/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
frontline
Fra : chicapigen
Vist : 733 gange
200 point
Dato : 16-08-08 20:12

hej

jeg skal lige bruge lidt hjælp her : min søster har en labrador hund på ca. 9 måneder og hun har givet ham frontline ( dråber ) i nakken for lopper samtidig med at kattene har fået.

nu har hun lige opdaget et stort blodigt hul på størrelse med en 5 krone i nakken på hunden lige nøjagtig der hvor hun har givet ham frontline. hun tror hun er kommet til at give ham det der svarer til hunde på mellem 25-40 kg og det vejer hendes jo slet ikke så det er nok en allergisk reaktion .

hvad kan hun rense det med så det ikke bliver værre ?? eller til dyrlægen har åben

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 16-08-08 20:19

Mit forslag er at skylle det med rindende vand et stykke tid og hvis det ikke bliver bedre i morgen så til dyrlæge.

Hvordan har hunden det? er den sløj så afsted med det samme ellers vil jeg sige det godt kan vente til mandag.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-08-08 20:21

Hvis det var mig, ville jeg lige ringe til dyrlægevagten, han er den bedste til at råde jer

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-08-08 20:27

Det kan ikke renses af, det er jo trukket ind i hunde, for det kan da ikke lige være sket, for så

hurtigt kan den ikke få et så stort hul i huden

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 16-08-08 20:28

hej!
Du kan have strejfet en rift eller et sår.eg har selv prøvet at overdocere (ups) men det er bestemt ikke farligt. Jeg tror du kan slappe af indtil mandag, med god samvittighed. Det er dog håndkøbsmedicin...... Det med at vaske såret med rent vand er en god ide.
Mange hilsener la.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 16-08-08 20:29

Jeg har lige kigget på min egen pakke og der står ikke andet end hvis man får det i øjenene skal man skylle med vand.
Og ved overdosering kan der fremkomme en overfølsomhedsreaktion som den du beskriver.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-08-08 20:31

Citat
Overdosering
   Efter overdosering er set CNS-symptomer (ataxi, tremor, nystagmus), depression og hypersalivation. Kraftig overdosering kan være fatal. Behandling: Dyret vaskes grundigt med shampoo straks efter behandling.

fra lægemiddelstyrelsen http://www.produktresume.dk/docushare/dsweb/Get/Document-13183/Frontline+Vet.,+kutan+spray,+opl%C3%B8sning+2,5+mg-ml.doc

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 16-08-08 20:31

Nordsted1....hvorfor skriver de så på pakken at hunden ikke må komme i vand de første dage????
Derfor forslog jeg at skylle det.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 16-08-08 20:33

Men hvornår har hun gjort det??? for er det flere dage siden så er der vist ikke andet at gøre en afsted til dyrlægen.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-08-08 20:35

the1best.... du har ret, men jeg syntes ikke det lyder, som om det er noget der liiiige er sket,

mon chicapigen, allerede er gået

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 16-08-08 20:49

hej igen

nej jeg er ikke gået det er ikike min hund men min søsters. det er ca. 5 dage siden han har fået frontline . han har det godt og farer rundt som han plejer , og spiser og det hele. det min søster er bange for er hvis det er noget der er farligt for hunden at hun har overdoseret ham . hun holder skarpt øje med ham og har lige kogt vand som hun vil afrense det med når det er blevet afsvalet.

jeg har sagt hun kan ringe til dyrlægevagten som der er blevet foreslået, så det vil hun gøre.

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 16-08-08 20:53

hun har lige sendt et billede som i kan se her :

http://peecee.dk/upload/view/127435

chicapigen

Accepteret svar
Fra : Nordsted1

Modtaget 210 point
Dato : 16-08-08 20:56

Det er noget utydeligt det billede,

Havde det været en barnenumse, der vædskede, ville jeg komme zinksalve på... ved godt det er svært at komme på noget der vædsker, og nu er det jo så også en hund.

Når hunden tilsyneladende har det så godt, så er problemet "kun" et hudproblem, men vil for alle parter være godt, at få en dyrlæges råd og vejledning

Godkendelse af svar
Fra : chicapigen

Dato : 16-08-08 21:02

Tak for svaret Nordsted1. og alle jer andre

ja billedet er noget utydeligt men det er det eneste jeg har. hun tager kontakt til dyrlægevagten og spørger om hun evt. kan bruge zink salve. hun har kun renset det med vand og vil så følge dyrlægens råd så hun ikke får gjort noget forkert.

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-08-08 21:04

God bedring til vovsen, godt at få snakket med dyrlægen, så der ikke bliver eksperimentert

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-08-08 21:30

Jeg forstår bare ikke rigtigt? Man kommer da ikke det hele på ÉT sted? Man kommer det da på tre-fire steder, mindst, -i nakken og ned langs rygraden..

Hvis man poster det hele ud ét sted, vil det så ikke fosse ned af halsen??

Jeg tror at det er det, der hedder en hotspot. Det ligner sådan noget. Det kan udvikle sig i løbet af timer fra en lille infektion, --måske lidt varme og fugt.. ---Måske har det (for) stærke frontline irriteret huden lidt.... Og det har så været nok til at starte noget værre.

Der er brug for antibiotika fra dyrlægen for at få det væk. Det kan blive endnu værre.......

Men billedet ER utydeligt, så det kan da være, at jeg tager fejl..

Lad os høre, hvad dyrlægevagten siger.....

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 16-08-08 21:35

spild af penge, at gå til dyrlægen 5 dage efter
la

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 16-08-08 21:38

Birgitta....der står på min pakke "pelsen i nakken lige foran skulderbladene....." der er ikke nævnt andre steder og jeg kommer det selv kun på et sted.... men måske tager jeg fejl.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 16-08-08 21:44

Jeg kommer det nu også kun på et sted, lige på nakken, det kan løbe lidt, men det er meget lidt og hurtigt væk igen, selvfølgelig kan det føles lidt klistret hvis man ved et uheld kommer til at berøre stedet lige efter, så er det bare om at få vasket hænder

Hotspot, er det ikke til trådløst netværk f.eks på campingpladser og cafeteriaer

Nu er det igen irriterende at spørger ikke selv får mails, når spørgsmålet er lukket, det er slet ikke sikkert vi får fortalt hvad dyrlægen svarede

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-08-08 21:46

Narh... Nu bruger jeg Advocate til Silke. Det kan være, at de tuber er større...
--Jeg kommer det på i en hel stribe at dråber hele vejen ned langs rygraden.

---Hvis det er hotspot så er det bestemt ikke spild af penge, liseaa. Det kan blive 5-10 gange så slemt i løbet af en nat...

Hvis det er hotspot så går det IKKE over af sig selv.

Hvis det "kun" er en reaktion fra frontline, så skal det i hvert fald skylles grundigt, --men det kan jo være galt, hvis det er hotspot, for det skal nok helst holdes tørt...

Jeg håber vi hører mere..

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 16-08-08 21:48

Birgitta...den kender jeg ikke.....er den god????

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 16-08-08 21:54

Advocate er på recept.

Det er fordi Silke er i højrisiko for at få hjerte-lungeorm.

Men den beskytter osse mod lopper, øremider, ræveskab og meget andet godt... --Ikke mod tæger/flåter..

Svømning og badning er strengt forbudt i fire dage efter drypningen.... HÅRDT!

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 16-08-08 22:25

Nå så er det nok derfor jeg ikke kender den

Ja, synd for hende hvis hun er vant til at bade.

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 17-08-08 17:47

hej lige en opdatering

bobber ( hunden ) har det fint og min søster har været i kontakt med dyrlægen, hun har vasket det og smurt det med noget salve og så skal det nok gå iorden. dyrlægen sagde at hun fremover skulle bruge et andet præparat. som hun kunne få en recept på hos ham.

tak for jeres gode svar

hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 17-08-08 17:55

Det glæder mig meget at høre at der nu er ved at komme styr på det grimme sår.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 17-08-08 18:09

Det lyder godt!
Så må vi håbe, at han bedre kan tåle det nye præparat.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 17-08-08 18:19

Dejligt, at der bliver gjort noget ved det

Kommentar
Fra : liseaa

Dato : 17-08-08 19:22

hej!
Jeg udtalte mig om front line.Ikke om noget andet, da jeg kun selv bruger det præparat.
Desuden tror jeg at vand frarådes, fordi det mindsker holdbarheden. Det bliver vasket ud.......
Det er fedt at hunden har det godt, med eller uden dyrlæge.
Hilsen la.