/ Forside/ Teknologi / Hardware / Lydkort / Spørgsmål
10  Sunowich 657
Driver C-Media AC97 Audio
Fra : ferik
Vist : 2109 gange
500 point
Dato : 05-09-08 12:45

Computer:
Windows XP Pro fuldt opdateret
Amd 1800+, 1,53 GHz, 768 MB Ram, sep grafitkort
Jeg mangler driver til lydkort:
C-Media AC97 Audio Device, i Enhedshåndtering under enheder til lyd er der GUL !
jeg har prøvet at søge derfra uden resultat og på Google
søgning med DriverMax den skriver om lydkort:
C-Media AC97 Audio Device, date: 6-22-2006 version: 5.12.1.51. This is a Default windows driver

jeg har prøvet at installere Linux Ubuntu, så kører både CD og DVD fint med lyd

Computeren skal bruges til at køre NetTV fra http://www.aelling-online-tv.dk/, og der skal bruges Internet Explore, derfor er Windows nødvendig

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-08 13:03

Så er driveren måske ikke installeret rigtigt.....

Slet den i enhedshåndtering og have din wincd klar ved ny opstart - så bliver den installeret igen....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-09-08 13:09

Prøv Microsoft update og klik på Brugerdefineret, se under hardware, der burde være en driver til dit lydkort: http://www.update.microsoft.com/microsoftupdate/v6/default.aspx?ln=da

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-09-08 14:04

jeg har prøvet begge forslag, hjalp ikke
tror i at jeg skulle prøve at formatere computeren, og lægge Wi XP Pro ind igen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 05-09-08 14:14

Det burde ikke være nødvendig, prøv at vælge reparere i stedet, med Windows XP CDen, er det den originale lydkort? Er den onboard altså indbygget i bundkortet, så har du sandsynligvis driveren på den CD du har til bundkortet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-08 14:22

Citat
i Enhedshåndtering under enheder til lyd er der GUL !

Den skriver vel også HVAD fejlen er....

Accepteret svar
Fra : Klaudi

Modtaget 500 point
Dato : 05-09-08 15:14
Kommentar
Fra : ferik

Dato : 05-09-08 15:14

Enheds status:
Enheden kan ikke starte (kode 10)
i windows hjælp er der som sædvanlig ingen hjælp at hente

lydudgangen sidder på bundkortet

det er jo en ældre Computer jeg arbejder med, jeg har ikke haft den ret længe, fik den som tak for at hjælpe en bekendt

bundkortet er kæmpe stor, fylder hele computeren = næsten
der er 4 ledige hvide slots ? kan jeg evt. sætte et andet lydkort i der

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-08 15:25

Citat
Enheden kan ikke starte (kode 10)

Tror dit motherboard er defekt.....

Du kan godt prøve med et andet hvis du har et liggende - jeg ville ikke ligefrem ofre penge på et da det IKKE er sikkert det hjælper....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-08 15:25

Altså et andet lydkort

Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 05-09-08 15:48

Tak for svaret Klaudi.
tak for hjælp til alle, nu kører det som det skal, link et fra Klaudi,virker fint
jeg fik for en tid siden en halv snes gl computere fra en, som jeg så har sat istand og skrællet,
det her var den sidste, jeg har så nu en del reservedele

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 05-09-08 15:57

Velbekommen, godt du fik lyden på.

Du må finde en god stor papkasse og mærke den PC Stumper til alle reservedelene,
så'n en har jeg, den kan være guld værd

mvh klaudi