.!?
På forhånd tak

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 28-10-08 11:18

Tak for pointene.

Det sker gudskelov ikke så tit for så var det en dyr affære. Jo jeg bliver irriteret og hun er også godt klar over det.

Jeg tror ikke der er så meget at gøre Enten kan man lime håndtag på alle ting eller købe dem lidt større

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 28-10-08 11:54

Hvis det er det eneste problem du har med din kone - så synes jeg du skal være tilfreds.

Kommentar
Fra : Højris

Dato : 28-10-08 16:36

Jeg husker fra min barndom, at min mor havde det på samme måde.
Det var noget med at hun ufrivilligt gav slip på det hun havde i hænderne.
Det holdt så op på et tidspunkt. Jeg har så hørt sennere at det er der en forklaring på.
Men husker så ikke hvad det var, muligvis noget neuroetellerandet.
Tal med lægen om det,han ved det helt sikkert, nu om stunder er der jo en forklaring på alt.
Næste gang din kone taber noget, så giv hende et kys og lidt forståelse det er jo ikke hendes skyld.
Højris

Kommentar
Fra : ganga

Dato : 28-10-08 19:50

Hej Højris
Tak for dit svar.., det giver stof til eftertanke..!