/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / Linux / Spørgsmål
10  BjarneD 875
? fra ny Linux bruger
Fra : ferik
Vist : 655 gange
400 point
Dato : 30-08-08 13:58

jeg har lige install Ubuntu og open office
?
1. hvor mange Ram er nødv,
2. jeg kan ikke installere Winbar http://www.winbar.nl/download.php
3. hvor finder jeg nogle hjælpe sider
4. fjerne adgangskode og password ved opstart
5. win office Excel link fil åbner i flere sider = kolonner
6. hvis jeg lægger Ubuntu på en gl. bærbar, hvordan styrres det trådløse net så
7. ændre dobbelt klik til enkelt klik

Accepteret svar
Fra : peque

Modtaget 410 point
Dato : 30-08-08 14:24

Mange af dine spørgsmål kan besvares på
https://help.ubuntu.com/
eller
http://ubuntu.linuxin.dk/
Hvor den sidste specielt besvarer alle dine spørgsmål - pånær det omkring det program du vil installere??
WinBar will run on any Windows 9x or Windows NT based operating system.
Taget fra deres dokumentation.
En alternativ løsning kunne være at prøve WINE som findes i pakkearkivet til Ubuntu (Synaptics)
Ang det trådløse på en gammel bærbar - Gøres normalt ved hjælp af netmanageren, men det kommer an på hvilket trådløst netkort det er - men man kan næsten altid finde en artikel eller lign på ovenstående link der passer til det netkort.

Ændre dine settings for klik/db klik - ændres i System/Indstillinger/mus
Ændre/fjerne passwd login - System/Login/Sikkerhed

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-08-08 12:07

Hvis du vil prøve at køre windows programmer:
Så skal wine lige instaælleres:

System > administration > synaptik pakkeprogram
Du skal lige bruge dit login password
klik på genindlæs
Søg > skriv wine > søg
Der står nu wine i venstre side og flere muligheder i højre side
rul ned og vælg den der hedder wine ( uden andet end wine)
marker til installation > OK til at den vil gøre det > klik på det grønne flueben "anvend"

Nu har du wine og kan køre forskellige windowsprogrammer.

Ofte er der et bedre ubuntu-Linux program du kan bruge fremfor at køre i windows emulator.
Det gælder bare om at finde det, eller spørge efter det.

Tilføjelse til ubuntu hjælpeforum www.ubuntudanmark.dk

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-08-08 18:45

ferik ...................... bare spørg væk hvis du ikke kan bruge de vi siger.

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 31-08-08 20:54

jeg har haft gæster hele dagen
jeg ved at jeg år meget at spørge om

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 31-08-08 21:07

Ok - det var bare hvis du ikke kunne li' at spørge.
Giv dig bare god tid.................

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 01-09-08 00:16
Kommentar
Fra : zith

Dato : 01-09-08 12:44
Godkendelse af svar
Fra : ferik

Dato : 06-09-08 10:07

Tak for svaret peque.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 06-09-08 10:20

Selv tak.
Sm nybegynder er der masser af spørgsmål, og mange gange vil man få dette svar = RTFM(Read the F..... manual) -"sådan er mange linuxbrugere desværre - netop fordi dokumentationen er tilgængelig, og mange bliver irreteret over folk spørger - istedet for at søge efter svaret selv.
Med Linux er google.dk din bedste ven.

Dette er ikke ment som en anklagelse men en konstatering - baseret på svar i forums. Men derfor er det også extremt vigtigt at du dokumenterer og formulerer dine spørgsmål rigtigt, således at dem der prøver at hjælpe dig - ved hvad du vil.

Derfor er det en masse spørgsmål (standard spørgsmål) som kan besvares i dokumentationen på den enkelte distro.

Håber du bliver glad for din linux.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 06-09-08 10:27

Og bare kom igen med nye spørgsmål.

Kommentar
Fra : peque

Dato : 06-09-08 10:38

hehe #eyvind. Det kan jeg da egenlig godt se - kunne ligne at man ikke ville svare - og det var nu ikke meningen.
Fyr løs hvad der er -- For det er de fleste tilfælde der man får løst sit problem. Men der er bare ikke noget der er værre end:

Jeg skal have lavet en server - hvordan ????
uden en beskrivelse af hvad det konkret er man vil:
Skal det være en webserver
skal det være en database server
osv.

Så spørg løs.

Kommentar
Fra : Eyvind