/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Bredbånd / Spørgsmål
10  Nordsted1 805
cybercity 10 mbt bredbånd
Fra : edison
Vist : 608 gange
100 point
Dato : 07-10-08 17:34

Min søn har lige opgraderet fra 2 til 10 mb. bredbånd hos cybercity.
Men ved div tests opnås der max 8250 i download.
Jeg har lige talt med cyber Drengen og han siger at det er fordi kablet mellem router og pc er for lang,,,,,?????? 3 meter er vel ikke langt.
er der nogen der har en ide..
mvh
edison

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-08 17:46

De har altid mange undskyldninger....

Ingen leverer det de burde.... Og der kan være utallige årsager - som regel kan kablerne ikke levere mere....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-08 17:47

Men prøv da med et kortere kabel - evt. helt uden om router....

Kommentar
Fra : edison

Dato : 07-10-08 17:50

ja du godeste. Det er vel de færeste hustande der har routeren stående inden i computeren..Og så er kablet vel for langt til væg stikket.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-08 17:51

Så kobler du bare direkte på væggen - så vil det jo vise sig om der er "tab"......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 07-10-08 17:53

Citat
Så kobler du bare direkte på væggen

Du forstår nok hvad jeg mener

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 07-10-08 18:19

8250 lyder da rigtig nok for en 10mbit linie.
http://speedtest.cybercity.dk/ kan du efter du har taget testen læse at 8192 kbit/sek er forventet hastighed for en 10mbit forbindelse.

Jeg tror ik så meget på det hjælper med en kortere ledning. Du vil helt sikker have den samme hastighed selvom du sætter en kort ledning på.

Som der står på hjemmeside: I praksis skal du forvente en hastighed, som er op til 20 % lavere end din abonnementshastighed.

Det lyder jo umiddelbart som om de tager røven på en men jeg tror det er normalt.
Jeg mener jeg har læst noget med at når der bliver sendt data så bruges noget af den data til at checke at den sendte data er korrekt.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-10-08 18:49

De hastigheder passer da meget godt....................det er altid laver end det MAX lovede.

Det med afstanden passer ikke. her køres der med et kabel på 40-50 mtr. uden synligt tab.
Router til netkort 10/100 med kabel (stift, og jeg kan ikke huske typen) der bruges vægdåser i begge ender og patchkabler er både 3, 5 og 10 mtr.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 07-10-08 20:00

dvs. sige. at hvis jeg køber en ferrari. og pruducenten siger den kan køre 300 km/t. så må jeg akceptere at den kun kan køre 260 kmt.. Den går sku ikke i byretten.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 07-10-08 20:07

Citat
Den går sku ikke i byretten

Sagtens....

Du får nemlig ikke lov at køre mere bagefter....

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 07-10-08 20:10

Du køber jo også en vare og sparer "op til" et beløb..........selvom der i virkeligheden spares mindre.

Når nethastigheder omtales - så er det op til 10 Mbit

Jeg har haft en hastihed på 10/10 mbit og hentede en fil fra en som også havde 10/10.
600 Mb på 8½ min.
Min var TDC

Kommentar
Fra : bruuno117

Dato : 07-10-08 23:23

Jeg har 10/2 fra CC, og min hastighed ligger på 1mbs+/200kbs+, så det passer jo meget godt, men jeg ligger stort set også lige op af centralen, hvilket jo også har noget at sige. Mit adsle modem er koblet til stikket med en 6 meter ledning, men det er jo heller ikke specielt langt.

Kommentar
Fra : severino

Dato : 08-10-08 17:39

Den målte hastighed er korekt. Du får IKKE den fulde hastighed hos nogen udbydere.
De data du sender og modtager er i 8 bit format. Hertil høre 2 kontrolbit, så du er oppe på 10 bit.
Ud fra det kan du se at dine data er 80% af signalet, og det samme gør sig gældende, i de hastighedstester, som er på nettet.
Det der reelt bliver målt, er de 8 bit. Altså passer din måling udemærket!

Kommentar
Fra : edison

Dato : 11-10-08 07:27

ok og tak for jeres indsats... men det er lidt snyd. det svare jo lidt til at jeg køber en liter mælk, og kun får 0.8 liter...

Godkendelse af svar
Fra : edison

Dato : 11-10-08 07:28

Tak for svaret refi.