/ Forside/ Karriere / Job / Selvstændige / Spørgsmål
10  Kortoverv.. 508
firmanavn
Fra : Sofuzz
Vist : 638 gange
100 point
Dato : 25-08-08 20:21

jeg påtænker at starte firma, ang. navn: hvis jeg gerne vil hedde bamse by, og der er et firma der hedder bamse-by (med bindestreg), er dette så lovligt?

VH Sofuzz

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 25-08-08 20:25

Det tror du skal spørge indehaveren af Bamse-by om han vil være med til det

Jeg tror ikke det umiddelbart er lovlig

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 25-08-08 20:28

Domain navn til internettet kan du prøve her http://dandomain.dk/
og virksomhednavn her www.cvr.dk

bamse-by er ledig begge steder

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 25-08-08 20:56

Det er nok mere om hvor tæt på et andet firmanavn man må komme før der kan protesteres.
I dette tilfælde er både bams og by ikke noget unikt så der vil jeg tro det ikke kan genere.
Bliver det direkte konkurrence, kan du risikere et sagsanlæg og måske tabe.

Accepteret svar
Fra : JensT

Modtaget 110 point
Dato : 25-08-08 21:08

Der er ikke noget problem med at kalde dit firma Bamse By...
Her er oversigten over danske firmaer med Bamse i navnet...
http://www.cvr.dk/Site/Forms/CompanySearch/CompanySearch.aspx?navn=bamse

Bamse-Bo er det nærmeste, og ikke et problem overhovedet, med mindre dit firma også er en gårdbutik.. Så spørg dem.

Godkendelse af svar
Fra : Sofuzz

Dato : 25-08-08 22:31

Tak for svaret JensT.