/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Kopiere Harddisk
Fra : faldsled
Vist : 809 gange
200 point
Dato : 21-08-08 18:04

Jeg har fået en nyere og større computer, med 2 harddiske på hver 144 gb, på min gamle har jeg 40 gb, hvordan overføre jeg nemmest alle mine programmer og data ?Jeg har prøvet at sætte min harddisk ind, men den bliver ikke Accepteret

Kommentar
Fra : the_fox

Dato : 21-08-08 18:11

vis det er tror jeg nok det lade med at du kan ligge det hele ned på et usb lager
vis du har sådan et men aner ikke lige om man kan det men det tror jeg nok ellers kan du høre i din nærmeste butik der har med computer at gøre

hilsen the fox

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-08-08 18:27

Det er ikke altid man kan starte en gammel HD op og bruge styresystemet på en ny.
Er det win 98 der var på den gamle comp.
Og hvad er der på den nye.

Kommentar
Fra : Bille1948

Dato : 21-08-08 18:44

Programmer SKAL installeres, dem kan du IKKE flytte.

Du kan kun flytte data.

Kommentar
Fra : edison

Dato : 21-08-08 19:07
Accepteret svar
Fra : michael_30

Modtaget 200 point
Dato : 21-08-08 19:13

Med dette program er det intet problem at kopier harddisk til harddisk.
Og så virker det hele som det skal på den nye harddisk.... også alle programmer og Windows
Citat
DriveImage XML

http://www.runtime.org/driveimage-xml.htm

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-08-08 19:23

Men det kan give problemer når det image (spejlbillede skal køre på en anden comp)
En mulighed er at straks starte op i fejlsikret tilstand og så installere driverne til motherboard.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-08 19:52

Et image vil kunne klare det meste - men det er desværre IKKE så simpelt....

Du vil med sikkerhed finde ud af at flere ting ikke sådan bare finder sig i at blive flyttet....

I særdeleshed de "større" programmer der skriver til registrering osv.

Så at programmer lader sig flytte er "kun" tildels rigtigt....

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 21-08-08 20:18

jeg overvejrer at tømme min bærbar, ca 40 GB
som jeg forstår svaret kan jeg kopiere de ca 40 Gb på en større gl harddisk
når jeg så har formateret den bærbar med Win XP pro, og vil lægge alt tilbage.
? vil der så ikke være 2x Win XP pro
evt med problemer

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-08-08 20:31

Det du kan er:

Lave et image af din nuværende harddisk på din bærbare, og gemme det på en ekstern harddisk.
Tage den gamle harddisk ud og lægge en anden harddisk i
Nu kan det gemte image lægges in på den nye harddisk og computeren kører som før med en anden harddisk.

Det kan gøres med programmet Ghost som "køres" via CD.
Programmet kan hentes her og det skal brændes som billedfil til disk i brænderprogrammet Nero.

http://www.blumaise.org/blog/archives/2007/10/download-telecharger-hiren-boot-cd-9-3.html

Lige under den røde djævel står der.

DOWNLOAD HIREN'S BOOT CD 9.3

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 21-08-08 20:37

Eyvind!
det vil sige, at jeg ikke kan "parkere noget på en anden gl harddisk" og så lægge det tilbage

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-08 20:42

Nu tror jeg I snakker "forbi" hinanden....

Citat
at jeg ikke kan "parkere noget på en anden gl harddisk" og så lægge det tilbage

Jo

Det er lige netop det du kan....

Hvis du laver et image af den harddisk der sidder nu og imaget bliver lagt tilbage i SAMME maskine (også selvom der er skiftet harddisk)... Så skulle det ikke give nogen problemer da det er samme hardware (bortset fra en evt. ny større harddisk)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 21-08-08 20:43

Du får IKKE 2 windows....

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 21-08-08 21:01

refi!
det lyder meget interessesant
?
min bærbar kører med et Cdrev og et Ddrev
C drev er alt for lille, og derfor skal computeren formateres
det regner jeg med at gøre med Win XP pro (fil system NTFS)
? ellers kan jeg vel ikke starte computeren

Godkendelse af svar
Fra : faldsled

Dato : 21-08-08 21:09

Tak for svaret michael_30.Men jeg er lidt i tvivl om hvordan det bruges, jeg er ikke nogen ørn til engelsk...

Kommentar
Fra : ferik

Dato : 21-08-08 21:14

faldsled
hvis du er i tvivl, er det så ikke hurtig at lukke ?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 21-08-08 21:35

Citat
Eyvind!
det vil sige, at jeg ikke kan "parkere noget på en anden gl harddisk" og så lægge det tilbage

Det er svært med programmer - men let med filer billeder dokumenter

Kommentar
Fra : faldsled

Dato : 21-08-08 22:44

det var en fejl, at der blev lukket, jeg er ikke så øvet herinde, kan jeg åbne igen?

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 22-08-08 10:28

Så længe du skriver i spørgsmålet her - så får vi en mail og spørgsmålet kan fortsætte.
Du får dog ikke nogen mail, men må selv kigge ind.

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 22-08-08 16:06

Du skal installere den nye harddisk, så du har begge harddiske på pcen. Og så installere du driveimage-xml
Derefter vælger du drive to drive i venstre panel i programmet driveimage-xml
Der kan du se harddiskene som du så kan ligge et kopi over fra den ene harddisk til den anden
Hvis du kan problemer, så skriver du bare

Kommentar
Fra : michael_30

Dato : 22-08-08 16:07

kan=har