/ Forside/ Interesser / Helbred / Alternativ behandling / Spørgsmål
10  MuGG3K 570
Frossen skulder
Fra : bkr48
Vist : 5668 gange
100 point
Dato : 28-08-08 21:53

Har fået konstateret, har en frossen skulder.
Efter diverse behandlinger, med at få BBINYREBARKHORMON sprøjtet ind i skulderen. Det hjalp ikke. Besked, frossen skulder. Kirugen sagde jeg havde to muligheder. Han kunne operer inden for 3 mdr.
Men det ville kræve hårdt behandling, genoptræning,bagefter i 3 mdr.
Den anden, det går i sig selv i løbet af en 1/2 til 3 år. Jeg valgte den sidste. Er der nogen her der har haft en frossen skulder. Er det rigtigt, det går over af sig selv. Privathospitalet sagde jeg kunne ombestemme mig inden for 3 mrd. Regler ang. henvisning fra det offentlige system.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 28-08-08 21:59

Nu har du jo skrevet i kategorien Alternativ Behandling..
Og i den forbindelse vil jeg anbefale akupunktur mod frossen skulder..

Bare lige gøre et forsøg inden du lader dig operere...

Vaxen

Accepteret svar
Fra : Otnob

Modtaget 110 point
Dato : 28-08-08 22:20

Jeg har haft frossen skulder gange, 2 gange den ene og i gang den anden.
Det udartede sig alle gange på den måde at jeg næsten ikke kunne hverken ligge eller stå uden at have smerter og efterhånden kunne jeg kun få hånden ca. 20 cm. ud fra kroppen.
Smerterne stod på i ca. 3 uger og herefter fik jeg langsomt bevægeligheden tilbage. der gik vel ca. 1 år før jeg kunne løfte armen op over hovedet, men først efter 3 år var jeg fuldt førlig igen.

Jeg fik tilbudt indsprøjtninger med binyrebarkhormon, men så vidt jeg forstod på lægen var det kun smerterne det ville tage.

Jeg tror at det vil være en god ide med alternativ behandling, men det må være en behandler som bliver anbefalet af en som har gode erfaringer med vedkommende. Der er mange fupmagere indenfor det område.

Tilsyneladende har du ikke voldsomme smerter så havde du vel nævnt det!

Operation ville jeg under ingen omstændigheder indlade mig på, der er altid risiko ved operationer.

Jeg føler med dig for det er en ubehagelig situation at være i, jeg kan huske at jeg da jeg havde det i højre skulder, ikke en gang kunne stikke hånden frem og hilse på folk.

Kommentar
Fra : bkr48

Dato : 28-08-08 22:26

Alternativ behandling.. Hvor skulle jeg ellers stille spørgsmålet ???.
Alternativ behandling skal det ikke være.
Har nogen haft en frossent skulder,,,,,, passer det, at det går over af sig selv i løbet af et per år.

Kommentar
Fra : pinklady

Dato : 28-08-08 22:40

Hmmm binyrebarkhormon tager ikke kun dine smerter, for en frossen skulder er en betændelsestilstand i dit skulder led, og dr går binyrebarhormonet ind og virker mod dette. De fleste som tager imod denne behandling har gode resultater. Men eftersom jeg er uddannet zoneterapeut er det jo ikke en behandling jeg er specielt glad for,men når dette er sagt skal du lige huske at se på hvad der kan ske af skade i din skulder i det lange løb. Jeg syntes det lydder som om du er en smule ringe informeret ang. alle disse ting, og mener du bør bede om en dybdegående forklaring. Som zoneterapeut mener jeg at det er en okay behandlingsform, da du får renset ud i kroppens affaldsstoffer, MEN som en anden skriver, se dig RIGTIG godt for, for der er MANGE plattenslager på market. Du bør som rettesnor ved feks. zoneterapi få nogle reaktioner efter behandling. Dette bør mærkes efter minimum 3. behandling. Reaktionerne kan være ændret krops lugt, ændret lugt af afføring, mørkere urin og evt. også ændret lugt her. Du vil kunne få mildere sygdoms reaktioner en ved normal sygdom, symptomer som starter attypisk og stopper lige så brat som de ofte starter feks. Det er hvis kroppen renser gamle ting ud som ikke er kommet helt ud. Der kan være mange reaktioner,men reaktion bør du mærke som før skrevet ellers skal du skifte unaset hvor rart og dejligt det er at få behandling. Stil spørgsmål og vær kritisk med de svar du får.Akupunktur kan absolut også anbefales,men igen vær kritisk. Der er en bred vifte af muligheder alternativt,men pas på, du kan let få brugt en masse penge som du intet får noget ud af.
Har selv haft en frossen skulder, og der gik jeg til genoptræning med den og kørte at bår den sag helt oppe om øret på mig skulle jeg meget stille svinge den den smule jeg kunne og stille og roligt med bevægelsen få den ned af, men det kræver nok at du bliver guidet. Håber du finder hjælp da det er et helvede at gå med i flere år.Tror godt det kan gå over af sig selv, MEN det kræver at den bliver holdt igang så meget som muligt,ellers risikere du at få en masse følge ting, for kroppen lader ikke ens arm side så forkert og forkrampet i flere år ustraffet.
Held og lykke og rigtig god bedring.

Kommentar
Fra : bkr48

Dato : 28-08-08 22:52

Citat fra otnob:
der gik vel ca. 1 år før jeg kunne løfte armen op over hovedet, men først efter 3 år var jeg fuldt førlig igen.

Det var sådan et svar jeg ønskede mig.
Mit startede i februar, lægen prøvede først, senere henvisning til sygehuset. Grundet strejke havnede jeg på privathospitalet for en måned siden. Jeg havde mine smerter medens der var strejke. Nu er de ikke være end jeg kan leve med dem?. Men kan stadigt ikke løfte armen. Ikke lam,bruge den50 %. Sååååå, det bliver nok at vente, 1 til 3 år.

Kommentar
Fra : granner01

Dato : 28-08-08 22:57

Jeg fik frossen skulder for 4 år siden, fik 3 behandlinger hos speciallæge (indsprøjtninger) og efter yderlige 1 år var min skulder i orden.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 29-08-08 00:33

Binyrebarkhormonerne fjerner kun symptomerne.....altså smerterne.

De fleste steder bruger man ikke mere at sprøjte i skulderen, men at give piller (Prednisolon og eks. Diclonpræparater)

Diclon er smertestillende mod diverse gigtsygdomme.

Selve "betændelsestilstanden" i skulderen er der ikke noget effektivt middel mod, ud over at bevæge skulderen, hvilket er vigtigt for at opretholde blodgennemstrømmingen så organismen selv kan "kurere" det......og bevægelse er også vigtig for at opretholde fuld mobilitet i skuldereren.

Tilstanden med at holde armen fastlåst grundet smerter, kan blive kronisk...derfor kaldes det en frossen skulder.

Binyrebarkhormonerne og gigtpillerne reducerer smerterne, sådan at skulderen kan bevæges og dermed restituere sig selv, og derfor forstår jeg sådan set heller ikke hvad lægen vil operere for...medmindre det er følgeskader der allerede er opstået fordi du har gået med det for længe, for selve betændelsestilstanden kan der ikke opereres for.

Kommentar
Fra : LuffeA

Dato : 29-08-08 00:42

Velkommen i klubben

Jeg havde det fra marts 06 til februar 07, man kan sgu ikk`engang hoste uden at det gør nas.
De indsprøjtninger hjalp heller ikke en disse.

Fysioterapeut var næste trin, hun gav mig over en periode forskellige øvelser, de fjernede det ikke, men gav dog en vis motion der sørger for at man ikke visner, og som jo også fremmer helbredelsen.

Det forsvandt stille og roligt over en 14-dages periode, men jeg er stadig en anelse stiv.......50+ og for lidt motion.

Pøj-pøj med det.

Kommentar
Fra : pinklady

Dato : 29-08-08 07:30

Det man operativt kan gøre er at gå ind foran og bag på skulderen via ti bitte små snit og ved hjælp af kamera se om der er betændelse omkring de slimsække der sidder omkring senerne inde i skulderne der hvor senerene hæfter, og der kan man ofte med et rigtig godt resultat skrabe de slim sække væk(det er dem som giver smørelse til ledet) dise slimsække vil ret hurtigt dannes igen og en del oplever en klar forbedring efter sådan et indgreb. Har selv to sådanne små ar, så ved det af erfaring.

Kommentar
Fra : jusly

Dato : 29-08-08 12:47

Hejsa

Jeg har osse haft frossen skulder , og valgte at leve med det,min læge gav mig nogle piller, men de virkede ikke , fik anbefalet at prøve Voltaren , det tager den værste smerte , så nu efter 2 år er min skulder helt smertefri kan bevæge armen ,dog ikke strække for meget bagud.

Voltaren gel
Hvorfor behandle hele kroppen, når du kun har ondt ét sted?

• lindrer smerte og nedsætter betændelsestilstanden
• dufter let og behageligt, men fedter ikke
• virker kølende pga. indholdet af vand og alkohol
• kan anvendes af voksne og børn over 12 år
• påsmøres 3-4 gange om dagen
• indeholder ikke konserveringsmiddel

Smertestillende – nu på tube
Voltaren gel indeholder diclofenac og bruges imod lokale smerter i muskler, sener og led. Voltaren gel er betændelsesnedsættende (anti-inflammatorisk), smertestillende og kølende. Dosering: Voksne og børn over 12 år: 2-4 g gel (svarende til størrelsen fra et kirsebær til en valnød) påsmøres huden 3-4 gange dagligt dér, hvor det gør ondt. Det anbefales at vaske hænder efter brug, dog ikke hvis hænderne behandles. Brug ud over 7 dage bør kun ske efter aftale med lægen. Bivirkninger: Der er ingen alvorlige bivirkninger, men der kan forekomme udslæt. Sjældent ses væske-ophobning eller blæredannelse på huden. Meget sjældent ses sammentrækning af bronkierne, nældefeber eller lyssensibilitet. Forsigtighedsregler: Bør ikke anvendes af personer, der lider af salicylatprovokeret astma, nældefeber eller snue. Bør ikke anvendes på åbne sår eller ved svær akne. Bør ikke komme i kontakt med øjne eller slimhinder. Graviditet og amning: Voltaren gel bør ikke bruges af gravide og ammende. Læs altid vejledningen i pakningen inden brug.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 29-08-08 18:22

Prøv da det her.. "Alt at vinde.. intet at tabe" (andet end smerter og en 1000,- kr-seddel)

Rigtig god bedring.

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 29-08-08 18:22

Hov undskyld... Dét her... http://hypnosevaerkstedet.dk/hvad.htm

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 29-08-08 18:31

justuniverse!

Den hjemmeside du henviser til får mig til at tænke på professor Tribini en herlig gøgler på Dyrehavsbakken for flere år siden, som bl.a. remsede nedenstående op når han stod som rekommandør foran sit gøglertelt og forsøgte at lokke folk ind:

Højtærede herskaber, grevskaber, klædeskaber, videnskaber, ægteskaber og djævleskaber - Alle er velkomnne. Tykke og tynde. Brede og flade". "Rullemænd, tullemænd og julemænd. Sprællemænd og skraldemænd. Landmænd og vandmænd. Giffen, gaffen, guffen – penge ned i skuffen.". "S.O.S. Slip Omgående Slanterne. Fuld tilfredshed eller pengene er spildt".

Kommentar
Fra : justuniverse

Dato : 29-08-08 18:43

Otnob: Jeg forstår udmærket din skepsis... Du har ret, der er afsindigt mange "gøglere".. Netop derfor er der god grund til skepsis...

Omvendt fik min ex-kone for en måned siden diagnosen "kold skulder"... og var smertefri efter en uge.. Vel at mærke uden at gøre noget. Hvad skal vi så kalde lægen, der gav hende diagnosen, som faktsisk ofte medfører midlertidig invaliditet og op til års smertehelvede... Og jan har oven i købet en uddannelse, der gør, at han får penge af staten imens han stiller diagnoser.

Jeg vil gerne springe ud og indrømme... at "for en mand, der lige har fået en hammer ser alt ud som søm"... jeg er midt i en uddannelse som hypnotisør.. Og har læst rigeligt (sagligt) dokumentation til at vide, at andre end gøglere kan gøre noget konstruktivt med hypnose.

Og som sagt.. alt at vinde - intet at tabe.

Bare lige et lille pip

Kommentar
Fra : bkr48

Dato : 30-08-08 20:27

Mit spørgsmål gik på om det kunne gå over med tiden af sig selv. Flere har haft erfaring med det. Så jeg er tilfreds med disse svar. Ingen KØDSNEDKER i denne omgang.
Otnob var først, derfor point til ham.
Jeg siger tak til jer alle for svar.
At melde mig ind i KANDU, var en god ting
VH bjarne

Godkendelse af svar
Fra : bkr48

Dato : 30-08-08 20:28

Tak for svaret Otnob.

Kommentar
Fra : Otnob

Dato : 30-08-08 21:43

Selv tak bkr48, håber at du er heldig og hurtigt får din fulde bevægelighed i skulderen igen.

Det fremgår også af svarene at den tid det tager at komme over det er meget forskellig.

Så vidt jeg har forstået så ved lægevidenskabem ikke rigtigt hvorfor det opstår. Jeg kan huske at lægen nævnte at tilbøjeligheden til at få det kunne være arveligt, men ingen af mine forældre har haft det.

De 3 gange jeg har fået det ved jeg at jeg forinden havde løftet nogle meget tunge ting bl.a nogle bjælker samt kørt med trillebør fyldt med jord, men er selvfølgelig ikke sikker på at det er grunden.

Kommentar
Fra : peptalk

Dato : 04-02-11 10:28

der er mange komplikationer ved operation. Jeg sender folk ud til en akupunktør i århus. Det virker 1 eller anden gang. Mielczarek.dk