/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Omplacering af rottweiler
Fra : Frygtløs
Vist : 1291 gange
25 point
Dato : 27-09-08 13:21

På usenet har jeg læst om rottweileren Django som er til omplacering. Han lyder jo ikke ligefrem til at være en nem hund at omplacere, og absolut ikke for nybegyndere.

Dyrenes beskyttelse har en rottweiler på 2½ år til omplacering. Han hedder også Django, men det er en noget anderledes beskrivelse der er af hunden på deres hjemmeside.
Det KAN selvfølgelig være tilfældigheder, men jeg kan da ikke lade være med at tænke på om det er samme hund der er tale om. Det håber jeg virkelig ikke, for så skal det da nok gå galt og det er synd for både hund og nye ejere.

Nogen der ved om der er tale om den samme hund?

Mvh.
Frygtløs

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-09-08 15:22

....Hvad med links, så vi selv kunne kikke på ligheder og forskelle?

Kommentar
Fra : Frygtløs

Dato : 27-09-08 16:53

Nu er jeg ikke særligt god til det her, men jeg prøver:

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/db/internat.nsf/internater/208331ed893b4f92c12573a90042aff5!opendocument&exp=76537cbb7a128797c125701c00716c7a

Hvis ikke det virker så gå ind på www.dyrenes-beskyttelse.dk
Han er på Vestsjællands Internat

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 27-09-08 17:51

Det kan du da godt! Fint!

Så mangler bare linket til den anden Django-rotte..

Ham fra internatet lyder jo meget fredsommelig..

Men jeg synes da ikke, at det er ideelt at omplacere en voksen rottweiler..

--Kom lige med et link mere..

Kommentar
Fra : Frygtløs

Dato : 27-09-08 17:59

Altså Birgitta, du er vel nok krævende

Jeg er jo ikke ligefrem nogen ørn til det her kanduhalløj. Nå, prøver med et link til indlægget på usenet, og hvis det ikke virker, så må i bare selv finde det..hihi

http://www.kandu.dk/unet667240.aspx

Accepteret svar
Fra : Birgitta

Modtaget 25 point
Dato : 27-09-08 18:17

Det er du rigtig god til!

Jeg kan da godt se, hvad du mener.......
Men det er en ung hund. Han har det fint med børn og mennesker.
Det med hanhunde ER et problem for mange store hanhunde, --ja, og for små osse.

---Det KUNNE være den samme hund, men det kan osse være et tilfælde.

Hvis det er ejerens mailadresse eller telefonnummer, der står ved billederne, så kan du da kontakte vedkommende og høre om det er den samme?

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 27-09-08 18:26

Der er så absolut ikke tale om den samme hund

Fra dyrenes beskyttelse:
Django er en stor han (Hollandsk u/stamtavle). Han er godt opdraget, vant med børn,kan køre i bil,kommer ikke i møblerne, er renlig og kan være alene hjemme.
Han er vant med at være inde men elsker at være ude, med lidt genoptræning kan han gå løs på egnede arealer.

Fra A.S. nielsen:
Er ikke neutraliseret og er ude hund, bliver tydelig irriteret over at være lukket inde og kan ødelægge døre og vindueskarme..
* Elsker at hygge i sofaen eller sengen.. (har han fået lov til fra det sted han bor nu)..

Kommentar
Fra : Frygtløs

Dato : 28-09-08 00:04

Birgitta: Tak for rosen, føler mig jo efterhåndet helt nørdet til det her
Njaaah.. tror nu ikke lige jeg har mod på at ringe - var bare nysgerrig og det KUNNE jo være at nogen herinde på kandu vidste om det var samme hund.

the1best: Enten har du misforstået mit indlæg eller også har du ikke læst det ordentligt? Det er jo netop det min bekymring gik på - at det var to meget forskellige beskrivelser. Det KAN være en tilfældighed at der er to rottweilere på 2½ år som hedder Django der er til omplacering. Men det kan jo også være at ejeren har fundet ud af at den ikke er så nem at komme af med, hvis man er ærlig omkring hunden. Desværre er der rigtig mange der "glemmer" at fortælle de negative ting omkring deres hund når den skal omplaceres.
Som sagt håber jeg ikke at det er samme hund, det ville da være synd. Og HVIS der er tale om 2 forskellige hunde, så håber jeg heller ikke at jeg har trådt nogen over tæerne ved at stille spørgsmålet. Synes ihvertfald at det er rigtig flot med beskrivelsen af hunden her på kandu, det virker som om personen er ærlig omkring de problemer der er med hunden og det er det eneste rigtige hvis ikke det skal ende som en ulykkelig historie i sidste ende.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 28-09-08 11:51

---Ejeren opgiver jo osse mail-adresse, så du kunne da bare sende en kort mail? DET er ikke så påtrængende/pinligt/modkrævende..... ---Frygtløs...

I værste fald gider ejeren bare ikke svare..

Du kunne bare spørge om hvor Django befinder sig nu, og om det er ham på internatet..

Det gode ved mails er jo, at man kan skrive kort og klart uden at skulle svare på en masse ting..

--Det kan jo osse være, at det ER den samme. Men at han har haft et problematisk liv på det sidste, og DET har givet ham en masse adfærdsproblemer... Som måske har fortaget sig på internatet, hvor han sandsynligvis er kommet i hænderne på fagfolk.

---Hvis han er kommet til en ny familie f.eks. og de uden videre har ladet ham være alene et nyt sted, så KAN det jo få den bedste hund til at flippe ud.. Også selv om han har været vant til at være alene hos sin gamle familie.
Han KAN være en god hund, der bare har brug for at nogen tager sig tid til ham, træner med ham og alt sådan noget.

Godkendelse af svar
Fra : Frygtløs

Dato : 13-10-08 20:49

Tak for svaret Birgitta.

Jeg lukker tråden nu, der sker nok ikke så meget mere her.

Jeg vil ikke blande mig idet, undrede mig bare og tænkte om der var nogle herinde der måske vidste om det var samme hund. Ren nysgerrighed.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 13-10-08 21:33

Tak for accepten af mit svar.

Jeg kan se, at den ene?? hund stadig er på internatet. Det er nok ikke en hund, de bevidstløst sender ud til hvemsomhelst, heldigvis.

Om det er den samme hund, det får vi måske aldrig opklaret. Hvis jeg hører mere om nogen rottweiler- Djangoer, så skriver jeg det her. Men det er nok usandsynligt.

--Men nu har du prøvet at bruge din profil her. Måske får du lyst til at bruge os en anden gang.

Hvis du opretter et spørgsmål en anden gang, så kan du holde liv i tråden 1) ved at lave nye indlæg, som interesserede vil få mails om. Eller 2) hvis du har et spørgsmål som du endnu ikke har lukket, så kan du ved at hæve pointsummen få spørgsmålet til at blive noteret øverst i "seneste indlæg". Som om det var er nyt spørgsmål. Det kan give svar fra andre brugere.
Kandu er faktisk ret god. Og enormt alsidig.

Kommentar
Fra : Frygtløs

Dato : 16-10-08 17:18

Ja, den er stadig hos Dyrenes beskyttelse.
Som du skriver - vi får måske aldrig opklaret om det er den samme hund. Måske har de den så længe så de lærer den rigtig godt at kende, så hvis det er samme hund, er der måske en chance for at han kommer ud til kyndige hundefolk.

Og tak for tippende. Hvem ved - måske får jeg brug for jer en anden gang