/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Stipendier / Spørgsmål
10  freddieme.. 30
Støtte t/hjemmeboende under 18
Fra : hyggemor
Vist : 1219 gange
100 point
Dato : 13-09-08 21:29

Hey

Jeg er blevet fortalt, at min søn der går på TEC, kan søge uddannelsesstøtte selvom han er hjemmeboende og under 18 år, der ikke er afhængig af forældres indkomst.

Er der rigtigt? og såfald hvor henne?

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-09-08 21:41
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 13-09-08 21:51

Det har jeg nu aldig hørt om -desværre -

Men der er da mulighed for at søge legater

http://www.so.dk/legat/

http://www.legatnet.dk/

Kik videre rundt på siden http://www.google.dk/search?hl=da&q=legater&meta= der er flere muligheder.

Jeg kender ikke ovenstående sider, men har selv søgt legater, via en bog jeg lånte på biblioteket, dog var det ikke i forbindelse med uddannelse, men sygdom. Vi fik flere legater Dengang var det noget af en satsning, at skulle sende mange ansøgninger med frankeret svarkuvert, men idag kan de sendes online så vidt jeg kan se

Pøj pøj

Kommentar
Fra : ans

Dato : 13-09-08 21:52

Nej, det kan han ikke.

Der bliver jo også udbetalt "børnecheck" så længe han er under 18 år.

Uddannelsesstøtten bliver først efter ansøgning udbetalt, det 1. kvartal efter det fyldte 18 år.

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 13-09-08 21:53

Jo tak, men nu spørger jeg til UNDER 18 år

Der var een der nemlig oplyste, at dette også var muligt (altså under)- men kan altså ikke finde noget om det.

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 110 point
Dato : 13-09-08 21:55

Citat
nu spørger jeg til UNDER 18 år

Ja og så er svaret : nej det kan man desværre ikke

Kommentar
Fra : hyggemor

Dato : 13-09-08 22:00

tak HelleBirgitte - Jeg syntes selv at have "støvsuget" nettet for diverse regler og de links har jeg været igennem.

Men når jeg får direkte oplyst, at det kan man, så bliver jeg selvfølgelig interesseret. Men så er det jo godt, at jeg har jer til at bekræfte min egen anelse.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-09-08 22:03

Ja det kan være svært at finde rundt i "paragraf junglen" men held og lykke med den unges uddannelse

Godkendelse af svar
Fra : hyggemor

Dato : 13-09-08 22:07

Citat
Der bliver jo også udbetalt "børnecheck" så længe han er under 18 år.

Tja, det giver egentligt svar på, hvorfor man skal være FYLDT 18 - En gang imellem står den vist stille her hos mig.

Takker fordi jeg blev vækket

Men denne gang må point vist gå til HelleBirgitte.

Dine links til legater søde Nordsted1, skal lige studeres nærmere.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 13-09-08 22:09

Tak skal du ha´ hyggemor vi kan alle have brug for at blive vækket