/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Andre operativsystemer / Spørgsmål
10  miritdk 585
Chrome og rettigheder?
Fra : Sygate
Vist : 685 gange
460 point
Dato : 03-09-08 23:32

Hejsa !

En ven af mig påstår at hvis man oploader et billede til f.eks en fotorelateret side på internettet via Chrome, så overtager google rettighederne til billedet.

Det kan jeg slet ikke få til at give mening og kan heller intet finde om det nogle steder på nettet.

Desuden siger han at alt hvad man søger efter i Chrome ligeledes bliver rapporteret tilbage til google, så man overhovedet ikke er "anonym".
Er der noget i det? Eller er det ens for alle browsere?
Eller er der noget om snakken mht. rettigheder med det nye Chrome der lige er kommet?

Meget gerne nogle links der be eller afkræfter alt dette ville være perfekt..

Tak

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 03-09-08 23:50
Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 04-09-08 02:12

Mit råd er: Lad være at bruge den browser, der er så lidt privatliv, at det ligner et stykke spyware

Kommentar
Fra : zith

Dato : 04-09-08 08:17

min virker så slet ikke den kommer med fejl med det samme :S

Accepteret svar
Fra : Thomas.Haugaard

Modtaget 460 point
Dato : 04-09-08 09:10

Ja det er rigtigt at du fraskriver dig rettighederne til de ting du uploader til nettet via Chrome.

Men hvis nogen tror at de er mere anonyme på nettet og at deres oplysninger ikke gemmes hvis de bruger andre browsere, så er de dybt naive.

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 04-09-08 11:14

Ja lige mine tanker. Så det er vel ikke værre end så meget andet.
Desuden påstår google at de vil lave om på det snarest, så man ikke mister rettighederne til et billede osv.
Det holder jo slet ikke.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-08 11:24

ophavsrettigheder tilhører ophavsmand/kvinde ! Chrome betinger sig at måtte bruge det.

http://www.google.dk/search?hl=da&cr=countryDK&sa=X&oi=spell&resnum=0&ct=result&cd=1&q=ophavsrettigheder+p%C3%A5+nettet&spell=1

læs lidt via linket her

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 04-09-08 11:50

I chrome kan man søge via deres Inkognito søgning, og intet bliver gemt eller rapporteret.
Du skal bare oppe i højre hjørne klikke handling / inkognito..

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 04-09-08 11:52

99% af danskere har vel intet at frygte. Med mindre man søger terror sider og hvordan man laver bomber...ha osv. Hvad er du bange for at Google skal rapportere videre ??

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 04-09-08 12:38

@Mirit

Dette indlæg er ikke enig med dig http://tapthehive.com/discuss/This_Post_Not_Made_In_Chrome_Google_s_EULA_Sucks

Det korte af det lange i det indlæg er at det påstår at Google får retten til at gøre hvad de vil med indhold der uploades via Chrome og dermed så mister man jo copyright.

Kommentar
Fra : Sygate

Dato : 06-09-08 12:37

Never mind.. Nu har google fjernet hele det stykke der siger at de ejer royalty til alt hvad man bruger via deres side.

Jeg blandede to ting sammen her i mit sppørgsmål kan jeg godt se.
Spurgte til rettigheder og blandede privatliv ind i det.. ikke helt det samme. Sorry.

Men tak fo hjælpen allesammen.