/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
teenagedatter
Fra : metteKanDu
Vist : 1098 gange
500 point
Dato : 16-10-08 12:46

min teenage datter fortæller mig at hun går og overvejer at blive emo , (hun er 13 år ) hun er og har ellers været nem vi har selføgelig vores opgør men ,men er det noget jeg skal være bekrymret over det kan jo være det bare er en fase

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-10-08 12:53

Jeg tror bare det er en fase......det er jo sjældent at se eksemplarer af "sådan nogen" der er ret meget over 20

men et link om "how to be" en ægte emo

http://www.dr.dk/DR2/Musikprogrammet/Tema/EMO/20070403133413.htm

Kommentar
Fra : metteKanDu

Dato : 16-10-08 13:49

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 500 point
Dato : 16-10-08 13:50

Det er sikkert bare et flip hun har fået.
Hvis hun ellers trives i skolen og har normale veninder m.m. tror jeg ikke du skal tage det som et problem. Mange i den alder får et eller andet flip.
Det bedste vil nok være at lade være med at snakke om det, for så bliver hun mindet om det.
Snakker hun om det, så prøv at dreje samtalen over på noget andet. Fang noget der har hendes interesse. Hun har ¨måske set noget i TV eller hørt noget i radioen og fået den ide.

Tag det roligt, jeg tror det går over igen.

Med venlig hilsen
hawaii7

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 16-10-08 14:02

Min erfaring med at have teenage børn siger mig at det hun søger er at du siger nej så hun kan trodse dig.

Sig nå og forhold dig kun til den del der genere dit privatliv og overskrider dine grænser.

Lad hende selv søge sin identitet men gør det klart for hende at den ikke skal findes ved at du siger ja eller nej.

Hun er i starten af en lang hård proces hvor hun skal lære at træffe de valg der definere hende som person og der kan du ikke gøre ret meget andet end at vise at du holder af hende og så håbe på at de grundlæggende værdier hun har fået fra sine forældre er gode.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-10-08 14:03

Citat
Tag det roligt, jeg tror det går over igen.

Øhhh ...hvor ved du så lige det fra ???
Jeg ville da være lidt betænkelig hvis det var min datter . Jeg ville nødig at det kom så langt
Prøv og læs lidt o det . Der er en masse du kan se hvis du googler emo . Links til alskens ting og sager omkring det.

Citat
det er jo sjældent at se eksemplarer af "sådan nogen"

Der vil jeg så gi' dova ret . Men man skal aldrig sige aldrig

Hvis du ellers har opdraget hende efter din bedste hensigter. Ja så kan du kun snakke med hende om det og håbe på det bedste.

Jeg ville meget nødig se min datter som emo. Jeg tror jeg havde kommet til at ramme hende med noget hårdt et vist sted
Håber hun kommer til fornuft og alt godt i fremtiden for jer begge.

Venlig hilsen Pia

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 16-10-08 14:40

Hej
Jeg ville iagttage hendes venner/veninder meget nøje. Er sådanne ideer ikke affødt af manglende interesser for noget andet? Søger hun opmærksomhed? Har hun altid været en enspænder?
Uha, jeg er glad for at du spørger herinde - jeg vidste ikke hvad en emo er - eller står for.

Men jeg er gammel nok til at kunne sige at enhver tid har haft sine "outsider" ideer. Jeg var en af de første piger med hestehale, 3/4 lange bukser og ternet skjorte - omkring 1952. Da var det virkelig slemt at se sådan ud.

Ærligt talt har jeg også været forarget, når mine 13 årige børnebørn farvede håret og syntes om at gå i mærkeligt tøj fra Genbrugsbutikker. Men også det var kun en overgang. Og jeg sagde ikke noget, nærmest ignorerede dem og så kun den lille søde pige bag forklædningen.

Tag det lige roligt, fra oven af .

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-10-08 15:44

Det kommer af mangelen på andre interesser og trangen til at provokere moderen. Det er naturligt.

Godt at moderen reagerer så kraftigt, så har hun jo opnået det ønskede.
Tro ikke at hun falder fra bare af deb grund, for så kunne det jo se ud somom hun rettede sig efter moderens ønske.
Men hun holder hurtigt op med mindre hun kommer i med en gruppe af ligesinfdrde, hvor hun føler sig hjemme og hvor det går ud på at overgå hinanden i den retning.

Det skal behandles fiornuftigt med klarsyn og psykologisk sans, som teenagemødre ofte mangler.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 16-10-08 18:22

Hvis du kunne forklare hvad emo er så ville det måske hjælpe på de svar du får.
Jeg søgte lidt på nettet og emo lader til og være en musik stil inærheden af punk og rock og følsesladet eftersom emo er kort for emotional som betyder følelsesladet.
Emo er vist bliver til en musikstil + tøjstil + makeupstil osv ligesom punk og rock.

Så det du spørger om er vel nærmest om din datter skal have lov til og lytte til den musik hun vil og gå i det tøj hun har lyst til og bruge makeup....

Og nej gu fanden skal hun da ikke have lov til det. Spark henden i skridtet og send hende på kristen kostskole så hun kan lære og tilbede jesus og ikke djævlen...

For vi ved jo godt allesammen hvad der sker med folk der lytter til rock, punk og emo...

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 16-10-08 19:00

Citat
For vi ved jo godt allesammen hvad der sker med folk der lytter til rock, punk og emo...

Øhhhhh ?????

Godkendelse af svar
Fra : metteKanDu

Dato : 16-10-08 19:24

Tak for svaret hawaii7.