/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Børn / Spørgsmål
10  jeb3 1067
Baby og Hund?
Fra : Laika_pigen
Vist : 637 gange
269 point
Dato : 22-08-08 22:13

Hejsa

Nu står jeg snart og skal være mor for første gang.
Vi har hund. (schæfer/labrador snart 2år tæve, rolig af sind, ingen form for jalouxi hvad vi kender til, men hvem ved?)

Hvordan går vi det bedst med en lille nyfødt og vores hund?

Nogle gode råd til hvordan vi "præsentere" baby for hunden?
Hvordan vi evt. undgår jalouxi?

Håber nogle kan komme med nogle gode råd.

Hilsen Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 22-08-08 22:28

Hej, babyen ned på gulvet (på et tæppe) ved siden af dig og lad hunden komme til at snuse. Lad være med at være over beskyttende. Ellers lad hunden snuse og komme tæt på babyen. Det virkede for os. Hunden var altid ved siden af vores datter. Hunden var 6 år og der var aldrig problemer. den blev 13½ år.

Kommentar
Fra : nenita

Dato : 22-08-08 22:29

Tillykke med det forestående.
Held og lykke.

Mor til 3.

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 279 point
Dato : 22-08-08 22:30

Da jeg kom med min første baby, satte jeg liften på gulvet og lod hunden studerer hende nærmere.

Efterfølgende huskede jeg altid på, at hunden faktisk var mit første barn, og fortsat fik meget opmærksomhed. Gæster fik også besked på at hilse på hunden før barnet, sådan havde det jo været hidtil, og sådan skulle det blive ved med - efter min mening -

Stort tillykke med den kommende baby

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-08-08 23:50

som allerede skrevet - lad vovsen lære baby at kende

min datter blev lagt på gulvet og sikke hurtigt vovse kom sig af overraskelsen - agerede tilmed babysitter - og babyen brugte vovsen som sovesofa (det var en newfoundlænder )

Klart i skal være meget opmærksomme - men hunde fornemmer meget hurtigt jeres holdning - babyen skal også være hundens osv osv

og så sikke en glædelig nyhed - tillykke med de lykkelige omstændigheder og held og lykke fremover

Kommentar
Fra : Ekspress105

Dato : 23-08-08 09:14

Er HELT enige.... Ned på gulvet med den lille og ALDRIG gemme den væk for hunden.... Den skal ha lov at se hvad det er for en og snuse, men gerne sige stille til hunden men ikke jage den væk....

Har en schæfer på 7 og en knægt på 13 mdr.... De tumler i dag, og knægten kan sidde med hånden i munden på ham... De ÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆÆllllllsker det begge to... Men som også nævnt oven for, så husk at gæster skal hilse på hunden først.....

Ellers held og lykke med det

Godkendelse af svar
Fra : Laika_pigen

Dato : 23-08-08 10:28

Tak for svaret Nordsted1.

Og 1000 tak til jer andre for de gode råd.

Det var også lidt den retning jeg selv havde tænkt det skulle foregå.
Vi havde snakket om at manden skulle ha en stofble eller andet tøjstykke med hjem fra sygehuset som duftede af den lille. Så hunden kunne "vende" sig til lugten.

Men tror når vi kommer hjem med den lille tager vi det stille og roligt, og lader hunden stille og roligt snuse og se hvad den lille ny nu er for en.

Hilsen Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : karenD

Dato : 23-08-08 12:11

Hej Leika.

Da vi fik vores første barn, havde min mand kysen med hjem, som babyen havde fået på lige efter fødslen. Hunden fik lov at snuse til kysen, så han allerede kendte duften, da babyen kom hjem.