/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
Photoshop tutorial, please
Fra : Finn-R
Vist : 665 gange
20 point
Dato : 19-10-08 07:52

Hej...
Jeg har siddet og rodet lidt med Photoshop 7, og har da også rimelig styr på redigering af billeder.
Men nu skal jeg prøve at lave noget andet og har brug for en tutorial.

1: Jeg har et billede af en stue, med møbler, billeder på væggen og alt det der.

2: Jeg har et billede af en mand ...

Det jeg vil lave, er at få manden gjort gennemsigtig, og derefter lægge ham oven i billedet af stuen således at det ser ud som om der står et spøgelse. (altså man kan se møblerne og den slags igennem ham)

Er der en der kan hjælpe? helst med en let forståelig (trin for trin) tutorial, da jeg nok er en nørd til dette her ...

På forhånd tak.
Mange hilsner
Finn

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 19-10-08 07:55

har du lært at maske af?
Det er det du skal - når du har masket ham af, trækker du ham over i det andet foto.
Det er ingen kunst, men afmaskning kan være svært...
Det kan være nemmere at tegne med en farve udenom manden og så bruge tryllestaven.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 19-10-08 07:59

Åh undskyld - så ikke det med det gennemsigtige.

når du trækker manden over kommer der et nyt lag.
i palletten layers højreklikker du på det nye lag og vælger blending options. så skruer du bare ned for opasity

Accepteret svar
Fra : Ammitz

Modtaget 20 point
Dato : 19-10-08 12:25

Håber du forstår dette:

Du kan blande to billeder ved at anbringe dem på forskellige lag og ændre opaciteten af det øverste billede. Et lags opacitet bestemmer, i hvilken udstrækning det skjuler eller blander sig med laget nedenunder. Et lag med 1 % opacitet er næsten gennemsigtigt, mens et lag med 100 % opacitet er ugennemsigtigt.

Flyt de lag på lagpaletten, som indeholder de billeder, du vil blande, så det ene er lige over det andet. Læg det lag, du vil gøre delvis gennemsigtigt, øverst.
Marker det øverste af de to lag.
Klik på opacitetspilen øverst på lagpaletten for at åbne pop-up-skyderen Opacitet.
Juster skyderen, indtil du har opnået den ønskede blanding.

Her har du et link, med forskellige tutorial:
www.villysonnichsen.dk/menu.html

Ammitz

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 19-10-08 12:29

Endnu et link til tutorials:
www.haraldbjellvag.com/photoshop.html
Ammitz

Godkendelse af svar
Fra : Finn-R

Dato : 19-10-08 13:18

Tak for svaret Ammitz.