/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Hjælp
Fra : Basse8435
Vist : 532 gange
47 point
Dato : 16-08-08 03:37

Hej.

jeg har lige købt hus, og haven ja den ligner rent sagt lort.
Det er en have på omkring 165 kvm.
Jeg har overvejet og grave det det øverste lag af det hele og lave noget nyt.
Så mit spørgsmål er !

Er det en god ide at gøre det ?

Hvilken slags maskiner kan jeg bruge til det ?

Håber på gode svar og kun seriøse.

Kommentar
Fra : vagnr

Dato : 16-08-08 07:20

Hvordan lort, fyldt med byggeaffald, et vildnis eller???

Grundlæggende tror jeg ikke meget på at grave det øverste lag jord af (medmindre det er byggeaffald atsammen) af flere grunde.

Du kan sikkert gøre det med en minigravemaskine du kan leje, men hvis det øverste lag er 20 cm, står du med 33 m3 jord du skal af med. Hvis det er i byzone er det formentlig klassificeret som lettere forurenet jord, så koster det kassen at slippe af med det, sikkert dyrere end prisen for de nye 33 m3 muldjord du skal købe oveni.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 16-08-08 07:31

Hvad med at låne nogle havebøger for nybegyndere på biblioteket.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 16-08-08 18:06

Tag og gi det hele en omgang med plæneklipperen. så vil du se at det hele ser nemmere ud og jeg taler af erfaring og så kan du gå igang med at grave det op og plante om.
Er der meget ukrudt i plænen, så giv den gødning om klip den 2 gange om ugen, så forsvider det.

En endnu nemmere løsning er bare at lade det være og så kommer Mr. Frost om et par måneder og hjælper dig, hvis han har tid til at besøge Danmark i år.

the1best ejer af en dejlig nem have

Kommentar
Fra : Basse8435

Dato : 16-08-08 18:12

the:

Det er slet ikke så nemt ( tror jeg ikke )

Det er meget højt græs og masser af ukrudt i det

Accepteret svar
Fra : the1best

Modtaget 47 point
Dato : 16-08-08 18:19

Jo det er - du skal bare klippe i små baner og tro mig plænen ser straks meget meget bedre ud, har prøvet det selv med græs der har været meget højt.

Godkendelse af svar
Fra : Basse8435

Dato : 16-08-08 18:19

Tak for svaret the1best.

Kommentar
Fra : the1best

Dato : 16-08-08 18:22

Selv tak og lad mig det så vide om jeg ikke havde ret