/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hjælp
Fra : DingoJNK
Vist : 677 gange
255 point
Dato : 15-09-08 15:33

Hej.

min problem er ikk helt noget med en hund af gøre men lidt.

jeg har en skøn hund(Labrador med lidt hønse hund i)
son jeg går med vær dag fra skole (12,13 eller 14) og så om aften [U]VÆR DAG[/U]
og det har jeg gjort i 3 år nu.
jeg vil bare rigtig gerne havde en hund til.
fordi jeg syndes det er så sød når to hunde løber sammen og sover sammen og alt det der/er bedste venner.
jeg er 13 år.

mit problem er at sidst jeg spurgte min mor og far sagde de bare nej fordi det var et kæmpe arbejde og OSV OSV..

jeg ved bare ikk hvordan jeg skal spøger fordi jeg hader virkelig at få et nej og så på den måde..

håber virkelig i kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : scootergrisen

Dato : 15-09-08 15:39

Du skal bare sige hvis du ikke får en hund så begynder du og tage stoffer og drikke dig hjernelam hver dag og gå på diskotek og sælge dig selv på gaden og stjåle biler og lave røveri nede i banken.

Eller også kunne du bare være tilfreds med livet og tilfreds med 1 hund.

Accepteret svar
Fra : Sunowich

Modtaget 265 point
Dato : 15-09-08 15:41

Du skal undersøge alle de steder der taler godt for at have flerer hunde så du velbegrundende kan tackle de "gamle " Jeg har selv 2 hunde og siden jeg fik nr 2 hund har jeg set så meget socialt samværd som man ikke ville nænne at fornægte en hund. Det er en han og en hun vi har og de er virkelig kærester og nusser hinanden leger og konkurerer Men der er så lige det der med at få hvalpe noget der kan være et problem

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 15-09-08 15:42

Scooternar ...har du tænkt på at du ku knytte sylten ...bare en gang imellem

Kommentar
Fra : nanahund

Dato : 15-09-08 16:02

Nu er det jo bare ikke altid at to hunde godt kan lide hindanden og være gode venner. Du kan også få to der skal gå i hvert sit rum dagen lang, og slet ikke kan finde ud af at lege sammen, og hvad vil du så gøre ???.
Hvem skal passe de hunde når du begynder at gå i skole med flere timer end nu, og evt også skal have et fritids arbejde for at få flere lommepenge til fest og andre sjove ting. Måske skal hundene så bare vente hjemme til du får tid og lyst. Uha der er mange ting som du skal tænke på, og en hund er altser noget man har de næste 8 - 10 - 15 år, og da bor du sikkert ikke lige hjemme ved din mor og far. Så må nok sige det var nok ikke så dumt et nej du fik selv om du syntes det lige nu.

Hilsen Karen.

Kommentar
Fra : DingoJNK

Dato : 15-09-08 16:34

min mor og far elsker også min hund.
og det er VORES hund ikk min.
og de går også med den og min far er hjemme kl 12 næsten vær dag hvor kan lige går en hurtig tur og så gå jeg med den når jeg kommer hjem.

nanahund det var ikk det jeg spurgte om.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-09-08 16:34

DingoJNK

Vær du glad for at du har 1 hund det er ikke alle forældre, der vil have husdyr, som kræver så megen tid som en hund, hvis den skal passes på bedst mulige måde.

Det er ikke kun tid, men det koster også mere at have 2 hunde.

Citat
fordi jeg syndes det er så sød når to hunde løber sammen og sover sammen og alt det der/er bedste venner.

Kan du ikke aftale med nogle "hundevenner" at gå tur på samme tid, så hundene kan lege sammen.

Du kan ikke være sikker på at hundene ville sove sammen, hvis der var 2 hunde i huset.

Jeg kan ikke gi' dig et godt råd, så du kan få en ekstra hund, da det må være dine forældres beslutning, der er den endelige.

Kommentar
Fra : DingoJNK

Dato : 15-09-08 16:36

ans. jeg har også 4 kaniner 2 hamster og et marsvin

Kommentar
Fra : amlupo

Dato : 15-09-08 17:55

Så har du måske også husdyr nok. Ville nok også sige nej til flere som forældre. Gør som ans foreslår, mød andre med hund istedet for at få en mere selv.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-09-08 19:14

Citat
jeg har også 4 kaniner 2 hamster og et marsvin

Så tror jeg, dine forældre mener, at der er "kæledyr" nok i boligen ... glæd dig over at du har så mange dyr.

Det er ikke alle, der er så heldige

Kommentar
Fra : DingoJNK

Dato : 16-09-08 06:27

min far elsker virkelig dyr og vil også havde kanin og hund når jeg ikkk bor hjemme mere

Godkendelse af svar
Fra : DingoJNK

Dato : 21-09-08 20:18

Tak for svaret Sunowich.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-09-08 21:12

Takker og Bukker