/ Forside/ Teknologi / Hardware / Grafikkort / Spørgsmål
10  transor 1240
Grafikkort i enhedshåndtering?
Fra : ingelein
Vist : 1498 gange
50 point
Dato : 08-10-08 21:24

Hej
Jeg ville gerne downloade et program, men det kræver at jeg opdaterer mit grafikkort.
Hmmmmm. Nu står der jo ikke direkte grafikkort i enhedshåndteringen. Hvad skal jeg se efter?
Jeg gik ud fra at det var en enhed med navnet
3Dlabs Oxygen VXI (AGP) som jeg fandt under skærm.

Jeg skal bruge det til en screensaver med 3D effekter.

Min søn har brugt denne computer til at fremstille 3 D tegninger af værktøjer, så jeg regnede i grunden med at jeg kunne køre 3Dprogrammer.

Hvem ved hvad?

Mange hilsner Ingelein

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 08-10-08 21:41

Du kan se hvilket grafikkort du har ved at gå i Enhedshåndtering og udvide mappen "Skærmkort".
Når du har fundet dit grafikkorts navn f.eks (mit) RADEON 9600 PRO, ja så må du ind på producentens hjemmeside og finde sidste nye driver.
Ovenforstående er i min verden den mest effektive, men du kan også vælge at højreklikke på ikonet for dit grafikkort, og så vælge "Opdater driver..." i pop-up menuen.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 08-10-08 21:53

Kig under SKÆRMKORT i enhedshåndtering, det er grafikkorter.
Nu er der 2 måder og opdater dit grafikkort på.
Du kan enten købe et nyt og bedre og sætter det i din computer.
Eller du kan opdatere driveren til dit grafikkort og eventuelt opdatere DirectX.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 09-10-08 03:04

Prøv allerførst Microsoft update, vælg Brugerdefineret opdatering og se om du bliver tilbudt nogle Net framework opdateringer, det er sikkert dem du mangler

Kommentar
Fra : ingelein

Dato : 09-10-08 21:25

Hmmmmmm og tak
Jeg har langt om længe fundet opdateringen til mit 3Dlabs Oxygen VXI grafikkort. Og jeg kan bruge programmet Dream Aquarium. MEN mine fisk svømmer langsommere end på min bærbare PC. Hvad mangler PC'en så for at fiskene svømmer hurtigere? har også downloadet en ny DirectX.
Flere gode ideer?
Mangler ligesom en "Accelerator".
Mange hilsner
Ingelein

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 50 point
Dato : 10-10-08 01:53

En ny og hurtigere processor så kan fisken svømme fra dem på den bærbare: http://www.edbpriser.dk/Products/Showsubcategory.asp?ID=35 eller en helt ny computer

Godkendelse af svar
Fra : ingelein

Dato : 10-10-08 12:04

Tak for svaret o.v.n..
Jeg har kun 600 mhz, så det ville nok være en god ide med en ny processor.
Har kigget på dit link - og i min "kasse" - men hvordan hulen får man processoren op uden at beskadige noget? Er der et specielt værktøj til det?
Hilsen Ingelein

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 10-10-08 13:27

Nu ved jeg ikke om du har AMD eller Intel processor men her ser du en meget udførlig video med en AMD hvis du ser videoen på Youtube så se over i Related Videos til højre, der er flere interessante link om skift af processer: http://www.youtube.com/watch?v=rRe4lnz5t6k