/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
Til NoblesK
Fra : Sygate
Vist : 477 gange
300 point
Dato : 23-10-08 15:08

Jeg er lidt nysgerrig angående det her tip med wubi-installer.org/

Nu kaver den en såkaldt folder i windows, men når det ikke kører fra harddisken, så er det vel ikke helt optimalt???
Det må da køre en del langsommere, eller har jeg misforstået det helt?

Booter den fra harddisken på en eller anden måde alligevel?

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 300 point
Dato : 23-10-08 16:33

Den booter fra harddisken, og jeg er ved at opdatere den lige nu.

Den gør det at der hentes hele styresystemet og det lægges i en mappe og så efter genstart starter den med at installere ......................jeg har ikke været inde og kigge hvor det hele lægger sig - mere senere

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 23-10-08 19:05

Det er mig der i starten bestemmer hvor den skal ligge og den er lagt i en anden partition som jeg havde i forvejen E:
Den lægger også en lille fil i comp-opstarten hvor der så ved start vælges windows eller ubuntu.

Der kan ikke køres windows og ubuntu samtidig men ved genstart kan der igen vælges.

Nu mangler jeg kun at teste om den kan afinstalleres.......................en dag.

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 23-10-08 23:36

Det er jo genialt. Det skal jeg lige prøve

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-10-08 09:06

Og så har jeg lige opdaget, at den Wobi har hele tiden haft.

Når der kommer en ny udgave af ubuntu, så benytter jeg muligheden for at få en CD med ubuntu tilsendt gratis...................................og når man åbner den i windows - så viser muligheden sig for at installere den inde i windows, og det er netop wobi som gør det. Samme CD kan også afinstallere ubuntu.
http://peecee.dk/upload/view/128535

Der er gode muligheder for folk som vil teste denne Linux udgave.

http://www.ubuntu.com/getubuntu

I øvrigt har jeg en ubuntu på en pendrive 4GB som kan starte og køre på alle comp. som kan boote fra USB (på min Zepto trykker jeg bare F12 og vælger)
Denne ubuntu live udgave kan dog ikke indstilles - men der kommer måske en persistent udgave som kan indstilles og stadig kun kører i comp. ram
http://peecee.dk/upload/view/136911