/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Havregryns-bradepandekage
Fra : kipumi
Vist : 3056 gange
100 point
Dato : 20-08-08 17:52

Jeg skal lave en havregrynsbradepandekage. Det skal være sådan en opskrift, som man også bruger til lagkage. Bradebandekagen skal deles over på midten, så der bliver 2 firkanter, heri skal være en slags chokoladefløseskum.
Jeg kan sagtens finde nogle opskrifter, men aner ikke,hvor mange gange, jeg skal doble en almindelig lagkagebund op , for at få det til at passe i en bradepande. Mon ikke nogle kloge hoveder, kan hjælpe mig.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-08-08 18:13

Jeg har en opskrift, så må du selv ændre på ingredienserne

12 æg

600 g sukker

240 g mel

240 kartoffelmel

4 tsk bagpulver

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-08-08 18:14

Bages ved 6-10 min. ved 225 grader

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 20-08-08 19:01

Jeg kan forstå, at du har opskriften - men det er mængden du spørger om ?

Her er en opskrift på lagkagebunde (ikke med havregryn) - hvor mængden passer til en bradepande - håber du kan tilpasse den til din opskrift

GAMMELDAGS LAGKAGE

Lagkagebunde:
3 æg
1 spsk koldt vand
100g flormelis (2dl)
65 g mel (godt 1 dl)
65 g maizenamel (ca.11/4 dl)
1 tsk.bagepulver
3 lagkageforme eller springform eller 1 bradepande

Ovnen tændes og sættes på 225 grader. Pisk æggene lette og luftige med vand og flormelis. Bland mel, maizenamel og bagepulver sammen i en skål, og sigt det af nogle gange ned i æggemassen medens der vendes let og forsigtigt. Dejen kan enten bages i 3 lagkageforme, i en springform og siden skæres igennem til 3 stykker, eller i bradepanden beklædt med bagepapir. Bagetid 8-10 min midt i ovnen til de er lysebrune og gennembagte. Hvis de bages i springform forlænges bagetiden til 20-25 min. Afkøles let og løsnes fra formen og anbringes på bagerist til de er helt kolde. Hvis de først skal bruges dagen efter kan de opbevares med sukkerdrysset bagepapir mellem bundene, så de ikke hænger sammen. Vælges bradepanden som bageform, kan lagkagebunden deles i f.eks 3 stykker og senere lægges sammen til en firkantet lagkage.

Fra denne side:
http://www.madkanalen.dk/vis_opskrift.php?opskrift_id=317

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-08-08 20:01

Det er godt nok en stor forskel på mængden af ingredienserne

Men jeg kan godt stå inde for min opskrift, har brugt den flere gange, men må dog indrømme at jeg ikke lige nu kan huske, om jeg bagte bundende af flere omgange, eller af og så delte med en sytråd, men jeg tror jeg delte med en sytråd?

Kommentar
Fra : Smokei

Dato : 20-08-08 21:24

Havregryns-bradepandekage findes ikke på Google. Derfor fik Du ikke det svar Du søgte.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-08-08 21:32

Smokei helt ret har du nu ikke

http://www.google.dk/search?hl=da&q=havregryn%2Bbradepandekage&meta=

hasselnødder kan blive erstattet af havregryn

Kommentar
Fra : kipumi

Dato : 20-08-08 21:48

Nå: her er Havregrynslagkageopskriften (den er til 3 bunde) - og det er den, jeg gerne vil have at vide, om den skal dobles op, 3-dobles, 10-dobles eller hvad for at kunne bruges i en bradepande
150 gr. havregryn, samme sukker, samme mel, 200 gr. margarine, - og intet andet...
Måske kan dette hjælpe jer meget vidende kanduer - - det skal være i en stor bradebande - må hellere skrive målene, da de jo også findes i flere størrelser. Måler lige : Indvendige mål 42x36 -
Jeg har engang serveret en ganske almindelig rund havregrynslagkage, og har været så letsindig, at LOVE at tage en hel bradepandekage med på lørdag 8 dage, godt jeg er begyndt at spørge i god tid

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-08-08 22:01

Du må da øve dig, jeg er gerne forsøgskanin

Jeg tror en dobbelt portion må være det du skal bruge

Accepteret svar
Fra : HelleBirgitte

Modtaget 100 point
Dato : 20-08-08 22:07

Tja jeg ville sige x 2 -
her er et eksempel med næsten samme mål:

Jeg vil til en fest på lørdag, bage en gulerodskage. Jeg vil gerne bage den i min bradepande,mål 45*35. Hvor mange gange, skal
jeg øge opskriften? Skulle I have den i sukkerfri opskrift?

SVAR:
Hvis du bager 2 x gulerodskage. Så skulle det passe til en ovns bradepande, den bliver bare lavere end i en springform.

http://www.arla.dk/C1256FA800483D00/O/jeg-skal-bage-en-gulerodskage.html

pøj, pøj med kagen

Godkendelse af svar
Fra : kipumi

Dato : 20-08-08 22:25

Tak for svaret HelleBirgitte.
Jeg har kigget på gulerodskageopskriften - og lagt tallene sammen for indholdet - og så regnet lidt på min opskrift. Jeg tror 2x er fint. Det er ærgerligt, at I ikke bor i nærheden, alle I, der har svaret, for så kunne jeg netop have lavet en prøvekagesmagning. Jeg har ikke lyst til at øve mig, og have ½m2 kage - den ville sætte sig meget hurtigt på sidebenene - og være væk fra brandepanden - Den skal jo lægges sammen med jordbærfløseskum eller chokolademousse

Kommentar
Fra : HelleBirgitte

Dato : 21-08-08 06:45

Selv tak kipumi - ja det kunne ha´ være hyggeligt med lidt prøvesmagning
Håber din kage bliver rigtig dejlig

Mange hilsner fra HelleBirgitte