/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
HJÆLP MIN KAT ER IKKE RENLIG
Fra : Elsker-dig-jo
Vist : 1524 gange
20 point
Dato : 27-09-08 11:18

HJÆLP MIN KAT ER IKKE RENLIG !

Jeg har en Norsk Skovkat på 8 måneder, og han har hele tiden dårlig mave. Han får kun tørkost og engang imellem tun. Men når han går i bakken har han altid lort på bagpoter, og nogen gange på halen, det er ikke særligt lækkert, for der er næsten lort over alt. :(
Er der nogen som har et godt forslag til hvad jeg kan gøre? Vi får en killing til her den 12 okt, så jeg håber at den kan hjælpe vores kat med at blive lidt renlig, ved at lære af den anden.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 27-09-08 11:26

Der må jo være en grund til at din kat har dårlig mave !!!

Har du ikke været hos en dyrlæge ???

Accepteret svar
Fra : dova

Modtaget 30 point
Dato : 27-09-08 11:26

Citat
han har hele tiden dårlig mave

Så er han forhåbentlig tjekket ved en dyrlæge.....for der er altid en årsag til, at en kat har dårlig mave, bakterier, tarmbetændelse o.s.v.

Enten sygdom eller at det foder katten får er det forkerte.

Citat
Han får kun tørkost og engang imellem tun.

Det er ikke godt.

For det første er tun ikke særlig velegnet, kun som en lille lækkerbid en sjælden gang, og katte har ikke godt af, kun at leve af tørkost.

Nu skriver du han ikke er renlig...betyder det, at han går og pisser og skider andre steder end i bakken....eller er det kun fordi han får lort i pelsen og på poterne.??

Hvor stor er bakken og hvor tykt er gruslaget....'En norsk skvkat er en stor kat og kræver en stor bakke....og gruslaget skal være så tykt (ca 10 cm) , at katten uden problemer kan grave et ordentligt hul, og så dække afføringen til bagefter, uden den behøver stå og rode i det og få det på poterne.

Kommentar
Fra : Elsker-dig-jo

Dato : 27-09-08 11:41

Ans - Ja jeg har været til dyrelægen med ham, men han siger bare at det kommer efter hånden. Så der er ikke noget med ham. :S

Kommentar
Fra : Elsker-dig-jo

Dato : 27-09-08 11:47

dova - Ja vi har været til dyrelægen med ham og han siger at der ikke er noget.
- Han har en stor bakke og massere at grus, men problemet er at han ikke rigtig kan finde ud af at grave i det, han graver kun lige lidt lidt så tisser han eller skider, og så går han ud af bakken og skraber på gulvet.
- Nej han tisser og skider ingen steder kun i bakken, men han har det på sig og det er ikke særligt lækkert.
- Jeg vidste ikke at tun ikke var godt for dem, men hvis ikke at han kan leve af tørkost hvad skal han så have ellers?

Godkendelse af svar
Fra : Elsker-dig-jo

Dato : 27-09-08 11:48

Tak for svaret dova.

Kommentar
Fra : Jernladyen

Dato : 27-09-08 13:00

Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at høre en anden dyrlæge. En kat skal ikke have dårlig mave i lang tid, lige meget hvor lille den er. Der er noget galt med ham. Prøv at købe noget diætfoder til ham (til dårlige maver), og giv ham det et par uger. Men prøv først en anden dyrlæge. Efter min mening er han en elendig dyrlæge, når han kan fyre sådan noget af.

Har du tænkt på, at det nok snarere er den lille nye, der lærer af den gamle, end den gamle der lærer af den nye killing? Hvis det sker, har du for alvor et svineri. Tro mig, jeg har set, hvordan to katte med dårlig mave kan svine.

Når vi passede vores eksnabos katte, var der bare tyndskid OVERALT. Gulve, borde, vindueskarme - endda på køkkenbordet. LÆKKERT Det var godt nok persere, så de var jo mere langhårede.

Held og lykke med "pottetræningen".

Hilsen Jette

Kommentar
Fra : Kleopetra

Dato : 22-01-09 20:26

Enig prøvere en anden dyrlæge katten skal have orden i sin mave, måske er der allerisk over for noget i fodret, måske er der noget andet, for det er ikke normalt. Min datters kat tålte ikke andet end tørfoder, andet gav den dårlig mave selv små godbidder som lidt kogt kylling eller fisk. det kan også være tør kosten den ikke kan tåle men snak med en dyrlæge.