/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
google flipper over ubuntu
Fra : michaelmoeslund
Vist : 525 gange
100 point
Dato : 03-10-08 17:15

Vi har linux ubuntu, nogen gange når vi skal google noget
får vi den lidt kedelige melding:din forespørgsel ser ud som at den er genereret
af en virus eller noget spyware

Så er vi nødt til at indtaste bogstav koder for at komme igang igen

Nu har jeg jo fået den opfattelse, at ubuntu ikke kan få vira,

så hvad kan jeg gøre?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-10-08 17:26

Selvfølgelig kan Ubuntu får viraer, mne det er bar ikke så tit den bliver angrebet da bruger gruppen ikke er så stor. Men hent et antivirus program der til som fx. AVG 7.5

http://free.avg.com/download?prd=afl

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-10-08 17:27

Citat
Nu har jeg jo fået den opfattelse, at ubuntu ikke kan få vira,
.. det kan den så godt

læg en hijackthislog ind hos http://www.malwarecheck.dk/forum/ så bliver du i hvertfald sikker på at du enten har eller ikke har - og kan få hjælp til det første

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-10-08 17:28

fijala- det nytter ikke meget at installere et antivirus program hvis der allerede ER skidt på maskinen - tvært imod

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 03-10-08 17:31

Selvfølgelig skal det da installeres og efterfølgende scannes igennem. Hvorfor dog ikke

Det er da det eneste man selv lige kan gøre vel. Selvfølgelig er det da også en god ide at lade malwarecheck kigge efter, men jeg vil da prøve selv først.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 03-10-08 20:18

Hvad søger du på - så kan jeg prøve med min ubuntu

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 04-10-08 09:06

Hej

Kunne slet ikke komme på igår aftes,tror nu ikke det har noget
med pc'en at gøre, vores egnsnet kører ikke imponerende godt
altid

Har hentet AVG 7.5 og er ved at scanne, vender lige tilbage

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 04-10-08 09:33

Ok - men bare sig til hvis jeg skal prøve den vanskelige adresse i min ubuntu.

Husk lige at det er bedst, at benytte/installere programmer i ubuntu via
System > administration > "synaptic pakkeprogram"

Og der også altid hjælp at hente her:
www.ubuntudanmark.dk

Kommentar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 04-10-08 11:45

hmhm.. har kørt en scanning, den fandt ikke noget....

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 100 point
Dato : 04-10-08 14:14

Måske det så er netværket der driller istedet for

Normalt kommer der ikke viraer på Ubuntu, men man ved jo aldrig

Godkendelse af svar
Fra : michaelmoeslund

Dato : 18-11-08 19:12

Tak for svaret Fijala.

Tror det var vores netværksforbindelse, har fået en hurtigere, og det erikke sket siden