/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / Andet telekom. / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 810
2 tlf tilsluttet med spitter
Fra : janinna
Vist : 563 gange
300 point
Dato : 17-09-08 20:12

hej, har ip telefoni(telio) med en tlf udgang,

har købt en spitter og til sluttet 2 tlf, og det har virket fint intil nu.

har købt 2 trådløse , en Kirk FD2 og en Phillips se 635

og har tilsluttet dem ligesom de andre, men nu ringer de hver for sig,

altså når jeg tager den ene Ringer den anden færdig og siger ubesvaret opkald??

hvordan kan det være og hvad kan jeg gøre ved det?

Kommentar
Fra : severino

Dato : 17-09-08 21:48

Nogle typer af trådløse telefoner har en tidsforsinkelse.
Jeg har selv et dobbeltsæt fra Philips. Det ringer ikke samtidig med den almindelige fastnet, men kommer haltende lidt bagefter.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 300 point
Dato : 18-09-08 11:18

Kan I tale i telefonerne indbyrdes (jeg tvivler)

Kan i svaretale i begge rør på en gang (jeg tvivler)

Årsager er de afbryder hinanden - når den ene bliver besvaret er den anden afbrudt - den vil dog ringe videre til det antal ring den er sat til da den jo er blevet aktiveret..... (og derefter melde ubesvaret)

Dit problem løses med EEN base og et antal handset....

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 18-09-08 11:41

hej, vi kan ikke snakke indbyrdes(internt) da det er 2 forskellige telefoner

eller tager jeg fejl?

og ja , vi Kan i svaretale i begge rør på en gang.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-09-08 11:45

Det sidste kan så undre mig...

Men det er med næsten garanti grundet 2 FORSKELLIGE telefoner (baser).....

De registrerer jo opkald osv. hver for sig - så den ene melder ubesvaret....

Kommentar
Fra : janinna

Dato : 18-09-08 11:49

har jo haft en kirk delta trio og trådløs topcom dect 2500 tilsluttet før diise 2 her,

og der var ingen problemer, det er det der undre mig

om det er indstillinger i telefonerne det er galt med, men kan ikke finde noget i manualerne om det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 18-09-08 11:51

Jeg tror det er så simpelt at de bare IKKE arbejder sammen...

Kommentar
Fra : severino

Dato : 18-09-08 16:52

Når nogen ringer til dig, så udsender centralen en ringespænding, en spænding der er noget højere end den talespænding der benyttes ved samtale.
Når dine telefoner får denne ringespænding, så reagere de forskelligt. Jeg må gå ud fra at det er din philips der er bag ud.
Her modtager selve basen denne ringespænding, hvorefter den så sender en lokal ringesignal til det trådløse håndsæt.
Så den vil så ringe med den forsinkelse der ligger i basen.
Den philips som jeg har, har to håndsæt, som ringer med forsinkelse, i forhold til fastnettet. Ydermere har jeg lagt mærke til, at de to håndsæt også ringer forskudt, således at #1 ringer først og #2 ringer lige efter.

Godkendelse af svar
Fra : janinna

Dato : 12-10-08 16:56

Tak for svaret refi.