/ Forside/ Karriere / Job / Jobsøgning / Spørgsmål
10  bluesky 305
Jobregler invalidepensionist
Fra : svenliss
Vist : 777 gange
240 point
Dato : 15-10-08 19:19

Er der nogen der ved hvordan det forholder sig mht. regler, hvis en invalidepensionist tager et deltidsjob.

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 240 point
Dato : 15-10-08 20:24

Invalidepensionist - er en gammel betegnelse - nu hedder det førtidspensionist

INDKOMSTER UD OVER PENSIONEN

> Pensionen bliver sat ned, hvis De eller Deres ægtefælle/samlever har
> indkomster ud over førtidspension og folkepension.

> Nedsættelsen r 30% af den del af indkomsten, der overstiger
> * 62.200 kr. årligt, hvis De er enlig.
> * 98.600 kr. årligt, hvis De er gift eller samlevende.

> Nedsættelsen er 15%, hvis Deres ægtefælle/samlever også modtager førtids-
> eller folkepnsion. http://groups.google.com/group/dk.forbruger.offentlig-service/msg/67ffeb2adddef754

Se mere her

//www.ijobnu.dk/sw4113.asp

Der er så mange regler, som kan være svære at gennemskue

Tag en snak med din kommune og få forklaret reglerne der gælder for dig i din situation..
Held og lykke

Godkendelse af svar
Fra : svenliss

Dato : 15-10-08 20:48

Tak for svaret HelleBirgitte.
Det var lige hvad jeg kunne bruge.
Mvh. svenliss

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 15-10-08 20:49

Det er jeg da glad for - og tak for point

Kommentar
Fra : EiHaBr

Dato : 09-03-10 19:56

Et lille sidespørgsmål.
Hvad sker der så med tillægene, hvis man har indkomst, f.eks pensionstillæget og Inviliditetebeløbet.
Efter det gamle IP system - ved du eller andre også dette.