/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
eternitplade...
Fra : hovsada
Vist : 649 gange
100 point
Dato : 16-08-08 18:00

jeg skal bare anskaffe et stykke eternitplade 50x50 til bag en pejs - trælashandlen har de mindste plader på 250x50 ! bor i Nordsjælland !

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-08-08 18:33

så køber du den og skærer til

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-08-08 18:38

eller hvis har nogen som dette firma, nedbrydning. I nærheden
http://www.skave-nedbrydning.dk/

Accepteret svar
Fra : trimare46

Modtaget 60 point
Dato : 16-08-08 18:46

du går ned til din lokale tømrermester. han har masser af stumper på lager og han kan skære den til for dig. det bliver både billigere og lettere end at købe en hel plade.

tømreren

Kommentar
Fra : transor

Dato : 16-08-08 19:28

En eternitplade tjener normalt ikke noget formål bag en pejs.
Hvis det er for at beskytte brændbart maseriale, er eternit ikke egnet.

JFortæl nærmere om formålet.
Der er bedre isolerende plader, og plader som er bedsre at arbejde i.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 16-08-08 19:47

transor: det har jeg ellers fået anbefalet både af forhandleren og i trælasten ??

det er en skorstensfri pejs til ophæng- væggen bagved er spånplade- ophænget giver 20mm afstand til væggen.

pejsen bliver ret varm udvendig- ikke så den virker faretruende, men jeg synes eternit er en ekstra

sikkerhed og ikke grimt for mit øje ( samt prisbilligt !)

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 16-08-08 19:52

transor:---desuden...

Tekniske oplysninger
I forhold til gældende regler fra brand- og byggemyndigheder er Eternit PLAN® brædder godkendt som klasse A materiale

Kommentar
Fra : Hejdu58

Dato : 16-08-08 22:27

Citat
det er en skorstensfri pejs til ophæng- væggen bagved er spånplade- ophænget giver 20mm afstand til væggen.

Spørg lige din skorstensfejer først enden du montere din SKORSTENSFRI pejs!, for han skal godende den før den må tages i brug

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 16-08-08 23:41

det var dog utroligt

...en skorstensfejer skal IKKE godkende en skorstensFRI pejs !!!!

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 16-08-08 23:45
Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 16-08-08 23:48

trimare : foreløbig intet svar bedre, men det var nok osse min egen løsning

Kommentar
Fra : Eyvind

Dato : 17-08-08 09:41

Nogen "pejs" er det ikke - men en indendørs brænder/petroleumsovn.
Den kan jo leveres med bagplade som jeg ser det.

Jeg ville nok sikre området på bagvæggen lidt mere til siderne end bare ovnens mål.

Kommentar
Fra : hovsada

Dato : 17-08-08 10:57

det er ikke nogen petroleumsbrænder

og......det jeg spurgte om , var bare , hvor jeg evt. kunne købe et mindre stykke eternitplade - og tømreren er nok bedste bud !

underligt med alle de "gode" råd, som er helt irrellevante

Godkendelse af svar
Fra : hovsada

Dato : 17-08-08 11:01

Tak for svaret trimare46.

tror jeg stopper nu- du var en af de få der overhovedet fattede, hvad jeg spurgte om