/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Lydfiler på cd
Fra : achton
Vist : 839 gange
100 point
Dato : 22-08-08 23:20

Kan man blande lydfiler på en cd.
Wave og MP3.
Vil afspilleren acceptere uden brok?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-08-08 23:28

Ja du kan brænde alle slags data på en data CD, og din afspiller kan afspille alle de filer den har codecs til, også i blanding og på skift

Kommentar
Fra : achton

Dato : 22-08-08 23:34

OK jeg har lige lavet et forsøg.
Den brænder normalt, men afspiller kun wave filer.
Mediaplayer ser alle filer mp3 som wave, men ingen lyd
fra mp3 filer.
Har prøvet flere musikanlæg og pc drev.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 22-08-08 23:51

Ikke alle anlæg kan afspille mp3 så mon ikke det er forklaringen

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-08-08 02:17

Data filer kan du sandsynligvis ikke afspille på dit anlæg, men du burde kunne på computeren med Windows MediaPlayer, ellers mangler du codecs

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 23-08-08 09:30

JA du kan ligger alle de lyder i forskellige formater på samme CD hvis du brænder det som en Data-CD, det kraver så bare at de CD-afspiller du bruger understøtter de formatter og en CD-afspiller der ikke understøtter MP3 vil ikke kun afspille skiven overhoved da denne type kun understøtter Audio-CD formatet.
Du kan også prøve at lave en Mixed-CD som både har et Audio-CD format i starten og så Data-CD bagefter, men der vil være nogle afspiller som vil ha problemer denne type også.

Min DVD-afspiller understøtter også wav, mp3,mpeg,divx,avi og ligger jeg denne type file på en USB-stik, Data-CD eller Data-DVD vil den kunne afspille det hele, derfor har jeg ikke en CD-afspiller mere bruger bare DVD-afspilleren til det hele (og nej jeg behøver ikke tænde fjernsynet for at afspille lyd ud over anlægget).

Kommentar
Fra : JegErHer

Dato : 23-08-08 09:32

ups, glemte at læse det igennem beklager stave/endelses fejl.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 23-08-08 11:02

Endelig kunne man jo blot ændre de wave filer til mp3 eller omvendt

Kommentar
Fra : achton

Dato : 23-08-08 11:20

Det underlige er at, jeg brændte en ren mp3 cd alt ok, spiller på
alt inkl. bilen. Det samme med kun wave på en cd.

Derefter denne med blandet wave mp3, hvor mp3 tier stille.

Mediaplayer har flueben ved alle filtyper, musikanlæg og bil understøtter mp3.

Forløbet ved brænding af komb. wave mp3 var normalt.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-08 11:22

Så lad dog være med at blande dem.....

Du forvirrer åbenbart din afspiller

Kommentar
Fra : achton

Dato : 23-08-08 11:26

Det må nok blive løsningen refi.

Godkendelse af svar
Fra : achton

Dato : 23-08-08 13:02

Tak for svaret refi.

Kommentar
Fra : achton

Dato : 25-08-08 23:36

Programmet cdburnerxp var syndebukken.