/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Bogart film
Fra : Sønder
Vist : 443 gange
300 point
Dato : 15-08-08 22:18

I en ældre film (naturligvis) med Humphrey Bogart bliver han af en havnebums stillet spørgsmålet:
"Have you ever been bitten by a bee?"
Bogart fatter meningen og vinder dermed bumsens respekt og hjælp.
Nu er spørgsmålene:
Hvilken film?
Hvad var Bogarts svar??
Hvad var pointen i dette svar, det, de andre ikke forstod ?

Den var vist svær, er der nogle (andre) gamle Bogart-fans til stede?
hilsen
Sønder

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-08-08 22:45

To Have And Have Not

Citat
Johnson is asked Eddie's memorable, non-sensical question that functions as a Rorschach personality/character test for the respondent - the personal initiation rite is repeated often in the film:

Was you ever bit by a dead bee?...a honey bee.
Johnson replies: "I was never bit by any kind of a bee." After another aborted attempt at hooking a large fish without keeping plenty of drag on the fishing line, Johnson loses the line and reel and falls over backwards - looking ridiculous ("When the fish struck, you couldn't hold 'em").

ADVARSEL POP -UP på siden

http://www.filmsite.org/toha.html

Kommentar
Fra : ans

Dato : 15-08-08 22:54
Kommentar
Fra : Sønder

Dato : 16-08-08 13:15

flot forsøg, ans. Filmen er den rigtige, og at jeg stadig ikke helt forstår pointen skyldes givetvis min hjernes begrænsninger.
Nu mangler jeg blot Bogarts svar, det der tilfredsstiller "Eddie"
Jeg venter lige en dags tid med at tildele points..

Accepteret svar
Fra : pedroso

Modtaget 300 point
Dato : 17-08-08 00:07

Som eg kan finde ud af er ikke så meget svaret, mere at både Harry (Bogart) og Slim (Bacall) ikke afviser ham som en alkoholoiserede bums, sådan som alle andre gør.

Jeg tror ikke Bogart gav et svar, da de kendte jo hinanden fra starten af filmen. Men jeg kan tage fejl. Har googlet lidt, prøv selv at kigge her:

http://www.script-o-rama.com/movie_scripts/t/to-have-and-have-not-script.html

Citatet stammer vist ikke fra Hemingway, så det er nok bare noget manuskriptforfatterne har fundet på for at lade bumsen sige noget uforståeligt.

http://answers.google.com/answers/threadview?id=351715

Kommentar
Fra : chrelle

Dato : 17-08-08 06:00

Det er ikke Harry's (Bogart) svar der tilfredsstiller Eddie, men Silm's (Bacall). Hun svarer bare noget der ligner: 'Yes, have you?' Det er ikke et præcist citat men det er noget lignene. Eddie ansigt lyser op som en sol og han siger: 'Hey, Harry. She's alright.'

Som antydet ovenfor er det ikke det egentlige svar, men måden der bliver svaret på der er vigtigt for Eddie.

Godkendelse af svar
Fra : Sønder

Dato : 17-08-08 12:21

Tak for svaret pedroso og I andre. Svært at vælge, men pedroso havde den originale ordveksling. I har alle været til stor hjælp
tak

Kommentar
Fra : pedroso

Dato : 17-08-08 20:22

Tak for points'ene