/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
gammel lugt
Fra : thoftdahl
Vist : 1158 gange
50 point
Dato : 29-09-08 22:51

hej mit skab lugter "gammelt" men har ikke stået fugtigt, det er fyldt med mapper med papir og det fugter ikke op. Jeg har gulvvarme men kan ikke blive lugten kvit. Det lugter mere hvis jeg vasker det.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-09-08 22:52

Brug rodalon det tager lugt

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-09-08 22:53
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-09-08 23:11

Når du så har fjernet lugten kan du have en lille tøjpose med tørret blomster i bla .kamille jasmin eller andre velduftende

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 30-09-08 06:33

Sæt det uden for om natter når vi får natte frost. Det pejer at virke særdeles godt.

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 50 point
Dato : 30-09-08 06:50

Du købe en lugtfjerner lige beregnet til det du søger

Citat
Indeholder æteriske olier, som modvirker dårlig lugt, men som også selv forsvinder efter brugen og derfor ikke efterlader kunstig "fyrrenåle-duft eller lignende.
Virker særlig godt ufortyndet, eller afhængig af hvor gennemtrængende lugten er, fortyndet med vand op til 1:3, i en underskål som anbringes under f.eks. et ildelugtende møbel. Tildæk derefter møblet med et plast"telt" og lad R10 virke i et par dage.

En meget effektiv lugtfjerning, især i kombination med efterfølgende påsprøjtning af TM-Lugtfjerner.

R10 anbefales og bruges af læger, hospitaler, plejehjem, rengøringsselskaber, levnedsmiddelindustrien, transportbranchen, hunde/katte kennel m.fl.

Særdeles effektiv mod lugtgener fra bl.a.: røglugt, mados, køleskabe, tioletter, baderum, indelukkede rum, puslerum, kældre, kloakker, brugte biler og campingvogne, både, maling og kemikalier, tæpper, møbler, opkast, stomi og inkontinens.
http://www.tm-materialer.dk/product.asp?product=449

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 30-09-08 10:00

Hvis det oprindelig er limet med kaseinlim uden kalk nok, kan bare en enkelt opfugtning en gang få det til at lugte af gammel ost i lange tider. Jeg har oplevet det i en gammel bakke, hvor problemet blev løst ved at skifte krydsfinerpladen. Hvius du er heldig, kan du måske løse problemet ved at skifte bagklædningen.
mvh
pbp

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 30-09-08 10:02

Og min bakke lugtede også mere, jo mere jeg vaskede den.

Kommentar
Fra : piaskov

Dato : 30-09-08 13:13

Hey med dig.
Køb nogle lavakoren det er godt. Læs mere her på www.mortalin.dk hvor de også kan købes.

Godkendelse af svar
Fra : thoftdahl

Dato : 03-10-08 19:45

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 03-10-08 19:59

Selv tak