/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
værktøj s navn i photoshop
Fra : maxikurt
Vist : 641 gange
100 point
Dato : 16-10-08 11:13

Hej har brugt paint shop pro i mange år men vil nu prøve at bruge photoshop men som nybegynder med det mangler jeg det værktøj jeg havede i psp som hed tubes det hvor man kan trykke ting ind i programmet håber det er til at forstå mit spørgsmål

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 16-10-08 11:42

Jeg forstod det i hvert fald ikke

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 16-10-08 11:45

Hvad mener du med: "trykke ting ind i programmet" ????
Ammitz

Kommentar
Fra : maxikurt

Dato : 16-10-08 11:53

når jeg har en baggrund feks så har jeg en mappe med forskellige ting jeg kan trykke på baggrunden det kan værer en vase eller en hund eller andre ting såsom huse biler osv men det mangler jeg i photoshop

Kommentar
Fra : brokke44

Dato : 16-10-08 11:58

Du kan lægge et nyt lag på din baggrund. Det du lægger ind som nyt lag skal naturligvis manipuleres først til den ønskede effekt. Når det er opnået sammenkopierer du lagene.

Er det det, du mener ?

Kommentar
Fra : hvaderikkeibrug

Dato : 16-10-08 12:00

Lige under Tekstværktøjet ligger retangel, elipse o.s.v. tryk på den, og der kommer en undermenu frem. Her vælger du "Værktøj til brugerdefineret form" (jeg ved ikke, hvad det hedder i den engelske version). Når du har dette værktøj, vil der oppe på værktøjslinien øverst være en tast, der hedder "Form", og her kan du vælge alskens figurer.
Du kan også prøve penselværktøjet og vælge mellem de mange pensler, der kan lave både græs, blade, stjerner og meget, meget mere.
God fornøjelse

Kommentar
Fra : dova

Dato : 16-10-08 12:02

Artwork and Effects

Accepteret svar
Fra : hawaii7

Modtaget 110 point
Dato : 16-10-08 12:10

Photoshop kan mange ting, men det kan ikke trylle.
Hvis du har en baggrund kan du bare tage et nyt billed oven på din baggrund.
Du kan evt. åbne 2 vinduer og så føre vasen fra den ene vindu over på din baggrtund i det andet vindu.
Du akn også arbejde med forskellige lag, hvor du har hver sin tegningpå hver sit lag, men det kræver at du kender ligt til lag og photoshop.
Det er svært at forklare, når du er ny.

hawaii7

Kommentar
Fra : maxikurt

Dato : 16-10-08 12:23

har fundet ud af jeg tager dem fra mappen hvor de ligger til psp og kopier dem ind på et nyt lag det er som jeg altid har gjort i psp der er bare et værktøj der åbner dem alle så man kan vælge direkte i programmet

Godkendelse af svar
Fra : maxikurt

Dato : 16-10-08 12:24

Tak for svaret hawaii7.
vil så øve lidt har jo lavet meget i psp
www.pspsmeden.dk

Kommentar
Fra : Ammitz

Dato : 16-10-08 12:41

Kan det være det værktøj som hedder "værktøj til brugerdefineret form" - det ligger samme sted som rektangelværktøjet, - det ligner en amøbe.
Du skal bare hvile curseren på det og du kan vælge.
Så kommer der "form" frem i topbjælken,- og her kan du vælge en masse forskellige små tegninger.
Ammitz