/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
køkkenbord
Fra : putte34
Vist : 678 gange
20 point
Dato : 29-09-08 19:39

hej alle

hvordan lærer jeg min kat ikke at hoppe op på køkkenbordet ? Siger et bestemt nej til hende når hun lægger an til det og hvis hun når at hoppe op siger jeg ned og løfter hende ned. Skal jeg bare være konsekvent eller er det nyttesløst ?

mvh. L

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 29-09-08 19:47

Jeg har brugt en vandpistol. Den virkede i al fald på min datters kat, når vi passede den. Den hadede det, og bare den så vi fandt pistolen frem, løb han ud af køkkenet.

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 29-09-08 19:58

hvad med en rigtig pistol

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 29-09-08 20:00

Nej, det sviner...

Accepteret svar
Fra : piratfizken86

Modtaget 30 point
Dato : 29-09-08 20:26

jeg bruger også selv vandpistol og har gjort det på 2 katte nu:) Brug dit bestemte "Nej" sammen med vandpistolen. Efter et par uger (højst) vil katten ikke engang nærme sig køkken-bordet, og skulle det ske at den tager chancen igen vil det som regel være nok bare at sige "nej" da den forbinder det med vandpistolen:)

Kommentar
Fra : bibsamie

Dato : 30-09-08 05:46

kipumi

kun hvis du rammer

Godkendelse af svar
Fra : putte34

Dato : 30-09-08 18:05

Tak for svaret piratfizken86.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 30-09-08 21:20

hehe ja det er noget der virker

Kommentar
Fra : Kleopetra

Dato : 23-01-09 10:09

jeg har også en kat der hopper op på køkkenbordet og har prøvet en vandpistol uden held hun gør det stadig, så prøvede jeg med min søns super vandpistol den skyder med fed stråle i op til 10 m. ak hun blev gennemblødt, men hopper stadig på bordet, hvis man taler om madglade katte er der nok ikke meget andet at gøre en rejse sig og jage den ned hver eneste gang og bare håbe på den stopper en dag.