/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Fra : refi
Vist : 771 gange
100 point
Dato : 27-10-08 21:38

Sidder her med en bærbar med et 3-modem.....

0 forbindelse...

Alle gamle forbindelser er slettet
Tidligere Teliaforbindelse er slettet
HELE 3´s installation er slettet...

Putter USBen i - komputer finder ny hardware - installer 3 - og alt skønnes iorden.

Starter derefter 3 - trykker tilslut - efter få sekunder - ingen forbindelse vil du prøve igen....

Og sådan kan jeg blive ved...

Nogen der har en "anelse" om hvor fejlen ligger

3 support siger der IKKE er fejl på nettet...

start af 3 viser også 3 på skærmbilledet men maximalt 1 af 8 streger (altså meget dårlig forbindelse)

Dette kan så ikke passe da vores 3 tlf. har SUPERforbindelse - så det ligger i opsætningen et eller andet sted.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-08 21:44

Skal måske lige med...

XP med SP2

Accepteret svar
Fra : Jorgen_ros

Modtaget 110 point
Dato : 27-10-08 21:52

Det er muligt at telefonene har et godt signal, men hvad med at prøve at flytte din bærbare lidt rundt og se om du ikke kan få et bedre signal. Prøv udendørs. Har selv 3 og hos mig virker det, men hvis signalet f.eks i bilen har jeg med held stlillet mig udenfor.

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 27-10-08 21:53

Der smuttede nogle ord, men du fostår vel meningen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-08 22:56

Forbindelsen er prøvet flere steder....

Derfor min formodning at det er et eller andet i komputeren der driller.

Den er ikke til at DRIVE over 1.... (til nød 2 )

Og det er 1 af 10 og ikke 1 af 8 som jeg skrev først...

Jeg har så været heldig at få den til at koble op et par gange og der viser speedtest...

1 Gb download
384 Upload

Den har tidligere kørt med Telia mobil og det var ikke for godt men fungere dog.

(måske noget gammelt derfra der driller ???? )

Så der var absolut forventet en fremgang

Kommentar
Fra : dova

Dato : 27-10-08 23:01

Citat
start af 3 viser også 3 på skærmbilledet men maximalt 1 af 8 streger (altså meget dårlig forbindelse)

Jo, det kan godt passe og jeg tror ikke der er noget galt i opsætningen når der vises signal og forbindelsen er etableret...men der er stor forskel på, hvordan forskellige enheder opfanger signalet.

Det kan du også opleve med mobiltelefoner af forskelligt fabrikat, at der er forskel på hvor godt signalet modtages, selv om de befinder sig på samme sted.

Kommentar
Fra : bja2

Dato : 27-10-08 23:05

ER du sikker på du har fjernet den gl. Telis-forbindelse helt?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-10-08 23:09

Citat
ER du sikker på du har fjernet den gl. Telis-forbindelse helt?

99,99% sikker....

Afinstalleret - reg. renset - ALLE netforbindelser slettet...

Så der burde ikke være mere....

Men det kan sgu da ikke passe at den kun logger på 1 ud af 100 forsøg.... - og så med SÅ lav hastighed...

Selv 2g nettet vil den heller ikke.....

Godkendelse af svar
Fra : refi

Dato : 28-10-08 17:47

Tak for svaret Jorgen_ros.

Problem solved...

Der var fejl i modem...

En ombytning løste problemet - nu kører det bare

Kommentar
Fra : Jorgen_ros

Dato : 28-10-08 18:22

Var det nu mig der hjalp dig?