/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Ny motorplæneklipper
Fra : axelbjarne
Vist : 2339 gange
100 point
Dato : 20-08-08 17:35

Jeg har lige købt en ny motorplæneklipper ved Harald Nyborg. Problemet er, at den er næsten ikke til at trække rundt, som om stemplet sidder fast eller det magnetklodserne der sidder for tæt på skiven. Men det korte og lange er jo, hvis den ellers kommer i gang, vil den jo blive kørt til. Den har givet nogle put, men mere blev det heller ikke til. Nu kender jeg nogle små tips og tricks....kan det gå, at jeg giver den lidt diselstart - æter -

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-08-08 17:40

Husker du at holde bøjle håndtaget ind til håndtag når du prøver at starte?

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 20-08-08 17:42

ja, og den osede ad hel....til...

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 20-08-08 17:44

Aflever den tilbage mens der stadig er garanti på den.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 20-08-08 17:49

Har du tjekket, at den ikke er overfyldt med olie ?

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-08-08 17:50

Har du prøvet at tage tændrør af, er der så også meget modstand,
hvis der er det ville jeg gøre som the1best siger: aflever hurtigst muligt

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 20-08-08 18:06

Jeg har prøvet de forskellige ting i foreslår...har kørekort til A,B,C,D,E...og har haft motorcykel siden jeg var 13 år...men jeg har sgu lyst til at give den put med dieselstart...

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 20-08-08 18:30

Så gør det og brand lortet af, hvis du er uheldig..... men du skal også lige huske på at det vil være en plæneklipper du altid vil få problemer med.

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 20-08-08 18:46

Der er vel 2 års garanti..

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-08-08 18:47

Altså hvis du har nogle penge du skal af med så giv dem dog til mig Dieselstart ....er du fulstændig forrykt ?? der er jo helt klart noget galt. Når du trykker bøjlen ind (dødemandskontakten) så slår du en bremsebøjle der sidder om svinghjulet fra og en kontakt der tillader startstrømmen Det kan være at bremsen ikke slår fra (defekt) For meget olie opfører sig ligeledes sådan. Er der ligesåmeget modstand med tændrøret ude??

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 20-08-08 18:47

Hvis lortet skulle brænde af, kan Harald Nyborg jo ikke se, at der er brugt dieselstart, nu skal det jo også siges, at man sprøjter det ind i luftfilteret, ikke i benzinen

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-08-08 18:48

Garantien bortfalder ved brug af dieselstart og lignende fusk

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 20-08-08 18:52

Der er lige så meget modstand, når tændrøret er ude...

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 20-08-08 18:58

Jo det kan de se der er blevet brugt og så mister du de 2 år, men jeg kan forstå på dig at du vil ha dyret igang NU Så prøv du bare....... Jeg er spændt på resultatet eller skal jeg læse om det i BT i morgen.

Overskrift: Mand brændte hel by af da han ville starte plæneklipper med æter

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 20-08-08 19:02

Jeg har lige været i forbindelse med min bror, der er ingeniør, og han bruger dieselstart hvert forår til sin og hans svigerforældres motorplæneklippere...så nu kan I gætte hvad jeg gør i morgen...jeg skal nok give besked, så jeg lukker ikke tråden i dag...

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-08-08 19:25

Det hjælper sku da ikke en skid Det kan godt være at du har en masse kørekort men forstand på motorer har du ikke ...høres Du får den da ikke startet ejheller med Æther den skulle starte med benz uden problemer hvis den ellers er i orden Sagde en mekaniker der roder med småmotorer hver dag

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 20-08-08 19:39

Hvad er det lige du tror dieselstart vil gavne ????

Harald Nyborg plejer at være flinke til at bytte men hvis du har prøvet dieselstart eller andet hjemmefusk så bortfalder garantien.

Forresten du stiller et spørgsmål og ingen er villige til at give dig ret i din fremgangs måde hvorefter du ringer til din bror og skriver om hvor erfaren du selv er.

Hvorfor stillede du spørgsmålet hvis du ikke vil tage imod gode råd ??????

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 20-08-08 20:03

Citat
Der er lige så meget modstand, når tændrøret er ude...

Hvis der er meget modstand når tændrøret er ude og dødsmamdsknappen er trykket ind, når du trækker i snoren. SÅ HOLD FINGERNE VÆK OG FÅ DEN BYTTET, DA DER ER EN FEJL PÅ DEN, det hjælper dielselstart ikke på

Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-08-08 20:30

Hvad med at finde den på
http://www.harald-nyborg.dk/soeg.asp?n=10&Produkt=pl%E6neklipper&where=

og smide typen her...
Så vi taler om samme model, det er jo ikke sikkert at bremsen slipper.

vh Ben

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 20-08-08 20:48
Kommentar
Fra : Benjamin.Hansen

Dato : 20-08-08 20:51

Har du tjekket at kablet får løsnet bremsen?

Hvis kablet ikke er monteret rigtigt bil bremsen jo ikek selv om du trykker håndtaget ind.

vh Ben

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 20-08-08 20:51

Mit spørgsmål går jo egentlig på, om der var nogen med erfaring i at bruge dieselstart til motorplæneklipper. At så min bror bruger det med succes hvert forår, når hans og andres motorplæneklipper skal gang efter en vinterpause...det vidste jeg ikke, for så havde jeg da ikke lagt der herud...

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 20-08-08 20:53

Her er min brors svar, og jeg vil da mene, at der er nogle som kan lære noget af det...

Plæneklipperen – ja da, er der kommet olie på det rigtige sted og ikke mindst benzin?

Næst – er der sat et stykke isolation mellem tændrørskablet og tændrøret for at undgå at den startes uden olie på?

Dernæst er der oftest en såkaldt dødmandskontakt / bøjle – dog mest ved dem der er selvkørende. Er den aktiveret og husk den skal forblive aktiveret?

Til sidst er er kun at sprøjte starthjælp (dieselstart) ind i indsugningen for at få gang i den. Den skal jeg gøre hvert forår både på min egen plæneklipper og på min svigerforældres havetraktor ellers kommer de bare ikke i gang. Ind i mellem skal jeg også gøre det et par af de efterfølgende gange om foråret – lige indtil den er kørt til igen.

Så mon ikke den kan komme i gang med dieselstart.

Kommentar
Fra : Klaudi

Dato : 20-08-08 21:05

Citat
Så mon ikke den kan komme i gang med dieselstart

Sikkert, men hvis der nu er et eller andet galt, du siger jo den går trægt, så risikerer du jo at lave den HELT i u'du

mvh klaudi

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 20-08-08 21:21

Jeg skal nok fortælle jer imorgen, hvordan det er gået...

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-08-08 21:27

Bor din bror på Nordpolen for her i Dk starter maskiner normalt uden brug af æter Og ikke kun nogle modeller skal have Dødemandskontakt Det skal alle modeller om de har træk eller ej

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 20-08-08 21:32

Jeg har startet mange lastbiler med æter...i gamle dage og min egen Volvo fik om vinteren lidt et lille løft..så det har da været meget brugt, det jeg var i tvivl om, var om sådan en lille motor kunne tåle det. Og da min bror er meget forsigtig, har han nok viden om dieselstart til motorplæneklippere fra en som har erfaringen...og det lader til at virke...så hvad skulle der dog så være i vejen for at prøve det...

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 20-08-08 21:35

Ikke andet end du har fået der der på godt dansk hedder en mandagsmaskine og der vil ikke være andet end problemer med den resten af dens dage, så god fornøjelse herfra

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 20-08-08 21:51

Den hænger i Bremsen Den hænger i stempel/ lejer Og hvis din bror er så klog som du hævder så ved han også at på en motor der dårligt vil drejes rundt,hjælper dieselstart/æter ikke om du så bruger hele dåsen Og i gamle dage ja inde elektronikken og computernes tid Men du vil jo selv gører dine erfaringer såeeee værsågod

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 20-08-08 22:00

Undskyld mig, men hvis man køber en ny plæneklipper der ikke vil starte på normal vis, og tror at den kan startes med dieselstart, så en man sku h..... d..
Har du læst brugsvejledningen, hvis du har gjort som der står og den ikkle starter er den defekt og skal byttes. DEN ER JO HELT NY,

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 20-08-08 22:29

Dieselstart er en nødløsning til gamle udslidte maskiner.
Mange ældre småmaskiner har problemer når de skal opstartes om foråret. -En ting er at de er meget tørre for olie i cylinder og ventilstyr, og dermed ikke er for tætte, en anden ting er at benzinpumpemembranen er udtørret og usmidig, og derfor ikke yder optimal pumpetryk, så dieselstarter vil hjælpe til start, - men benzin i indsugningen (snaps) vil gøre samme virkning og er mere blid ved motoren. En motor der gentagne gange bliver startet ved dieselstart, vil efter et stykke tid ikke kunne startes på andre måder, da det er opslidende på dennes cylinder/stempel o.s.v..
Byt din maskine.

Accepteret svar
Fra : transor

Modtaget 100 point
Dato : 20-08-08 22:58

Jeg har adskillige gange fået liv i gamle slidte plæneklippermotorer med dieselstart. Lidt med måde direkte i indsugningen med luftfilter fjernet.

Godkendelse af svar
Fra : axelbjarne

Dato : 21-08-08 01:38

Tak for svaret transor.

Dejligt med et fornuftigt svar....

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 21-08-08 07:54

Er du dum?
Du vil stadig ikke høre, --- der er stadig tale om "gamle slidte plæneklippere".

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 21-08-08 09:25

Nu venter jeg kun på at høre om det lykkes med en ny plæneklipper som et smut i Harald Nyborg kunne ha klaret

Kommentar
Fra : axelbjarne

Dato : 21-08-08 09:36

Har fået den igang uden dieselstart, men jeg ved da nu, at det kan bruges. Gashåndtager sådan opfatter jeg det, skal trækkes helt i bund, så er der ingen besvær med at trække den rundt. Det er verdens dårligste brugsanvisning, den får også meget kritik på internettet.

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=5519&Grp=&n=30100

Håndtaget der sidder oppe til højre skal trækkes opad...helt i bund, så er det hele ok.

Kritik af brugsanvisningen fra internettet...

http://translate.google.dk/translate?hl=da&sl=en&u=http://www.comparestoreprices.co.uk/lawn-mowers/mcculloch-lawnmac-3540p.asp&sa=X&oi=translate&resnum=1&ct=result&prev=/search%3Fq%3DMCCULLOCH%2B3540P%26hl%3Dda%26sa%3DG

mvh.
axelbjarne

Kommentar
Fra : Sunowich

Dato : 21-08-08 10:19

Om han er DUM ....Ja............ Gashåndtaget........... Det hedder dødemandskontakten og er ikke et håndtag men en stang som jeg allerede forklarede dig i starten Og så gir du poentene til Transor bare fordi han siger det du gerne vil høre Du må sku da være lidt ............Hjernedød .Du skal jo nok ikke forvente svar fra en del af os fremover