/ Forside/ Interesser / Dyr / Katte / Spørgsmål
10  HelleBirg.. 1440
Snakkende killing
Fra : Sonie310
Vist : 1274 gange
20 point
Dato : 21-09-08 20:27

Hej.

Jeg har to killinger på ca. 5 måneder. Den ene snakker rigtig meget, og følger en over alt.
Er det fordi der kan være nogte galt?

Skal lige siges at kattebakken altid er ren, og at de får rigtig meget opmærksomhed flere timer hver dag, plus de altid har mad og vand stående.

På forhånd tak. =)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 21-09-08 20:33

Tror ikke at der er andet galt end at den gerne vil snakke med dig, katte er som mennesker forskellige og kræver forskellig grad af opmærksomhed, den anden er nok mere som man siger om katte: sin egen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-09-08 20:44

Citat
Den ene snakker rigtig meget

Det er nok en "dame"

Kommentar
Fra : melani01

Dato : 21-09-08 20:46

Jeg tror heller ikke at der er noget galt med din kat, men måske katten savner lidt af dit samvær og opsøger opmærksomhed. Men hvis den snakker(ordet snakker er måske ikke helt rigtig ord, men jeg ved heller ikke hvad siger man på dansk, når katten snakker, måske hedder det maver meget) det var ikke kritik af dig men en bemærkning. Jeg er selv tysker så jeg taler ikke helt korrekt dansk

Men jeg synes hvis den maver meget, så er det måske noget galt, fordi katter plejer ikke maver meget. Jeg havde selv en kat, men den dør desværre. Men den mavede lidt og hvis nu han havde infiktition, så mavede den meget.

Så dit spørgsmål kan tolkes på to måde:

1- Den savner dit samvær
2-Den er noget galt.

Men du kan tage den hos en dyrlæge for en sikkerhedsskyld at blive tjekket.

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 30 point
Dato : 21-09-08 21:00

nogle katte snakker (og jeg mener snakker ikke piver) rigtig meget - andre ikke.Killinger i den alder pludrer gerne løs - alt efter race- eller for den sags skyld bare fordi de vil - de er formodentlig tæt knyttet til dig ? Killinger især ælsker opmærksomhed og kan i den grad gøre een helt ude af den med deres miaveri i den forbindelse.
Er kattene ellers sunde og raske og har normalt adfær skal du ikke tage det for mere end - give dem lidt opmærksomhed for eks Den dag de ikke gør det vil du savne det

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 21-09-08 21:22

Ja for helvede hvis en killing på 5 måneder snakker og følger efter dig så den helt galt.
Ned til dyrlæge og få aflivet staklen.

Kommentar
Fra : bublebee

Dato : 21-09-08 21:26

sikke noget fis scootergrisen....

Vi har en kat på 3 år og hun snakker også rigtig rigtig meget, især om morgenen og når man komemr hjem og det er smadder hyggelligt og ikke fordi der er noget galt.

Vi har også en på 1½ og da vi fik hende snakkede hun også altid og fulgte med, men gør det ikke ret meget mere.

Nyd du det hellere for en dag holder den måske op med det.

Og hvis du ellers sys alt andet er iorden så skal du ikke være urolig men nyd det.

det viser bare at din kat elsker dig og nyder at være sammen med dig

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 21-09-08 22:00

Jamen hvad helvede regner folk med når de får sig en katte killing, ska den sidde på fjernsynet som en pocelæns figur og holde sin kæft.

Det en kat og en killing så ja det må da siges og være rimelig normalt for sådan en art og sige miau og følge efter andre, det plejer børn/killnger jo at gøre.

For filan da os.

Men hva med og lave noget legetøj til dem, de har sikkert en masse energi de skal have brugt sådan nogle små nogen.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 22-09-08 03:29

Enig med scootergrisen.
Du kan berolige den ved at svare. Ud fra situationen og stemmeføringen kan du måske regne ud hvad den snakker om. Nogle folk vil hvis de overværer det så tro at du er godt tosset, men det er jo ligesom deres problem. Det er din kat/te og i skal kunne trives sammen, det er jo vigtigere end hvad andre mener om jer.

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 22-09-08 06:50

Den tror såmend bare den er et menneske.
Har selv haft to katte hvor den ene også var med hele tiden, sådan er der bare nogen der er.
Hvis du er nervøs kan du spørge dyrlægen, ellers gør du det helt rigtige.

Kommentar
Fra : Sonie310

Dato : 22-09-08 12:25

Ingen af killingerne fejler noget. De tager på, leger og osv. Men derfor kunne der jo sagtens være et eller andet som den ene prøvede at fortælle på en måde.

Scootergris: Har aldrig påstået at jeg vil have mine killinger til at sidde på fjernsynet og holde deres mund. Tror virkelig du misfortolker ordet "snakker", når man omtåler en kat.
Og hvad angår legetøj, så er det intet problem. De mangler INGENTING! De er aktive og synes bestemt også at det er rart at de lige snakker lidt nogen gange, men den ene er bare ekstrem, og så har jeg ret til at spørge herinde. Du har valget til at lade hver med at svare!!

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-09-08 12:29

Citat
De mangler INGENTING
jo den ene som snakker, mangler sikkert lidt mere opmærksomhed fra dig, katte er forskellige

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 22-09-08 13:00

Jeg har (havde) også to killinger. Det er godt nok orientalere, men der var også stor forskel på dem. Den ene (hankatten) var meget tilbageholdende - ikke sky, men så bestemt sin egen, hvor hunkillingen render mig i bagdelen og snakker og snakker og snakker. Vi har laaaange samtaler, og hun er enormt aktiv, leger, apporterer og er fuld af spillopper. Hanmissen blev desværre kørt over, og jeg mistede min gamle orientaler på 12 år i sidste uge, så nu er hun alene og endnu mere kontaktsøgende end før. Men det var hun også, da de andre var her - på trods af, at de andre var mere sig selv. Freja tror bare, at hun er en mellemting imellem en hund og et menneske (læs: en prinsesse), og fejler så absolut ingen ting. Så der KAN altså godt være stor forskel på deres personligheder - ligesom med mennesker :)

Rigtig god fornøjelse med dem!

Kommentar
Fra : Birgitte32

Dato : 22-09-08 13:02

Hun piver ikke kun - hun stor TUDER og hulker, når jeg fx går i bad og lukker døren. Og har jeg været på arbejde eller bare væk i 10 min, så render hun frem og tilbage som en lille hund og man kan næsten se hende ivrigt sige: mor kommer mor kommer mor kommer!!! Hun er bare hyggelig :)

Godkendelse af svar
Fra : Sonie310

Dato : 23-09-08 18:39

Tak for svaret miritdk.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-09-08 23:31

velbekomme og nyd nu de to firbenede venner

Kommentar
Fra : KattemorTrut

Dato : 17-01-09 10:31

Mine katte snakker også meget, men det er fordi jeg altid snakker med dem, jeg siger godmorgen til dem hver morgen, og ligeså godnat hver aften. Måske er jeg bare tosset med mine 3 katte, sdan hænger det nok sammen, jeg går jo også alene hver dag, og har næsten kun dem at snakke med.
Min hankat er den mest snakkende af dem alle 3, og også den mest opmærksonhedskrævende af dem, men han er dejlig, og han ved det selv tror jeg
Katte er dejlige selskabsdyr, men vil dog også gerne være sig selv indimellem, og det skal de også have lov til, man skal jo også respektere at de har ret til fred og ro.