/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
hjælp
Fra : lille-ciller00
Vist : 559 gange
10 point
Dato : 21-10-08 13:52

hej jeg kunne godt tænkle mig et marsvin kan det godt bo ude i et skur det blæser ikk der inde og hvad få et slaks bur skal jeg bruge. jeg ved godt det skal have et marsvin bur men skal det være af træ eller hvad ??? og hvad få noget legetøj er bedst

p.s hver sød og svar

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-10-08 13:55

Citat
kan det godt bo ude i et skur

I et mørkt "kælderhul ????

Syntes du ikke det er lidt synd

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-10-08 14:39

Jeg syntes det er MEGET synd at børn/unge får et dyr, der skal stå udenfor (nu skriver du ikke hvor gammel DU er), men mange børn/unge vil hurtigt miste interessen for et dyr, specielt når det står udenfor.

Et marsvin er en snakkesaglig lille fyr, som elsker at blive snakket med/nusset, men når det står udenfor, må det max komme ind i 20 min om vinteren, for ikke at blive for varm inden det sættes ud igen.... og hvor længe vil du stå udenfor for at snakke med den, udover de 20 min indenfor?? nej vel... det bliver snart mørkt/koldt/vådt, så er det ikke så sjovt, at skulle hente dyret, for hurtigt at skulle ud med den igen.

Jeg syntes du skulle vente med at anskaffe dig et marsvin, til du kan få buret ind og stå, og så nøjes med at sætte den ud i haven om sommeren

Kommentar
Fra : bowlingnæ

Dato : 21-10-08 14:50

Til lille-ciller00

Prøv at kigge på denne side.

www.napena.dk/marsvin.htm, der står det rimmelig meget om marsvin og om pasningen af dem.

venlig hilsen bowlingnæ

Kommentar
Fra : dova

Dato : 21-10-08 14:58

Et marsvin skal man ikke anskaffe hvis det skal bo ude i et skur.

Marsvin er meget selskabelige dyr og skal snakkes og kæles med i lang tid hver dag for at det ikke skal kede sig halvt ihjel.

Hvis du ikke har pladsen til et stort marsvinebur indenfor og er villig til at bruge meget tid på det, bør du lade være med at anskaffe et.

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/pasning.nsf/docs/marsvin!opendocument&exp=5dea75b08d18182ac12570260033a1dd

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-10-08 16:49

Citat
Marsvin er meget selskabelige dyr og skal snakkes og kæles med i lang tid hver dag for at det ikke skal kede sig halvt ihjel.
Helt sikkert.En marsvin skal være en del af familien,som f.eks. en hund.
Vi havde marsvin for nogle år siden.Om aftenen kom den med ind i stuen,i sin egen tæppe.(Vil gerne være lidt i skjul).Der kunne den høre hvis køleskabsdøren,gik i køkkenet og begyndte at pibe.Indtil der blev serveret tomater.Så var den i sit es.Desværre fik den nogle "knuder" i bugen og vi var nødt til at få den aflivet.Der var landesorg i hele familien,lang tid efter.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-10-08 17:18

Mosebaek.... hvor pudsigt, at du lige nævner tomater,.... det er vist det eneste vores svin ikke vil ha' og han er ellers ikke kræsen

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-10-08 20:10

Den af vores var fuldstændig kulret med tomater.Det lille margris...........
Jeg bliver helt blød om hjertet,ved tanken.Den var utrolig sød.Når den var færdig med tomaten,sad den der og slikkede vores hænder.HULK-HULK.
Æret være dit minde,Nuser.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-10-08 20:38

Altså,i skal lige ha`et billede af "NUSER". Familiens kælledægge:

http://peecee.dk/upload/view/136507

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-10-08 22:32

Så skal i da også se "Svinet"... som jeg heldigvis har endnu, buret er altid åbent, men han giider ikke gå fra sin madskål... Han får så besøg af mine kaniner som går løse rundt både i stuen og udenfor

http://peecee.dk/upload/view/136530

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-10-08 23:02

Mosebaek... hvor var din Nuser sød.... du må da finde en afløser, det er da ikke til at holde ud andet

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 21-10-08 23:10

Nej.... desværre,vi finder aldrig en "afløser" for den.
Vi lever i minderne nu.

Nu må jeg til ro. Godnat.

Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 5 point
Dato : 21-10-08 23:12

Så har en anden "bare" noget andet I ikke kan stå for

Nat nat

Godkendelse af svar
Fra : lille-ciller00

Dato : 22-10-08 07:07

Tak for svaret