/ Forside/ Karriere / Offentlige / Told og Skat / Spørgsmål
10  MissXX 893
Afgift ved import
Fra : Thomas.Haugaard
Vist : 576 gange
200 point
Dato : 09-09-08 13:22

Skal man betale told og afgift når man køber noget brugt af en privat person i et land uden for EU, i dette tilfælde USA.

Meget gerne svar med referencer eller links gættene klarer jeg selv og svarene der ikke vedrører emnet kan placeres i særskildt tråd

Kommentar
Fra : refi

Dato : 09-09-08 13:27

Citat
gættene klarer jeg selv

Jamen så gæt bare videre....

HINT...

Om det er NYT eller BRUGT er uvedkommende.

ALT er momsbelagt - men ALT bliver ikke opkrævet.... (selv skat gider ikke tjekke alt)

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 210 point
Dato : 09-09-08 13:31
Godkendelse af svar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 09-09-08 13:43

Tak for svaret HelleBirgitte.

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 09-09-08 13:44

Selv tak

Kommentar
Fra : thulin

Dato : 09-09-08 15:02

Alt hvad der har en værdi over 165,- (afsender skriver på pakken, hvad værdien er) er moms belagt.
Hvor meget et produkt er beskattet med, afhænger af hvilken skattegruppe produktet går ind under.

Der betales også skat af porto værdien, denne er dog momsfri.

Så har du købt noget brugt på Ebay, skal du igennem moms/skattefælden.

Hvis det er en privat person, får du dem til at skrive at værdien er 50,- kr og at det er en gave.
Hvis du så er lidt heldig, går den igennem. Men de er ret dygtige til at spotte den slags hos told og skat.

Kommentar
Fra : henrikkrebs

Dato : 09-09-08 15:07

HelleBirgitte's link vedrører kun postordre-køb (det der på nudansk hedder internetkøb).

Har du det med i bagagen, så gælder lempeligere regler idet varer for de første godt 3.000 kr frit kan medtages uden videre.
Se afsnit D 3.3. i http://www.skat.dk/display.aspx?oId=135744&vId=201970&indhold=1

Thomas.Haugaard - når du tillader dig at bede andre om oplysninger, så må du osse finde dig i at nogle af svarene ikke lige er det du ønskede.