/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Pyntejordbær?
Fra : tararam
Vist : 3214 gange
50 point
Dato : 21-09-08 07:50

Er der nogen der ved hvad de hedder rigtigt så jeg kan finde mere info om dem.
De er røde - lidt aflange og smager som en mellemting mellem syrlige jordbær og stikkelsbær vil jeg mene. Bær kan spises mellem juli-september

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-09-08 07:58

Prøv lige at læse i dette link, så kan vi måske finde ud hvilken sort du ønsker....f.eks kan du huske farven på blomsten.

Jeg har en med lyserøde blomster, og den er ikke spiselige. I linket er nævt en med gule blomster osv.

http://www.havenyt.dk/forum/dyrkningsmetoder/3731.html

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-09-08 07:58

Måske det er skovjordbær??

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-09-08 08:00

Skovjordbær spiser vi. Smager godt.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-09-08 08:01
Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-09-08 08:03

Godmorgen forresten.

Remonterende jordbær måske.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 21-09-08 08:04

Nej, det er ikke skovjordbær. Det er en tornebusk, ca 1 mtr høj og den breder sig lynhurtigt.

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 21-09-08 08:05

Minder faktisk mere som hindbær, men er 2-3 gange større.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-09-08 08:07

Brombær - nej de er ikke så store.
Billede ønskes

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-09-08 08:10
Kommentar
Fra : tararam

Dato : 21-09-08 08:11

http://www.havenyt.dk/spoergsmaal/frugt_og_baer/9874.html

OK, jeg fandt dem her. De hedder jordbærhindbær

Accepteret svar
Fra : Teil

Modtaget 60 point
Dato : 21-09-08 08:13

Ok så har vi lært noget nyt, tak for det.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 21-09-08 08:14

Nåå sådan nogle, ja når de er på en busk, kunne det ikke være skovjordbær, eller alm. jordbær

Godt du fandt dem

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 21-09-08 08:19

ja hvorfor ikke - jeg har i mange år haft et jordbærtræ

http://www.bh-froe.com/ZC/index.php?main_page=product_info&products_id=199

at jeg så også har et appelsin-citrontræ må være et mysterium jeg aldrig finder ud af - det er købt som appelsintræ i sin tid - men der kommer et par enkelt citroner på også ind i mellem - bladene liger alle hinanden så jeg tror ikke på at der er to planter.

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 05-10-08 10:50

Tak for svaret Teil.