/ Forside/ Interesser / Fritid / Foto / Spørgsmål
10  Nordsted1 2955
Canon Ixus 950IS-Blitz
Fra : Nordsted1
Vist : 537 gange
100 point
Dato : 19-08-08 08:45

Jeg har ovennævnte kamera, og er ved at sætte mig ind i dets funktioner.

Jeg syntes den er længe om at blitze. Jeg har prøvet at sætte den på automatisk, og manuel med blitzen sat til.

Er der en indstilling, som gør at den blitzer hurtigere. Som det er nu, er mine motiver ofte gået

Accepteret svar
Fra : Eyvind

Modtaget 110 point
Dato : 19-08-08 08:51

Når "rødøjne" er fra går det hurtigere.

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-08-08 08:54

Menu > camera > Rød-øje > fra

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 19-08-08 09:13

Nu tager det billederne hurtigt.... men så skal jeg redigerer i billederne bagefter, hvis motiverne får røde øjen,, øv jeg er da skuffet over at kameraet ikke er bedre

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 19-08-08 12:53

Det er fordi cameraet venter på at de røde øjne skal forsvinde.

Godkendelse af svar
Fra : Nordsted1

Dato : 20-08-08 08:35

Tak for hjælpen, nu tror jeg at jeg er ved at have tjek på de vigtigste funktioner. Det kamera kan da mere end jeg har brug for men det er da sjovt at eksperimenterer.

Min mor har fået et magen til, det kan vi få mange timer til at gå med - godt man kan slette billederne igen

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 20-08-08 10:52

Dit camera kan bruge SDHC og SDHS som er hurtige kort, men almindelige kortlæsere kan ikke læse disse kort.
Her er en kortlæser som kan håndtere alle SD kort. (også de små)
http://www.multimediaworld.dk/templates/imw-product.asp?ProductGuid=FCR%2DML&GroupGuid=3830&SelectedGroup=3830