/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Trykluftkompressor
Fra : axelbjarne
Vist : 2697 gange
100 point
Dato : 24-08-08 14:33

Hvor meget tilbehør skal man købe i forbindelse med køb af trykluftkompresser?

Har set denne ved Harald Nyborg

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9613&n=20100

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 24-08-08 14:36

Der er også denne, fordi jeg skal kun bruge den til at rengøre eksempelvis motorplæneklipper...

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=6749&n=20100

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-08-08 14:37

Hvis du ikke skal bruge sømpistol - så kan kompressoren også købes uden skulle jeg mene.
Noget jeg ville købe er en luftblæsepistol. (hvis den ikke følger med)
Men ellers er den klar til brug.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 24-08-08 14:43

Ja, olie + hvad med vandudskiller - tåge og vandudskiller, hvor meget er nødvendigt...

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-08-08 14:45

Til dit formål - køb den billige.
Vær dog opmærksom på, at nogle kraftige værktøjer bruger meget luft ad gangen og den billige har inden bufferbeholder.
Naboen har en der ligner den billige og han bruger den til diverse opgaver, som den er god til.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 24-08-08 14:46

den er da vist oliefri..........................................men ej sikker.

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 24-08-08 15:26

Du har jo din helt egen mening Så hvoffor belemre andre med dines pørgsmål ???

Kommentar
Fra : sybil3

Dato : 24-08-08 15:31

Er det ikke også pisse ligegyldigt, alså vandudskiller og tågesmører koster da også penge (450 kr). jeg kan godt forstå hvis man bruger dyrt værktøj, men en dråbe i olie i ny og næ og så er det også godt nok.

men til den lille kompressor kan du nok kun bruge en af de små sømpistoler (stifter) og en plæsepistol. til en rigtig sømpistol, skal du gerne have 10 bar...

overvej at købe en god slange...

Jeg har en af de små, og der er akut fare for at den ryger på lodsepladsen næste gang jeg kommer på de kanter.

god søndag...

Accepteret svar
Fra : stilkene

Modtaget 100 point
Dato : 24-08-08 15:50

Det udstyr som du henviser til den dyre model, -er kun noget du kan købe ekstra dertil.
Jeg ville af de to, vælge den dyre model, og tilkøbe spiralslange, og en blæsepistol, som ikke er beskrevet: http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=1781&n=20100
Jeg anbefaler denne model, kun fordi, - når du har anskaffet dig det, som jeg skriver, så er du kommet igang, for helt sikkert ville du senere finde flere andvendelsmuligheder, og så har du et bedre startgrundlag.
Held med foretagenet.

Kommentar
Fra : EA_HS

Dato : 24-08-08 17:46

Hvis du KUN skal bruge den til at rengøre plæneklippere,
cykler, knallerter + div. småting i hus & hjem,
er den rigelig stor,.. (næsten for stor)
http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=9613&n=20100

(men for lille til f.eks. autolakering trykluftrensning af hustage osv.)

af ekstraudstyr,.. har du KUN brug for en rensepistol, m/beholder,
http://www.harald-nyborg.dk/soeg.asp?n=20100&Produkt=rensepistol&where=

slange kan du købe i metermål,…. til få kr. pr. meter,

en vandudskiller, har du intet at bruge til, (spild af penge)
det er KUN i de tilfælde du skal sprøjte biler osv.
en vandudskiller, sørger for at der ikke kommer vand/vanddampe
ud i sprøjtepistolen, ved f.eks. autolakering,

når der står tåge/vandudskiller, betyder det at der sidder en lille
”glasbeholder” der indeholder olie,… (som føres med ind i slangen,
for at smøre af f.eks en sømpistol, og andet trykluftværktøj,
det kan du selv smøre med et par dråber tynd olie,
(hvis du da ikke er proff. 10 timer om dagen)

der er også den mulighed at købe en god brugt,.. (billigt)
der findes at ”hav” af gode brugte,.. se f.eks :

http://www.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?AuctionNr=544306900&Catg=18567&ListingType=0&ListingSort=1&LanguageNr=0&PageNum=2

http://www.qxl.dk/accdb/viewitem.asp?AuctionNr=544930328&Catg=23999&ListingType=0&ListingSort=1&LanguageNr=0&PageNum=1

eller den blå avis,… gul og gratis osv.

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 24-08-08 17:50

Tak for svaret stilkene.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 24-08-08 19:45

Tak selv og lykke til.