/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
Opsætning af Dlink dir-100
Fra : helpmeifyoucan
Vist : 907 gange
45 point
Dato : 25-10-08 08:53

Kan nogen hjælpe med opsætningen af en dlink dir-100? Min internet forbindelse er blevet meget langsom og ustabil efter jeg har sat den op. Jeg bruger Vista.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 11:31

Citat
Let installation
D-Link Click’n Connect, den interaktive installationsguide, følger med DIR-100. Med den kan alle uden forudgående teknisk kendskab installere og tilslutte routeren til internettet på nogle få minutter, blot ved at køre produkt-cd'en. Med blot nogle få trin føres brugeren gennem oprettelse af de fysiske forbindelser (strøm og kabelføring), konfiguration af grundlæggende indstillinger for enheden og tilslutning til internetudbyderen.
du har kørt den CD før du tilsluttede routeren ikke ?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 25-10-08 13:49

Du skal installere programmet fra CD'en inden du tilslutter routeren.

Pil routeren fra igen, slet programmet for routeren, genstart og installer den CD igen. Derefter tilslutter du routeren igen. Og så skulle det virke.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 25-10-08 13:57

Citat
slet programmet for routeren
det hedder Systemgendannelse til tiden før routeren

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 25-10-08 20:58

Jeg har brugt CD-rommen, men den indeholdt ikke noget program, blot en installationsvejledning. Svarende til, at jeg brugte den automatiske opsætning inde i routeren. Jeg har nu formateret og sluttet routern til - igen. Det fungerer, men langsomt. Jeg ved at tråløse routere kan have forskellige hastigheder, men gælder det også for en kabel-model? Vi har på nuværende tidspunkt 2 computere og en 2/2 mb forbindelse. Får begge computere denne hastighed med en kabelrouter? Jeg har før prøvet at skrive her, men når jeg trykkede send kunne siden ikke vises. Jeg er spændt på at se hvad der sker når jeg trykker send nu...

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 25-10-08 20:58

Det virkede

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 25-10-08 21:45

Jeg bliver også hele tiden smidt af Messenger Live? Lidt efter logger den automatisk på igen. Lidt efter bliver jeg smidt af igen?

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 26-10-08 00:15

Lav et nyt spørgsmål og luk dette. Det med Messinger Live er en anden sag.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 26-10-08 00:36

Nej, spørgsmålet er, om det med Messenger også har noget med opsætningen af routeren at gøre? Mens jeg har skrevet dette, er Messenger blevet afbrudt 2 gange. Kommer signalet ikke ordentligt gennem routeren? Kan den ikke klare det? Hvad sker der?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 45 point
Dato : 26-10-08 02:42

Det er jo ikke sikkert at fejlen er hos dig, prøv at tage routeren fra, og tilslut computeren direkte til kablet fra modem, bare for at være sikker på om fejlen er inde hos dig, eller ude på nettet

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 26-10-08 09:48

Uden router kører det uden problemer.

Kommentar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 28-10-08 11:19

Jeg har nu sat den gamle trådløse router op igen. Denne gang med kabel. Så kører det hele som det skal.

Godkendelse af svar
Fra : helpmeifyoucan

Dato : 28-10-08 11:23

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 28-10-08 11:26

Selv tak, du fik jo ikke løst problemet kedelig at ingen kunne hjælpe, det burde kunne funke også trådløs