/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Yorkshire Terrier!
Fra : DingoJNK
Vist : 1626 gange
200 point
Dato : 25-08-08 21:38

hej.

Jeg har en Labrador med lidt Hønsehund i.
nu vil jeg gerne havde en Yorkshire Terrier.

det lyder nok lidt dumt fordi det er en lille og stor hund.MEN.

jeg vil gerne høre om de to hunde ville kunne gå sammen.
og om hvor men kan købe dem..

den jeg har nu er 2 1/2 år og er en pige.
og vil gerne havde en pige til.
hvis det kan lade sig gøre.

Kommentar
Fra : dova

Dato : 25-08-08 21:45

Har du gjort dig klart hvorfor du gerne vil ha' en hund mere....altså hvorfor den du har ikke dækker dit behov for et kæledyr, og om du har overskuddet til at tage dig tilstrækkeligt af to hunde, pasning, træning, aktivering o.s.v.

Mange kan ikke lade være med at anskaffe hund nummer to....og måske også nummer tre, bare fordi de falder over en, der er såååå søøød, og fatter ikke helt konsekvensen af anskaffelsen, og de problemer det kan gi' før det er for sent.

Det er ikke alle hunde der er glade for at skulle dele hjem og ejer med en anden hund...

Kommentar
Fra : DingoJNK

Dato : 25-08-08 21:49

jeg har haft 2 hunde før og jeg har 1 marsvin 4 kaniner og 2 hamster. min hund elsker de andre dyr jeg har så det er ikk noget problem..

og jeg er helt sikker!!!

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 25-08-08 22:10

Jeg har Yorkshire terrie, den tredie af slagsen

De første jeg havde gik sammen med labrador og New Foundlænder... ingen problemer i det

(Når folk så de to hunde sammen grinede de ofte af os, vi sagde altid at vi var nød til at have en lille hund til at vække den store)

Vores Yorkshire har vi købt her http://www.123hjemmeside.dk/yorkiejoy

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-08-08 22:12
Kommentar
Fra : the1best

Dato : 26-08-08 08:08

Om 2 hunde kan gå sammen vil være det samme som at spørge om vi 2 kan gå sammen, det er noget man ikke kan sige på forhånd. Mit forslag til er at tage den hund du har nu med ud når du skal ud og kigge på den anden og se om de kan sammen.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 26-08-08 08:38

Jamen, den lille hund kan da slet ikke følge med den store og bliver hurtigt træt, det er da synd.
Medmindre måske du tager sådan en* med når i skal ud og gå, så den lille kan hoppe op i den og hvile sine små tændstikben
* http://www.petsmart.com/product/index.jsp?productId=2755210

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-08-08 08:41

Mulberry.... Prøv at læse de øvrige indlæg, før du udtaler dig

Selvfølgelig kan de gå tur sammen

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 26-08-08 08:45

mulberry.... nu er det jo sådan at de små hunde har noget mere for ikke at sige ret meget mere enirgi end de store hunde og da der jo nok ikke er tale om at de skal løbe ved siden af en cykel, så mon ikke det kommer til at gå

ALLE ved jo at hundehvalpe ikke må løbe ret meget og gå på trapper det første stykke tid og dem som der ikke ved DET er ikke egnet som hundeejer for så har de ikke sat sig ind i hvad det vil sige at være hundeejer.

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 26-08-08 08:45

Nordsted
Jeg har læst de ivrige kommentarer inden jeg sagde noget.
Hvad mener du egentlig?
Er du bare uenig og kan ikke tåle at høre andres mening. Hvorfor går du ikke efter bolden?

Kommentar
Fra : amandaKanDu

Dato : 26-08-08 08:51

Der er ikke den store forskel på at have én og to hunde. Man kan gøre mange ting med dem samtidig, og da hunde er flokdyr har de hinanden når man ikke er hjemme. Dyerlægen koster også kun én konsultation ligemeget hvor mange hunde man kommer med, men så selvfølgelig + medicin.

En Yorkshire er en stor hund i en meget lille hund - den er ikke selv klar over hvor lille den er, og så skal den trimmes og er dyr i frisørregninger hvis du ikke selv kan gøre det.

To tæver kan godt være hårde ved hinanden i forhold til han-han, og han-hun, og hvis den ene ikke vil underlægge sig, kan blodet godt komme til at flyde hvis/når de kommer op at slås.

Jeg har i mange år haft to hunde - også to tæver sammen, og jeg ville aldrig nøjes med én.
Som the1best skriver, så tag din hund med til kennelen for at møde hvalpen, og kan de sammen - ja, så er det vist det du skal.
Held og lykke med det!

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-08-08 09:01

Mulberry, dette er noget værre vrøvl

Citat
Jamen, den lille hund kan da slet ikke følge med den store og bliver hurtigt træt, det er da synd

AmandaKandu.. En Yorkshireterrier,skal IKKE trimmes

Citat
og så skal den trimmes og er dyr i frisørregninger hvis du ikke selv kan gøre det.

Jeg får min klippet, men det er fordi jeg syntes det er de bedste, så der ikke er så meget pels at holde, når vi har været ude i skoven/haven mm

Ideen med at tage den store vokse hund med til kennelsen, lyder god, men er ikke særlig vejledende, da den store hund, altid kan mærke at det er en hvalp, som der skal tages hensyn til. Den vil heller ikke føle sig truet på eget territorium, da den ikke er i eget hjem ved mødet

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 26-08-08 09:31

Nordsted1... du har ganske ret i det sidste i dit indlæg, men jeg vil nu påstå at det er det bedste at gøre i første omgang, du kan ikke gøre ret meget andet og så se hvordan de reagerer.
Der er INGEN normale hunde der gør hvalpe noget, og hvis det er tilfældet, så er der noget galt med den.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 26-08-08 10:02

Kom også lige til at tænke på, at ved gå-ture med stor/lille hund, skal de vel være i line, så er det jo ikke en store hund der bestemmer tempoet, men ejeren.

Er hundene uden snor, er der slet ingen problemer--------he he, den lille vil rende fra den store.

Citat
jeg har 1 marsvin 4 kaniner og 2 hamster

Jeg har også kaniner og marsvin, der går løs omkring, dem rører hunden IKKE

Kommentar
Fra : kgdj

Dato : 26-08-08 17:11

Mener bestemt, at de kan være samen og have det godt sammen. Med omtanke fra ejeren. Ang. køb, vil jeg anbefale kenneler, evt. internater. God vind

Kommentar
Fra : mulberry

Dato : 27-08-08 07:23

Citat
Kom også lige til at tænke på, at ved gå-ture med stor/lille hund, skal de vel være i line, så er det jo ikke en store hund der bestemmer tempoet, men ejeren.

Er hundene uden snor, er der slet ingen problemer--------he he, den lille vil rende fra den store

Ja Den store hund skal vel også have lov til at få rørt sig ordentligt, så hvis det skal være på den lille hunds eller ejerens præmisser så trækker den jo det korte strå.
I har ikke overbevist mig et prut

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 27-08-08 09:06

mulberry....inden du udtaler dig - så sæt dig lige ind hvor meget motion og bevægelse de forskellige hunde har af behov. Det er ikke dig, vi skal overbevise om noget som helst, da du ikke har stillet spørgsmålet, du er kommet med din mening og det er du i din gode ret til, men hold dig samtidig til spørgsmålet, TAK. Og det har du ikke gjort.

Du har ganske ret i det du siger, hvis vi samtidig vedtager at den lille hund forbliver hvalp hele livet igennem, men som voksen har den altså mere krudt i røven end de store hunde.

Er det ikke sådan med hunde, dem der får den motion de har behov for er rimelig rolige indendørs og dem er er understimuleret med motion kan ikke holde sig i ro indendørs, det burde fortælle hundeejeren om hunden får nok motion.

Godkendelse af svar
Fra : DingoJNK

Dato : 27-08-08 14:09

Tak for svaret Nordsted1.

Kommentar
Fra : Yorkie

Dato : 05-09-08 18:07

Jeg har en BorderCollie blanding, der ligger mest til collie siden. Han er 8 og har altid været enehund. Jeg anskaffede mig en yorkshire terrier. Nu er hun 8 md. Det går bare rigtigt fint. I starten var den store lidt mistænkelig og man kunne ikke lade dem være alene for længe. Fordi hans alder, syntes jeg nærmest at det var synd for ham, så den lille kom med på arbejdet. Hvis hun var for træls løb han fra hende - hvis hun ikke lige havde bidt sig fast i hans fane bag på. For så fik hun sig en "gratis" flyvetur over marken. Han har lært at sætte sig ned, når hun vil med på tur Jeg har høns og fire katte. En af kattene er en 2 årig neutraliseret hankat, som er hendes bedste lejekammerat/tyggedyr. Hun hiver ham i halen og bider ham i øret, og han nyder det bare. Hønsene er stadig lidt spændende at løbe efter, så jeg skal lige være opmærksom når jeg skal ind til dem.
Men de 2 hunde elsker hinandens selskab....og yorkien er jo også en større hund af sind.