/ Forside/ Karriere / Job / Ansættelse / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 380
Opsigelsesvarsl
Fra : kim
Vist : 1229 gange
100 point
Dato : 01-10-08 09:52

Jeg er ved at skifte job og har fået en kontrakt hvor der står følgende:

Ansættelsesforholdet følger opsigelsesvarslerne jævnfør funktionærloven dog med tillæg af 1 måned fra begge parter.

Nogen er klar over om det er lovligt, er nemlig ikke så glad for at skulle have 2 måneders opsigelse.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-10-08 09:55

Tillæg, betyder vel en ekstra måned, altså udover de tre måneder??

Kommentar
Fra : Nilsen2005

Dato : 01-10-08 09:56

Ja det er lovligt at lave gensidige aftaler
Vedr. opsigelsesvarsler.

Mvh.
Allan

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 110 point
Dato : 01-10-08 10:01

Gensidig forlængelse af opsigelsesvarslet
Ifølge funktionærlovens § 2, stk. 6, 2. punktum, kan arbejdsgiveren og medarbejderen skriftligt aftale et længere opsigelsesvarsel fra funktionærens side. En forlængelse kan dog kun gyldigt aftales, hvis arbejdsgiverens opsigelsesvarsel minimum er forlænget tilsvarende, altså med samme antal måneder. Arbejdsgiverens varsel kan naturligvis godt forlænges mere end medarbejderens. Hvis en ansættelsesaftale kun indeholder en forlængelse af medarbejderens opsigelsesvarsel, er medarbejderen ikke bundet af det forlængede varsel. Det samme er tilfældet, hvis arbejdsgiverens opsigelsesvarsel ikke er forlænget med mindst samme antal måneder.

Taget herfra
http://www.jobzonen.dk/For%20virksomheder/Inspiration/Gode%20raad/Opsigelse/Opsigelsesvarsler.aspx

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-10-08 10:03

Kim........du er faktisk heldigere end de fleste, du får en ekstra måneds opsigelse

Så nyd du bare at du har fået nyt job

Godkendelse af svar
Fra : kim

Dato : 01-10-08 10:06

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 01-10-08 10:08

Tak skal du ha´ - håber du bliver glad for dit nye job