/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Hylde til kat
Fra : wacher
Vist : 3524 gange
500 point
Dato : 29-09-08 20:21

Jeg har (ikke frivilligt - tvunget af nød) fået et nyt vindue der åbner på en anden måde en det gamle vindue. På det gamle vindue kunne min kat sidde på vindueskarmen og kigge ud. Det kan den ikke på det nye vindue. Jeg har indtryk af at den nyder at sidde og kigge ud så jeg vil derfor sætte en hylde op således at katten kan sidde og kigge ud.

Jeg har fundet lige præcis den hylde jeg skal bruge hos Ikea:

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/10021097

men de har den bare ikke og ingen Ikeaer har den mere. Tilsyneladende heller ikke i Malmø. Den er nok udgået. Hvor finder jeg en tilsvarende hylde? Grunden til at ovennævnte Ikea hylde var perfekt er størrelsen 60 cm plus den måde man hænger den op på. Hylden skal sidde i en stk træ karm der kun er 7 cm højt og hyldeophænget må ikke være mere end 7 cm langt Det ser ud som at ovennævnte Ikea hylde bare skal have 2 skruer i i vindueskarmen og så er den sat fast og højden var perfekt: 6 cm

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-09-08 20:31

Det er da bare at købe et stykke plade og nogle stumper høvlet liste i det nærmeste byggemarked Ellers findes der forretninger der laver den slags Her i Næstved er der en der hedder Gør det selv marked der kan man få sådan en hylde efter mål

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 29-09-08 20:32

Ofte skriver ikea at varerne er udsolgte selvom de ikke er det. Ring til dem. Ellers prøv at bestille den på nettet.
Ellers er det vel noget med et par kraftige små stålvinkler og en let hylde?

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-09-08 20:32

Du ku også tage hen til den nærmeste snedker og få det lavet hvis du ikke selv har snilden

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-09-08 20:34
Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-09-08 20:35
Kommentar
Fra : ziggy99

Dato : 29-09-08 20:37

Det ligner en Trip Trap bakke som er lidt tilvirket, så gå en tur i Silvan og find et kopiprodukt og gå i gang med sav og boremaskine

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 29-09-08 20:38

Så vidt jeg kan se - kan du bestille hylden online - den bliver godtnok dyr, når der kommer forsendelse på... men hvad gør man ikke for de kære dyr

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/10021097

Kommentar
Fra : ans

Dato : 29-09-08 20:54

Har du ikke mulighed for at sætte hylden under vinduet ?

Jeg tvivler på at en sådan hylde vil kunne holde. Den skal jo sidde i en trækarm. Hvor meget vejer din kat ? Du skal jo tænke på bæreevnen.

Kommentar
Fra : berpox

Dato : 29-09-08 21:01
Kommentar
Fra : wacher

Dato : 29-09-08 21:39

Der er en fuldt udvokset kat på hele 2 kg. Den vejer ikke ret meget. Den burde veje noget mere - men det gør den ikke.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 29-09-08 21:59

En hyldeplade med en kraftig listekant skruet og trælimet på 3 huller boret igennem og 3 skruer er nok til 2 kg ellers sæt små træ vimkler underneden

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 30-09-08 08:35

Kan ikke helt se for mig hvordan dit vindue er.
Måske kan disse bruges, så er der tilmed blødt betræk på.
http://www.kattespecialisten.dk/product_info.php/cPath/32_192/products_id/479

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 30-09-08 18:59

Mulberry.

Nej den kan ikke bruges da jeg netop ikke har nogen vindueskarm. Ved at eftermontere en ikea hylde ville jeg få det.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 30-09-08 20:44

Hej igen, jamen hvis det er netop den hylde fra Ikea, der opfylder dine krav...hvorfor så ikke købe den online, som jeg har foreslået
Citat
Ja den er dyr meeeeeen så får du også det, du vil ha´

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 01-10-08 07:58

Nå, sådan, så var det det jeg ikke kunne se Jeg troede at der var bare et par centimeter og det bare var for lidt.)
Men det er da godt at hellebirgitte har fundet den du søger. Og den kunne da kombineres med den jeg viste dig, så det bliver rigtig luksus for katten. Så kan den rigtig ligge og brede sig, håber jeg.

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 500 point
Dato : 01-10-08 08:20

Husk du kan lave den billigt selv

Kommentar
Fra : wacher

Dato : 01-10-08 19:22

Jeg er ikke den store håndværker så da jeg alligevel skulle i Ikea kiggede jeg lidt rundt for at se om jeg kunne finde en anden hylde der kunne bruges. Det kunne jeg ikke lige umiddelbart. Jeg fandt en lille hylde til kr. 29...men den var beregnet til billeder og havde kant og fordybning...så lige umiddelbart kunne jeg ikke se at den kunne bruges... men så kom jeg i tanke om at jeg jo bare kunne vende den om og sætte den på "hovedet" og så har jeg en lille plan hylde der sagtens burde kunne bære en kat og så nemt kan sættes op.

Lille hylde jeg har købt:

http://www.ikea.com/dk/da/catalog/products/20067787

Godkendelse af svar
Fra : wacher

Dato : 01-10-08 19:23

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 01-10-08 20:18

Takker og Bukker du må jo sige til hvis du har evt .tillægsspørgsmål