/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / PhotoShop / Spørgsmål
10  bentjuul 915
klippe person ud til flashintr
Fra : SUHLA
Vist : 751 gange
100 point
Dato : 22-09-08 19:17

hej hej puha jeg håber at nogen kan hjælpe for jeg er ved at blive vanvittig.... jeg sidder og er ved at lave en flash intro til min hjemmeside og skal have klippet nogle personer ud af et billede, da de skal "flyve" rund i min intro. Jeg har photoshop og har fået markeret rundt om hele personen med værktøjet "quick selection tool" og kan også godt klippe personen ud, men jeg kan jo ikke gemme den person jeg har klippet ud og sidder så bare tilbage med en baggrund hvor personen er klippet væk.... jeg har også prøvet at klippe baggrunden væk, men så bliver der jo bare hvidt rundt om personen og det ser helt tosset ud når jeg sætter det ind i min intro..... det skal jo kun være personen...... håber at der er nogen af jer der forstår hvad jeg mener og kan hjælkpe mig .....
mvh line

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-09-08 19:35

Øhhh!
Når jeg klipper ud i Photoshop = Ctrl+X så kopiere jeg altid det opmærkede først med Ctrl+C
Herefter åbner jeg et nyt billede/ramme med New
Lad være med at ændre på den forudvalgte størrelse, den tilpasses automatisk.
I den nye ramme indsætter du med Ctrl+V
Håber det giver mening

Kommentar
Fra : SUHLA

Dato : 22-09-08 19:42

yes... det har jeg også prøvet men det nye "ark" er jo firkantet og ikke som passer jo ikke lige i faconen som min person har... ergo er der hvidt rundt om personen.... jeg skal kun bruge personen og ikke noget i baggrunden ... heller ikke en hvid flade. Jeg har prøvet at gøre det nye "ark" transperant men det virker heller ikke. så snart jeg gemmer billedet som jpeg og åbner det i mit flash program er der den irriterende hvide rammer rundt om ....... AAHHHHHHHHH

Kommentar
Fra : akle

Dato : 22-09-08 19:46

Ja, rigtignok, og den ny rammes baggrund skal være transparent.
MVH Akle

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-09-08 19:47

Hvis du gemmer som JPG ja så får du en hvid baggrind... du skal gemme som GIF

Accepteret svar
Fra : CLAN

Modtaget 110 point
Dato : 22-09-08 19:48
Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-09-08 20:00

Hjalp det??
Som akle rigtigtnok er inde på, så skal du når du har valgt New (ny ramme) huske at afklikke radioknappen i bunden "Transparent" INDEN du klikker OK knappen.
Se:
http://peecee.dk/upload/view/132089

og en anden god bog/manual, kan du skaffe dig via:
http://www.libris.dk/it_litteratur/grafik/vis_produkt/shop/photoshop-7-laer-det-selv/?cHash=6c77f47ee2

Godkendelse af svar
Fra : SUHLA

Dato : 22-09-08 20:05

CLAN JEG ELSKER DIG OVER ALT PÅ JORDEN...... FANTASTISK.... JEG ER ELLEVILD.... JUHUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU JEG HAR RODET MED DET LO.. HELE DAGEN OG NU VIRKER DET...... TUSIND 10000000000000000000000 TAK

Kommentar
Fra : SUHLA

Dato : 22-09-08 20:06

FANDENS UNDSKYLD CLAN JEG KOM TIL AT SÆTTE DEN PÅ MIDDELGOD BESVARELSE TROR JEG... MEN DIN BESVARELSE VAR ALTSÅ FANTASTISK

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-09-08 20:07

Jamen det var da så lidt... det gik jo meget fint
Pas nu på... min bedre ½-del ku' jo blive jaloux

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-09-08 20:08

Skidt pyt... jeg er her ikke kun for points
Takker for points

Kommentar
Fra : CLAN

Dato : 22-09-08 20:18

Lige en ekstra lille bonus... når du leger med flash
Prøv den her, det er gratis, hvis du kan leve med det sidste "foto" (reklame). Købeversionen har det ikke. Let at arbejde med... gemmer også i en html-fil, så fra den kan du klippe og klistre f.eks med FrontPage eller andet program til hjemmesider. Husk at uploade biblioteket hvor Shockwave Object filen ligger. Programmet er let (for mig) at arbejde med.
Nå men kig lidt på...:
http://www.flash-slideshow-maker.com/index.php